Eikös harrastaja ollut mitannut ja havainnut hyväksi +4ms latausajan? Sillon on ruutia sytyttää seos aika pitkälle..? 7ms on jo aika kova aika.. http://www.aemelectronics.com/Images/Pr ... 0-2853.pdf
9ms ja 40% duty cycle.. En tiedä paljonko snowproboos:tilla on sitten mosassa kierroksia ja paljonku tulee duty cycleksi? Mitä pienemmällä ajalla pärjää sit parempi se on puolille kuormituksen takia.
Meinaatko teg että puolat palavat samaa kyytiä jos asetus on väärin päin spark outputissa? Toimiiko kyseinen kikkare edes väärällä asetuksella? Ymmärsin että sytkä lähtö olisi väärällä asetuksella koko ajan päällä? Että tuskin moottori edes käy jos ampuu kipinää koko ajan?
Joku testisavut ottanut vois kertoo..
kokkolanpoika wrote:Eikös harrastaja ollut mitannut ja havainnut hyväksi +4ms latausajan? Sillon on ruutia sytyttää seos aika pitkälle..? 7ms on jo aika kova aika.. http://www.aemelectronics.com/Images/Pr ... 0-2853.pdf
9ms ja 40% duty cycle.. En tiedä paljonko snowproboos:tilla on sitten mosassa kierroksia ja paljonku tulee duty cycleksi? Mitä pienemmällä ajalla pärjää sit parempi se on puolille kuormituksen takia.
Meinaatko teg että puolat palavat samaa kyytiä jos asetus on väärin päin spark outputissa? Toimiiko kyseinen kikkare edes väärällä asetuksella? Ymmärsin että sytkä lähtö olisi väärällä asetuksella koko ajan päällä? Että tuskin moottori edes käy jos ampuu kipinää koko ajan?
Joku testisavut ottanut vois kertoo..
Näköjään AEM tarjoaa 12kk takuun puolilleen..
Kierroskia on 8500rpm eli minulla on 7milliseksunttia aikaa hoitaa sytytys kierroksella kun kyse on 2T moottorista. Eli kuullostaa siltä että pystysin käyttämään tuota puolaa jos latausaika on 4,5ms ja kipinän luovutus menee 1,5ms niin sillon homma olis hoidettu 6ms...Joten puolakauppaan.
Palo-aika on pidempi kuin 1.5 ms. Datalehdessä mainittu 2.9 ms. Muutenkin tuollaiseen kohteeseen, jota ajetaan ns. täysillä koko ajan, kannattaisi ehkä tsekkailla (lataukseltaankin) nopeampia sytytyssysteemejä.
Palo-aika on pidempi kuin 1.5 ms. Datalehdessä mainittu 2.9 ms. Muutenkin tuollaiseen kohteeseen, jota ajetaan ns. täysillä koko ajan, kannattaisi ehkä tsekkailla (lataukseltaankin) nopeampia sytytyssysteemejä.
Palatkaamme siis lähtö ruutuun, MJotenkin mulla oli jäänyt mieleen jostain tuo 1,5ms.. Onko kellään heittää minulle puola vaihtoehtoa? Jostain ymmärsin että Yamaha perämoottorin puola voisi olla yksi vaihtoehto tyypistä ei kylläkään ole mitään tietoa.
kokkolanpoika wrote:
Meinaatko teg että puolat palavat samaa kyytiä jos asetus on väärin päin spark outputissa? Toimiiko kyseinen kikkare edes väärällä asetuksella? Ymmärsin että sytkä lähtö olisi väärällä asetuksella koko ajan päällä? Että tuskin moottori edes käy jos ampuu kipinää koko ajan?
Melko nopeasti ne ottavat itseensä. Eipä valmistaja suosittelekkaan niille sähkö kuin 10ms kerrallaan, joten miten käy kun virta kulkee koko ajan .
Ps. Puolat eivät ammu kipinää muulloin kun virran katketessa.
Yksi romun syntymistä ehkäisevä niksi on laittaa esim. ajovalopolttimo sarjaan puolien 12V syöttöön testailujen ajaksi. Polttimo rajoittaa virran sen verran pieneksi, että yleensä mikään ei kärähdä vaikka asetuksia laittaisi poskelleen. Polttimon vastus kylmänä on kuitenkin sen verran pieni, että kipinää syntyy ja koneen saa käyntiinkin. Lisäksi tuossa huomaa saman tien jos joku on pielessä, mikäli polttimo alkaa loistamaan vaikka kone ei ole edes käynnissä.
Tuokin romupuola tuli ja muut kolme säilyi ehjänä ja asetuksetkin oli oikein.
Luulis että olis kahdesta tullut romua, kun hukkakipinätyyliin noitakin ohjattu.
Myyjän puheiden mukaan puolia on nyt testailtu testipenkissä.. Ilmeisesti harrastaja päässyt mittailemaan puolia? Ois vaan mielenkiintoa tietää että paljonko noista puolista oli tehoa kadoksissa vrt kunnossa oleviin puoliin?
Ja ilmeisesti totaallisesti pimeä puola sattuikin toimimaan penkissä? itse olin siinä uskossa että se saattaa kylmänä toimia, Mutta kuumetessaan pimenee kun se kastelee koko ajan tulppaa. Ja nyt uusilla puolilla ei ole kastumis ongelmaa havaittavissa..
Tiedä sitten mikä noita vanhoja riivasi?
Tutkinnan alla Jenkeissä ja jopa täällä Suomessa. Toisiopuoli lyö läpi jostain syystä.
Yksi setti lisää tullut rikkinäisiä toisaalla ja ilmeisesti mittauksessa nekin kävi.
Ei nyt oikein voi ecuja syyttää kun kaikki liki erilaisia kokoonpanoja ja ecuja.
Hassua kun uudet puolat tilalla, niin ongelmia ei ole ilmennyt ja kestäneet.
Yksi vaihtoehto olisi nuo LS2 suorasytkäpuolat. Tehoiltaan liki samat.
Jenkkilästä tuli vastausta. Elikkäs kolmosen koodissa bugi. Jättää satunnaisesti sytkälähdöt päälle koneen sammuttua 2s ajaksi ainakin.
Uusi firmis kannattaa päivittää kun tulee.
Kuulemma 1.1.2 viimesin pitäis toimia.
Siinäkin ongelma tulee kun kierrostieto katkeaa yhtäkkiä kokonaan eli menis johto poikki.
Muuten ei ilmene normi koneen sammumisella.
Päivitin tunerstudion 2.0.5sen pykälää uudempaan 2.0.6seen ja samalla päivitin tuon firmwaren 1.1.2seen. Auto lähti tulille jälleen kerran, mutta olivat muuttaneet yhtä asetusta tunerstudiossa, Oli pikkusen tyhjäkäynti matalahko ennenkuin hokasin että missä asetuksessa häikkää.
Nyt toimii pihassa käyteltynä kuin ennenkin..?
Onkohan mitään tietoo että muuttaako ne kuinka pian tuota 1.1.2 firmwarea vielä paremmaksi..?