Ford Kent

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/Hae/Os ... -30809085/

Tommonen?

Edit: ei taida tuo käydä siinä on vissiin sähkökaasu?
Last edited by Heksu on Tue Aug 23, 2016 7:01, edited 1 time in total.
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

http://www.jenvey.co.uk/products2/twin- ... -30mm-long

Jospa mä kuitenkin rakennan rautaputkesta lyhyen 30-40 mm imusarjan ja laitan siihen kiinni ton 30 mm läppäsysteemin ja siihen saan vielä ehkä 20 -25 cm imutorvea ja ilmansuodatin. Mun käsityksen mukaan pidemmällä imusarjalla saadaan paljon parempi teho. Tuo Jenvey maksaa rahaa mutta toisaalta...

Noissa Jenveyssä ei taida tulla kaasuvaijeri systeemiä mukana?
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Ford Kent

Post by jake74 »

Heksu wrote:. Mun käsityksen mukaan pidemmällä imusarjalla saadaan paljon parempi teho. Tuo Jenvey maksaa rahaa mutta toisaalta...

Noissa Jenveyssä ei taida tulla kaasuvaijeri systeemiä mukana?
imusarjan pituudella määräät sen millä kierrosalueella teho tulee. pituudet sitte on imuventtiililtä mitattuna imutorven päähän. olikoha 350-400mm sarjalla jossain 6500-7000 kohilla. pitäs laskurilla kattoo tarkemin.
vanhoista rikkinäisistä tuplakaasareista voi tehä myös läppärunkoja. mulla on yhessä moottorissa sellaset.
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Asconasta löytyi läppä ja ostin esisuodattimen ja suodattimen. Ilmeisesti se ruiskujen paikka imusarjassa pitää olla mahdollisimman lähellä venttiilejä? Tarvis jossain vaiheessa porata reiät imusarjaan. Kulma jota Jenvey käyttää löytyi niiden esitteestä.

Jos ton moottorin laittais toimimaan E85 bensalla niin mitä se tarkoittaisi käytännössä? Venttiililitkua sinne joutuu kaatamaan..

http://www.ebay.co.uk/itm/Aeromotive-12 ... SwNphWXqBc
ja
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-CAPRI-2- ... SwTZ1XmMxX
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Ford Kent

Post by Höylä »

ymmärsinkö nyt oikein, että olet mennyt ostamaan jo jonkun 150€:n hintaisen suodattimen (aeromotive) :roll: älä nyt kaikkea osta mitä netissä mainostetaan/myydään, kyllä tuollaiseen kenttiläis projektiin riittää ihan normaali 10-15€ hintainen perus ruiskun suodatin...
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

No..tää ei ole ihan escort johon moottori tulee, vaan britti sportti. Pitääpä jossain välissä opetella kuvien lisäys.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Ford Kent

Post by Höylä »

Heksu wrote:No..tää ei ole ihan escort johon moottori tulee, vaan britti sportti. Pitääpä jossain välissä opetella kuvien lisäys.
joo ei sillä väliä mihin autoon se tulee, mutta jos moottori on fordin kenttiläinen ja osat alkaa olla jotain luokkaa +2500 heppaiseen dragsteriin tarkoitettuja (jotka vielä sen kisatallin sponsori maksaa :wink: ) niin ei näytä oikein lupaavalta alulta :roll:

tarkoitin vain tuossa edellisessä viestissäni, että esisuodattimeksi menee luokkaa "vanha kinnas" (siis joku ihan perus karkeasuodatin, joka estää suurempien roskien menon pumppuun) ei se mitään "aeromotiven" tai muiden valmistajien bling bling rahastus suodattimia kaipaa...
Last edited by Höylä on Thu Aug 25, 2016 19:46, edited 1 time in total.
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

No se blong bling siihen tulee.. Muu onkin käytettyä ja halpista. Tuo suodatin lienee ikuinen mun käytössä. Bensatankki on yli 40 vuotta vanha ja sieltä voi tulla mitä vaan.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Ford Kent

Post by Höylä »

