IGN-1A puolista taas

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

kokkolanpoika
Megasquirttaaja
Posts: 62
Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21

Re: IGN-1A puolista taas

Post by kokkolanpoika »

Eikös harrastaja ollut mitannut ja havainnut hyväksi +4ms latausajan? Sillon on ruutia sytyttää seos aika pitkälle..? 7ms on jo aika kova aika..
http://www.aemelectronics.com/Images/Pr ... 0-2853.pdf
9ms ja 40% duty cycle.. En tiedä paljonko snowproboos:tilla on sitten mosassa kierroksia ja paljonku tulee duty cycleksi? Mitä pienemmällä ajalla pärjää sit parempi se on puolille kuormituksen takia.

Meinaatko teg että puolat palavat samaa kyytiä jos asetus on väärin päin spark outputissa? Toimiiko kyseinen kikkare edes väärällä asetuksella? Ymmärsin että sytkä lähtö olisi väärällä asetuksella koko ajan päällä? Että tuskin moottori edes käy jos ampuu kipinää koko ajan?
Joku testisavut ottanut vois kertoo.. :lol:

Näköjään AEM tarjoaa 12kk takuun puolilleen.. :shock:
snowproboost
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Tue May 31, 2011 19:21
Location: Leppävirta
Contact:

Re: IGN-1A puolista taas

Post by snowproboost »

kokkolanpoika wrote:Eikös harrastaja ollut mitannut ja havainnut hyväksi +4ms latausajan? Sillon on ruutia sytyttää seos aika pitkälle..? 7ms on jo aika kova aika..
http://www.aemelectronics.com/Images/Pr ... 0-2853.pdf
9ms ja 40% duty cycle.. En tiedä paljonko snowproboos:tilla on sitten mosassa kierroksia ja paljonku tulee duty cycleksi? Mitä pienemmällä ajalla pärjää sit parempi se on puolille kuormituksen takia.

Meinaatko teg että puolat palavat samaa kyytiä jos asetus on väärin päin spark outputissa? Toimiiko kyseinen kikkare edes väärällä asetuksella? Ymmärsin että sytkä lähtö olisi väärällä asetuksella koko ajan päällä? Että tuskin moottori edes käy jos ampuu kipinää koko ajan?
Joku testisavut ottanut vois kertoo.. :lol:

Näköjään AEM tarjoaa 12kk takuun puolilleen.. :shock:
Kierroskia on 8500rpm eli minulla on 7milliseksunttia aikaa hoitaa sytytys kierroksella kun kyse on 2T moottorista. Eli kuullostaa siltä että pystysin käyttämään tuota puolaa jos latausaika on 4,5ms ja kipinän luovutus menee 1,5ms niin sillon homma olis hoidettu 6ms...Joten puolakauppaan.
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: IGN-1A puolista taas

Post by Benkku »

snowproboost wrote:Joten puolakauppaan.
Eipäs nyt hötkyillä...

Palo-aika on pidempi kuin 1.5 ms. Datalehdessä mainittu 2.9 ms. Muutenkin tuollaiseen kohteeseen, jota ajetaan ns. täysillä koko ajan, kannattaisi ehkä tsekkailla (lataukseltaankin) nopeampia sytytyssysteemejä.
snowproboost
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Tue May 31, 2011 19:21
Location: Leppävirta
Contact:

Re: IGN-1A puolista taas

Post by snowproboost »

Benkku wrote:
snowproboost wrote:Joten puolakauppaan.
Eipäs nyt hötkyillä...

Palo-aika on pidempi kuin 1.5 ms. Datalehdessä mainittu 2.9 ms. Muutenkin tuollaiseen kohteeseen, jota ajetaan ns. täysillä koko ajan, kannattaisi ehkä tsekkailla (lataukseltaankin) nopeampia sytytyssysteemejä.
Palatkaamme siis lähtö ruutuun, MJotenkin mulla oli jäänyt mieleen jostain tuo 1,5ms.. Onko kellään heittää minulle puola vaihtoehtoa? Jostain ymmärsin että Yamaha perämoottorin puola voisi olla yksi vaihtoehto tyypistä ei kylläkään ole mitään tietoa.
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: IGN-1A puolista taas

Post by Benkku »

No vaikka tällaiset, varausaika alle 2 ms (1.4-1.7 ms varauksella jo kohtuullisesti virtaa), purkaus about 0.9 ms ja päätteeksi** joku rankka malli.
http://www.msdignition.com/Products/Coi ... ition.aspx

**vaikka tällaiset.
http://www.fairchildsemi.com/ds/IS/ISL9V5036S3.pdf
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: IGN-1A puolista taas

Post by teg »

kokkolanpoika wrote:
Meinaatko teg että puolat palavat samaa kyytiä jos asetus on väärin päin spark outputissa? Toimiiko kyseinen kikkare edes väärällä asetuksella? Ymmärsin että sytkä lähtö olisi väärällä asetuksella koko ajan päällä? Että tuskin moottori edes käy jos ampuu kipinää koko ajan?
Melko nopeasti ne ottavat itseensä. Eipä valmistaja suosittelekkaan niille sähkö kuin 10ms kerrallaan, joten miten käy kun virta kulkee koko ajan ;).

