Page 2 of 3

Posted: Thu Sep 16, 2010 19:48
by teg
Extran manuaaleissa on kerrottu kytkennät ja softa-asetukset.

Posted: Mon Sep 20, 2010 15:52
by louraiders
Nyt jääkin vakio loota paikalleen, olis pitäny rälläköiä vähän turhan paljo tota tunnelia et ois saanu passaa :roll: Kestää sit vakioloota minkä kestää :twisted: Ens viikolla pitäs yrittää saaja jo kosla ajoon :D

Eli nyt on ylimääräsenä Fiat 131:sen 5 lovinen siloposkiloota.
Hinta on sama minkä siitä juuri maksoin eli 200€, tosin nyt siinä on kytkintyösylkkä passattuna ja uudetöljyt :)

Posted: Mon Sep 20, 2010 16:43
by jake74
louraiders wrote:Nyt jääkin vakio loota paikalleen, olis pitäny rälläköiä vähän turhan paljo tota tunnelia et ois saanu passaa
mähän sanoin että joutuu korimuutoksia tekemää :wink:

Posted: Mon Sep 20, 2010 23:45
by louraiders
jep :roll: mutta juu pakko oli kattoo miten sopii :wink:

Posted: Fri Sep 24, 2010 15:36
by louraiders
Hei. Mistä mahtaa johtuu että mennyt jo kaksi innovaten lambda anturia rikki, voiko johtua liian rikkaasta seoksesta yläkierroksilla, kun meni rikki niin nopeaan että ei ehtinyt edes karttoja muutella :D

Ja toinen varmasti se suurin syy, anturit on ollut ehkä 5cm turbosta, joku metrin sääntöhän siinä on , mutta meneekö kuin herkäst rikki jos on liian lähel turboo? Tieyst siinä oli se joku +-1000 C maksimi lämpötila anturille.

Ja molemmat anturit näyttävät afr 21-17 normaalisti siitä rikkaammalla pomppaa afr luku +80?? Voihan tuo olla et on menny tuo ohjausboksikin..

Posted: Fri Sep 24, 2010 17:01
by ArttuH
Tjaa-a, mulla oli pitkään anturi noin 10cm päässä turbosta. Ensin anturi tykkäsi mennä aina välillä hetkellisesti tilttiin reilumman vedätyksen aikana. Tuokin kuitenkin korjaantui tekemällä anturin lämmityskalibrointi uudelleen. Tosin tämä oli moottoripyörässä, joten sillä ei kovin pitkiä aikoja vedätetty kaasu pohjassa ja anturi oli aika kivasti jäähdyttävässä ilmavirrassa.

Anturille on muistaakseni annettu noin 800°C maksimilämpötila. Voihan tuo jossain konehuoneen kolossa ollessaan hyvinkin lämmetä turhan paljon.

Posted: Fri Sep 24, 2010 17:42
by louraiders
Jeps.. Nyt tulee kuitenkin kolmas anturi lähes auton alle metrin päähän turbosta :lol: jOSKO Nyt kestäis, sit voi laittaa siihen jonku jäähytys levyn, ja melkee vois anturin kohilt päällystää putki thermotecil...

Ja viel joku serverin tuuletin sinne...... :twisted: ehkei kuitenkaa :P

Posted: Fri Sep 24, 2010 17:47
by teg
Et ole ensimmäinen innovaten omistaja, joka on rikkonut useita antureita. Taitaa olla innovatessa jokin sellainen ominaisuus, joka rikkoo anturit. Heater piirin PID ehkä?

Posted: Fri Sep 24, 2010 18:09
by Aatu
Tapaus 1, eikä edes affenistolla 15 kierrosta täyttä laukkaa pimentänyt anturia.
Parissa aikaisemmassa ollut samassa kohtaa eikä yksikään anturi mennyt mykäksi,muutaman kerran vain saanut hetkellisen "lämpöhalvauksen".

Ja tänä kesänä 28 asteen lämmössä vedetty 10 kierrosta affenistolla sai anturin sekaisin vaikka on siellä ö-pohjan tuntumassa.

Ainakin omasta kokemuksesta ei ole sijoituspaikasta kiinni että pimenisi.