Heksu wrote:No se blong bling siihen tulee.. Muu onkin käytettyä ja halpista. Tuo suodatin lienee ikuinen mun käytössä. Bensatankki on yli 40 vuotta vanha ja sieltä voi tulla mitä vaan.
mulla ainakin meni usko tähän projektiin, jos ollaan valmiita maksamaan 150 € sellaisesta, johon riittäis 2 €...
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Jos se riittää että mä uskon..ei ollut ehkä järkevin valinta mutta tällä mennään.
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Re: Ford Kent

Post by Turbiini »

Kyllähän tuo esisuodattimena menee painepuolelle sitten joku joka jotain suodattaakin.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: Ford Kent

Post by JaniM »

Paperisuotimet eivät yleensä kovin pitkä ikäisiä etskun kanssa. Kannattaa vaihdella säännöllisesti etteivät paperit irtoa.
Vai meneekö porukka normisuotimilla kuitenkin.
Vai onko joku löytänyt oikeasti etskun kestävää suodatinta ja suodatus sinne 10 micronin luokkaa? Noita pestäviä 30-100 micronin metallisia löytyy vaikka kuin.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... p-4098-80/

Menneeks loputkin uskot kun mä ostin tuommoisen..
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Mistä löytyisi alumiiniputkea imusarjan ?
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: Ford Kent

Post by Puuhastelija »

Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Tuolla olisi just sopivaa 40 mm sisähalkasijaista putkea. Tosin pikkaisen arvokkaan oloista. Pitää vielä käydä romiksella. Kaveri joka jyrsii suuttimeen reiät oli sitä mieltä että vaakatasossa olevaan imusarjaan saa suuttimet parempaan kulmaan. Kentin imusarja nousee ylöspäin. Taisikin jo aiemmin kertoa että vaihdekeppiä pitää siirtää eteenpäin. Koko kepin runko & mekanismi rautasahalla laatikosta irti, uuteen paikkaan ja TIGillä kiinni ja vaihteen siirtäjä akseli lyhemmäksi. Aika haastava työ, ammattihitsari on löytynyt, hitsarikin into ja hinta on vähän epäselvää. Niin sen saman hitsarikin pitäis se imusarjakin kasata. Löyisköhän Smiths merkkisiä nopeusmittareita sähkötoimisesti ja mallia retro? Siitä megasrtuita saanee nopudenkin?
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Ford Kent

Post by Höylä »

Heksu wrote:Tuolla olisi just sopivaa 40 mm sisähalkasijaista putkea
siis 1 m pätkä 25 € (ja 2 m pätkä 35 €) ja nyt muka on kallista, kun aikaisemmin olet maksanut "10 cm pätkästä" 150 € ihan mielellään :wink:

ja mielestäni megalta ei saanut nopeustietoa järkevästi otettua, hanki 240 volvon nopeusmittari ja siihen kuuluvat muut hilut (tais ottaa perästä nopeustiedon) ja tee siihen itse uusi taulu tai laita jonkun retromittarin sisään niin taitaa päästä helpoimmin, jos sähköisen nopeusmittarin haluaa...
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Ford Kent

Post by jake74 »

Heksu wrote: Kaveri joka jyrsii suuttimeen reiät oli sitä mieltä että vaakatasossa olevaan imusarjaan saa suuttimet parempaan kulmaan. Kentin imusarja nousee ylöspäin.
tais virranjakajan takia nousta ylöspäin mikäli muistan oikeen. nythän saat jättää jakajan pois jos sulla tulee hukkakipinä tai jms sytysjärjestelmä ja saat imusarjan imukanavan suuntasesti.
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Höylä wrote:
Heksu wrote:Tuolla olisi just sopivaa 40 mm sisähalkasijaista putkea
siis 1 m pätkä 25 € (ja 2 m pätkä 35 €) ja nyt muka on kallista, kun aikaisemmin olet maksanut "10 cm pätkästä" 150 € ihan mielellään :wink:

ja mielestäni megalta ei saanut nopeustietoa järkevästi otettua, hanki 240 volvon nopeusmittari ja siihen kuuluvat muut hilut (tais ottaa perästä nopeustiedon) ja tee siihen itse uusi taulu tai laita jonkun retromittarin sisään niin taitaa päästä helpoimmin, jos sähköisen nopeusmittarin haluaa...
Kierrätys kunniaan. Jos romiksella on sopiva niin semmoisen hankin. Onko sellainen pursotettuputki yleensäkään hyvä ja onko se pinta sileä ja miten sellaisen hitsaus onnistuu. Mä tarvin 50x5 putkea maksaa muuten 40€.

