Page 2 of 2

Re: Kierrosluvun kanssa ongelmia

Posted: Sun Jan 07, 2018 21:46
by Masi_K
Jos moduuli on kiinni korissa, ni se maadoitetaan koriin. Jos kesken lennon syttyy need burn merkkivalo niin se kuullostaa kyllä jonkinsortin resetiltä. Mikä on aina pahasta. Kyllä se noilla johdoilla toimii. Toimihan se alunperinkin.. :) Kovin pienellä resistanssilla olevat johdot ja tulpat kuormittavat pyörijää ja kantta enemmän. Ovatko johdot ehjät eivätkä vuoda maihin ? Ite siirtäisin ecun maadoituksen pois.

Re: Kierrosluvun kanssa ongelmia

Posted: Thu Mar 29, 2018 14:39
by hanu
Hommat on edenny ja ehtii tännekkin tulee avautumaan. :) Vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot ja homma on alkanut pelittää. Paitsi että kovalla pakkasella ei meinaa toimia, kierroslukua ei meinaa tulla ku satunnaisesti. Lienee kylmäjuotos jossainpäin boksia? No onneks ollaa menossa kesää kohti. :lol: Ajaa autolla kuitenkin voi ja kierroksiakin kestää yli 6000rpm ilman minkäänlaista pätkimistä. Ongelmana on enää se että aina kun muuttaa ja säätää tuner studiolla asetuksia tulee sync los ja auto lähes aina sammuu. Mistähän moinen voisi johtua?? :| Ei haittaa ajoa, mutta kun oon penkkiin menossa niin veikkaan että voi olla aika ikävä säätää. :D Ainii ja laturi antaa välillä ikävästi jännitepiikkiä 21v lienee laturissa vikaa vaikka oon vaihtanu hiilet ja jännitteentasajan?

Re: Kierrosluvun kanssa ongelmia

Posted: Thu Mar 29, 2018 15:42
by Masi_K
Asetukset kannattaa aina jokatapauksessa lähettää edes jonkinmoisilla kierrosluvuilla ja ennenkaikkea moottorijarrun aikana. Silloin nykäsy ei ole ollenkaan paha ja motori säilyy käynnissä sen puolesta. Tyhjäkäynnillä lähettely sammuttaa moottorin herkästi. Piikittelevä laturi on ehtoon puolella.

Re: Kierrosluvun kanssa ongelmia

Posted: Thu Mar 29, 2018 21:56
by hanu
Noni, sit ei vissii muuta ku laturinvaihdon kautta sinne penkkiin kattoo kui vehkeet kestää. :D
Mikäli tuo pätkäsy säädettäessä on enemmänkin ominaisuus kuin vika? :shock:

Re: Kierrosluvun kanssa ongelmia

Posted: Fri Mar 30, 2018 11:05
by Masi_K
Se nykäsy kun asetukset lähettää ecuun on ominaisuus eikä se poistu kun ostamalla ms3. Se että rpm katoaa kierroksillakin kun tiedot lähettää kuullostaa kyllä vähän oudolle.

Re: Kierrosluvun kanssa ongelmia

Posted: Fri Mar 30, 2018 12:16
by Jürgen
Onko ne nykäisy vaan seuraus siitä että resetoituu ja ottaa uudet asetukset käyttöön?

Re: Kierrosluvun kanssa ongelmia

Posted: Fri Mar 30, 2018 17:24
by Masi_K
Jürgen wrote: Fri Mar 30, 2018 12:16 Onko ne nykäisy vaan seuraus siitä että resetoituu ja ottaa uudet asetukset käyttöön?
Sitä juuri.

Re: Kierrosluvun kanssa ongelmia

Posted: Sat Mar 31, 2018 18:37
by hanu
Ok. En oo kokeillu kierroksilla miten se reagoi. Täytynee kokeilla. 8)

Re: Kierrosluvun kanssa ongelmia

Posted: Thu Apr 05, 2018 20:49
by hanu
Kokeilin säätöä kierroksilla ja moottorijarrulla. Kyllähän se pätkäisyn tekee ja sync los hyppää 2:n. Auto kylläkin pysyy käynnissä. Maadoitin nyt modulin ja ecun koriin. Välillä tulee pätkäisy startatessa, mitä aiemmin ei ollu, mut sitä ei kyl huomaa juurikaan. Liekö vaikutusta sillä että maadoituspiste on aika lähellä puolaa. No jokatapauksessa alkaa näykyy valoa tunnelin päässä ja pääsen toivottavasti ens viikolla penkissä käymään. :mrgreen:

Ainiin semmoinen vielä alkoi askarruttamaan että jos haluaa ajaa viinalla niin onko toi flexfuel anturi pakollinen vai riittääkö että säätää afr:ää tai req fuelia?

Re: Kierrosluvun kanssa ongelmia

Posted: Fri Apr 06, 2018 16:04
by Masi_K
Ei ole pakollinen. Vaikeuttaa senverta vaan että se on sitten ajettava joko viinalla tai palauttamalla bensasäädöt takaisin -bensalla. Muutos tehdään rukkaamalla reqfuelia ja senjälkeen tarvittavia kohtia ve/sytkä puolelta.

Re: Kierrosluvun kanssa ongelmia

Posted: Fri Apr 06, 2018 22:12
by hanu
Kiitoksia neuvoista. Näillä mennään jo kuuhun asti :D En oo vielä vaihtamassa viinaan ku ei mulla oo sellasta pa-järjestelmää, joka kestäis sitä. Mutta kattoo mitä kaikkea sitä vielä innostuu kokeilee. :)