softail_200 wrote:Tarviiko tuon puuttuvan hampaan takia painottaa, kyseessähän on muutamasta grammasta. Voihan sen vastapuolelle porata materiaalihukaltaan vastaavan kokoisen reiän. Muutenhan tuo kiekko on aika symmetrinen. Itse en ajatellut painottaa tuon takia, joutuisi läjässä olevan koneenkin purkaan.
Yleisesti ottaen 'systeemiin' ei kannata jättää epätasapainoa, jos se helposti (kuten tässäkin tapauksessa) on eliminoitavissa.
Tuollaisella 100 mm:n kehällä 'muutaman grammankin' epätasapaino kehänopeuden ollessa (6000 1/min) yli 31 m/s tekee massavoimana jo aika paljon.
Noinhan se menee. Nuo Rollan postaamat kuvat antaisi viitteitä siihen että painotus olisi suotavaa. Esimerkiksi tuo pulttikiinnitys ei välttämättä stabiilissa ja näyttäis tuota dampperia/hihnapyörää vähän sorvissakin pyöräytetyn.
No, tuo oma piikkipyörä tuleekin eritavalla kiinnitetyksi, joten ajattelin kyllä pärjätä ilman tasapainotusta. Omassani onnistuisi ulkoinen painotus, vaikka annoin toisin ymmärtää
Sanokaas millasella hammasvälillä/lukumäärällä tuo 1GT101DC toimii.. Kiekon halkaisija yms. Tarttis kieppua sinne 8 luokkaa.. ? Haulla selailin ja löyty niin monta versiota et ei oikein osaa päättää.. 12-1 vai esim. 36-1..?? Ohjeissa oli tietoa mutta mikä se 3600rpm maximi meinaa..? eihä se riitä mihinkää. Vai onko se joku kierosluku lyhyemmässä ajassa?