Siinä mun type9 lootassa näyttäisi olevan mekaaninen ja sähköinen nopeusmittari.


Onneksi löytyi omista varastoista d28 mm alumiinitankoa siitä saanee suuttimien tösät.
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Ford Kent

Post by jake74 »

Heksu wrote:
Onko sellainen pursotettuputki yleensäkään hyvä ja onko se pinta sileä ja miten sellaisen hitsaus onnistuu.
mahtaa olla huonolaatusta. ei kuulemma käy edes alumiinin valamiseen.
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Imusarjaan pitää laittaa alipaine liitäntä? Yksi riittää? Tarviiko siinä olla jotain muita liitäntöjä?
Last edited by Heksu on Mon Aug 29, 2016 7:13, edited 1 time in total.
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Heksu wrote:http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... p-4098-80/

Menneeks loputkin uskot kun mä ostin tuommoisen..
Käytettynä :D
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Ford Kent

Post by Höylä »

Heksu wrote:
Siinä mun type9 lootassa näyttäisi olevan mekaaninen ja sähköinen nopeusmittari.
ai jaa, no sitten siihen vois mennä esim. cossu scorpion (se mulkosilmä) nopeusmittari, siinä oli muistakseni kans sähköinen nopeusmittari (saa kai niihin taulun tehtyä itse sellaisen kuin haluaa), jos sellaiseen päädyt, niin kaverilla voi olla muutama ylimääräinen.
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Autotune.fi kaupassa on vr ja Hall anturi jotka taitavat ajaa samanasian, onko niillä muuta eroa kuin muutaman kympin hintaero.

Onko öljynpaine/ lämpötila ohjausboxia kiinnostava tieto. Mun autossa on mekaaninen öljynpaine mittari.

Laajakaista lambda tarpeen vai ei?

Entäs autotune.fi kaupassa oleva E85 anturi jos tuota bensaa meinaa käyttää.

Tyhmä kysymys mutta on ne oikeat multifuel autot vaan viinan kestävimmät osilla ja isommilla suuttimilla varustettuja?
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Ford Kent

Post by Höylä »

Heksu wrote:Autotune.fi kaupassa on vr ja Hall anturi jotka taitavat ajaa samanasian, onko niillä muuta eroa kuin muutaman kympin hintaero.

Onko öljynpaine/ lämpötila ohjausboxia kiinnostava tieto. Mun autossa on mekaaninen öljynpaine mittari.

Laajakaista lambda tarpeen vai ei?
itse en ole jostain syystä saanut vr anturilla toteutettua luotettavasti triggeröintiä, vaan aina joutunut syystä tai toisesta tekemään lopulta hall anturilla (tai optisella, joka toimii samalla kytkennällä) hall anturi vaatii megaan vain tietyn kytkennän, vr anturi myös erillisen muunninpiirin, jossa ne ongelmat kai useimmiten sitten syntyvät ja useimmat triggeröintiin liittyvät ongelmat tälläkin palstalla käsittelevät vr anturillista kokoonpanoa... pois lukien fordin edis osilla toteutetut, niissä vr anturi luonnollisesti toimii, mutta se taas karsii tiettyjä ominaisuuksia pois (paukku ainakin ja tais rpm rajoitinkin olla aika "kova" versio)

öljynpaine tai öljynlämpö ei megaa kiinnosta vesijäähdytteisissä koneissa, ilmajäähyissä sillä öljynlämmöllä luonnollisesti voi olla jotain merkitystä...

laajakaista lambda ainakin säätämisen ajaksi (säätäjän hermoja ja koneen kasassa pysymistä ajatellen), säädöissä ollessaan perusvapari kone tulee toimeen kyllä kapeakaistallakin... säätäminen kapeakaistalla on sellaista arpapeliä ja bensanpolttamista, että taitaa laajakaista säästää hintansa jo siinä :roll:
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Ford Kent

Post by Höylä »

Heksu wrote:
Entäs autotune.fi kaupassa oleva E85 anturi jos tuota bensaa meinaa käyttää.