Ps. Puolat eivät ammu kipinää muulloin kun virran katketessa.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: IGN-1A puolista taas

Post by JaniM »

Image

Puolalle käy noin kun sytkälähtö jää päälle.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: IGN-1A puolista taas

Post by Benkku »

JaniM wrote:...kun sytkälähtö jää päälle.
Mikä näiden ohjaimien kanssa, ohjeita lukemattomille, saattaa hyvinkin käydä. Lähdöt 'vetämättömänä' pitävää latch piiriä kun ei ole.
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Re: IGN-1A puolista taas

Post by ArttuH »

Yksi romun syntymistä ehkäisevä niksi on laittaa esim. ajovalopolttimo sarjaan puolien 12V syöttöön testailujen ajaksi. Polttimo rajoittaa virran sen verran pieneksi, että yleensä mikään ei kärähdä vaikka asetuksia laittaisi poskelleen. Polttimon vastus kylmänä on kuitenkin sen verran pieni, että kipinää syntyy ja koneen saa käyntiinkin. Lisäksi tuossa huomaa saman tien jos joku on pielessä, mikäli polttimo alkaa loistamaan vaikka kone ei ole edes käynnissä.
Arttu
GSX1100 -85
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: IGN-1A puolista taas

Post by JaniM »

Tuokin romupuola tuli ja muut kolme säilyi ehjänä ja asetuksetkin oli oikein.
Luulis että olis kahdesta tullut romua, kun hukkakipinätyyliin noitakin ohjattu.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
kokkolanpoika
Megasquirttaaja
Posts: 62
Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21

Re: IGN-1A puolista taas

Post by kokkolanpoika »

Myyjän puheiden mukaan puolia on nyt testailtu testipenkissä.. Ilmeisesti harrastaja päässyt mittailemaan puolia? Ois vaan mielenkiintoa tietää että paljonko noista puolista oli tehoa kadoksissa vrt kunnossa oleviin puoliin?
Ja ilmeisesti totaallisesti pimeä puola sattuikin toimimaan penkissä? itse olin siinä uskossa että se saattaa kylmänä toimia, Mutta kuumetessaan pimenee kun se kastelee koko ajan tulppaa. Ja nyt uusilla puolilla ei ole kastumis ongelmaa havaittavissa.. :?:
Tiedä sitten mikä noita vanhoja riivasi?
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: IGN-1A puolista taas

Post by kamski »

Kertokkee mitä noissa IGN-1A puolissa oli vikana, vai oliko mitään? Olisi kivaa tietää mitä sytytystä lähtisi taas askarteleman.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: IGN-1A puolista taas

Post by JaniM »

Tutkinnan alla Jenkeissä ja jopa täällä Suomessa. Toisiopuoli lyö läpi jostain syystä.
Yksi setti lisää tullut rikkinäisiä toisaalla ja ilmeisesti mittauksessa nekin kävi.

Ei nyt oikein voi ecuja syyttää kun kaikki liki erilaisia kokoonpanoja ja ecuja.
Hassua kun uudet puolat tilalla, niin ongelmia ei ole ilmennyt ja kestäneet.

Yksi vaihtoehto olisi nuo LS2 suorasytkäpuolat. Tehoiltaan liki samat.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: IGN-1A puolista taas

Post by JaniM »

Jenkkilästä tuli vastausta. Elikkäs kolmosen koodissa bugi. Jättää satunnaisesti sytkälähdöt päälle koneen sammuttua 2s ajaksi ainakin.
Uusi firmis kannattaa päivittää kun tulee.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: IGN-1A puolista taas

Post by JaniM »

Kuulemma 1.1.2 viimesin pitäis toimia.
Siinäkin ongelma tulee kun kierrostieto katkeaa yhtäkkiä kokonaan eli menis johto poikki.
Muuten ei ilmene normi koneen sammumisella.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
kokkolanpoika
Megasquirttaaja
Posts: 62
Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21

Re: IGN-1A puolista taas

Post by kokkolanpoika »

Päivitin tunerstudion 2.0.5sen pykälää uudempaan 2.0.6seen ja samalla päivitin tuon firmwaren 1.1.2seen. Auto lähti tulille jälleen kerran, mutta olivat muuttaneet yhtä asetusta tunerstudiossa, Oli pikkusen tyhjäkäynti matalahko ennenkuin hokasin että missä asetuksessa häikkää.

Nyt toimii pihassa käyteltynä kuin ennenkin..?

Onkohan mitään tietoo että muuttaako ne kuinka pian tuota 1.1.2 firmwarea vielä paremmaksi..?
Post Reply