Tyhmä kysymys mutta on ne oikeat multifuel autot vaan viinan kestävimmät osilla ja isommilla suuttimilla varustettuja?
ei omaa kokemusta kyseisestä e85 anturista, mutta uskoisin olevan ihan ok.

oikeat fleksifuel autot on käytännössä juuri näin, eli viinan kestävät osat ja aavistuksen suuremmat suuttimet, jos on pelkkää perusmallia olemassa mihin verrata. joissakin on jopa aavistuksen suurempi puristussuhdekkin. voi niissä vielä jotain muutakin pikkusäätöä valmistajasta riippuen olla, mutta jenkit ainakin menee aika perusmoottorilla + "seuraavan koon suuttimet" paketilla...
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Jos mä saan taas kysyä todella tyhmiä:

Ruiskusuuttimet ovat vaihtokelpoisia?
- jos Ohmit ja suuttimen työntämä pensa määrä about saama
- suuttimet ovat saman pituisia?
- suuttimien asennus reikä on noin 14 mm?

http://www.jenvey.co.uk/images/stories/ ... _bbw38.pdf

Tuosta kun mittailee niin näyttäis suutin olevan aika tarkkaan 45 asteen kulmassa ja lähellä venttiilliä?
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Ford Kent

Post by jake74 »

Heksu wrote:
http://www.jenvey.co.uk/images/stories/ ... _bbw38.pdf

Tuosta kun mittailee niin näyttäis suutin olevan aika tarkkaan 45 asteen kulmassa ja lähellä venttiilliä?
Image

ei se nyt nii lähelle tule venttiiliä.
Jasu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 281
Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
Location: Korpilahti
Contact:

Re: Ford Kent

Post by Jasu »

Heksu wrote:Jos mä saan taas kysyä todella tyhmiä:

Ruiskusuuttimet ovat vaihtokelpoisia?
- jos Ohmit ja suuttimen työntämä pensa määrä about saama
- suuttimet ovat saman pituisia?
- suuttimien asennus reikä on noin 14 mm?
Jotain vastauksia
-Ohmit siinä mielessä, ettei samaan lähtöön kytkettyjen suuttimien kokonaisresistanssi liian pieneksi mene
-jep, samanpituisia pitää olla, tosin jatkoholkkeja on olemassa erimittaisia joilla saa pituuden passattua oikeaksi
-taitaa yleisin koko olla tuo 14mm, on toki muitakin

Lisäksi bensasumun viuhkamuoto on hyvinkin erilainen eri suuttimien välillä, bensan ulostuloreikien lukumäärä samaten. Sähköisissä liittimissäkin on monenlaista vaihtoehtoa...
Heksu wrote:http://www.jenvey.co.uk/images/stories/ ... _bbw38.pdf

Tuosta kun mittailee niin näyttäis suutin olevan aika tarkkaan 45 asteen kulmassa ja lähellä venttiilliä?
Image
Tässä tais tulla hieman lähemmäksi..? Yritin suunnata siten että suora linja suuttimesta menisi hitusen venttiilinvarren ohi. On toiminut, asennettu -07 eikä isompia ongelmia ole ollut...

Jostain (taitaa olla Nelitahtimoottorin Viritys, A. Graham Bell) joskus luin, että suuttimen asennuspaikalla venttiiliin nähden olisi sellaista merkitystä, että mitä kovemmin kone kiertää, sitä kauempana saisi suuttimet olla. Syy miksi sitten tuotantoautoissa on mahdollisimman lähelle asennettu, olisi se että niillä pyritään pitämään mahdollisimman pieniä kierroksia..? Ja sitten, joissakin tehokkaissa, jotka kiertää varsin korkealle, on kahdet suuttimet, venttiiliä lähemmät on käytössä pienemmillä kierroksilla ja kauemmat sitten isommilla, joskus nämä kauempana olevat on kaasuläpän ulkopuolella...

Tuohon kuvan koneeseen liittyen, jossain vaiheessa oli ajatus laittaa toiset suuttimet parikymmentä senttiä kauemmaksi, lähelle kaasuläppää, ja laittaa ne avautumaan sitten vasta isommilla kierroksilla ja kaasun avautumilla. Näin olisi saanut etsiä vieläkin pienemmät suuttimet tuonne kansien lähelle, ja näiden ohjaukseen sitten Staged Injection -parametrejä. Vaan kun on noinkin toiminut, niin on vaan jäänyt tekemättä...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Post Reply