Posted: Fri Sep 24, 2010 19:49
by Turbiini
Joo Mullakin on yksi anturi menny. Aluksi se oli turbo koneessa noin 5cm päässä turbosta, pahimillaan putki hekui lambdan kohdallakin oranssina. Hajotesaan kuitenkin se oli vapari koneessa kiinni vaihdelaatikon luona. Syyksi epäilen äkillisiä lämpömuutoksia, testattiin tuolloin sprinttiautoa jääradalla joten välillä sai anturi lunta päällensä.

Posted: Fri Sep 24, 2010 22:45
by Jasen2624
Mulla on vanhuksessa jo edellisen omistajan monta vuotta käyttämä anturi edelleen ehjänä. Itelläki ollu jo 4v käytössä. On n.10cm ahtimen jälkeen eikä ole oireillu yhtää kertaa. On kyllä kesäkäytössä mutta kumminki.
Toisessa (käyttiksessä) on sitte menossa/ranttuilee jo 4 anturi. On itteimevä ja oon kokeilu anturia viimesestä kollektorista n.80cm kannesta (hajosi eka 2 anturia) Ja nytte toinen anturi on reilu 1m päässä koneesta ja nytte kesti jopa puoli vuotta. Toimii jotenki mutta välillä antaa 4 ja 8 viaksi. Vaikka seos oliski vakaa niin innovate vaeltaa 0.5-1.4 väliä..
Epäilen tuossa käyttiksessä anturin särkijäksi pulsseja jotka tulee ilmeisesti liian terävinä tai jotaki muuta tärinää koska ohc tulpat lambdan tulppina murenee posliinista.. Lähimpänä konetta oleassa kohassa hajotin 2kpl kapeakaista lambdaaki joten ei ole anturissa vika.
Maa johtoaki olen vaihellu eri paikkaan jos lämmityksessä olis jotaki häikkää mutta ei ole ollut mitää vaikutusta.
Tarkoitus olis laittaa uusi lambda ja sen laitan jo paljo kauvemmas koneesta koska tuo pitäs toimia vaikka putken päässä. Sitte näkee mitä tapahtuu.

Posted: Fri Sep 24, 2010 23:07
by teg
Itselläni oli anturi auton alla ja talvikäytössä. Ei rikkoontunut kahden vuoden aikana, mutta eipä ollut innovate.

Posted: Sat Sep 25, 2010 6:39
by JaniM
Eikös anturit ole Boscheja ja ohjaimet Innovatea.

Posted: Sat Sep 25, 2010 8:29
by Jasen2624
JaniM wrote:Eikös anturit ole Boscheja ja ohjaimet Innovatea.
Aivan...

Posted: Sat Sep 25, 2010 10:15
by louraiders
Niinhän nuo ovatten.. Mutta kyllä kaikki varmaan ymmärsi silti :) Nyt on tilattu kolmas anturi... Jos se vielä hajoaa, niin vaihtuu kokonaan uuteen merkkiin.. Alkaa tuo innovate vähän jo tympimään :lol:

Posted: Mon Nov 15, 2010 11:58
by jarkkoscosworth
http://wbo2.com/lsu/position.htm

Oletko ottanut tuon asennon huomioon?

Posted: Mon Nov 15, 2010 21:22
by kamski
louraiders wrote:Mitenkäs tuo paukku muuten hoituu.. Kytkin kyllä kytkinpolkimen alle, mutta lankkumuutokset? ja mikäs pinni tosta db-37:sta?

Vaiko oisko jossaa suoraan asiaa siitä? asiaan kun en ole vielä perehtynyt? :oops:
Jos laitat paukkun toimintaan niin olen kuulut että paukulla on on mennyt noitta laajakaista antureita! Jos lambda hajoa liiallisesta lämmön rasituksesta, siihen on saatavissa sellainen lämpöholkki lamdan väliin joka vähentää lämpö rasitusta.
Ja tietenkin vielä yksi asia joka tuli mieleen on tärinää ja resonanssi joka saattaa vahingoittaa anturan! Toisin sanoen mitä tarkemmat ohjaimet sitä ovat alttiimat häiriöille. "Sen takia ne valmistetaan valkoiset takit päällä."

Posted: Mon Nov 15, 2010 21:28
by teg
Mun pointti oli, että Innovate jostain syystä aiheuttaa anturien rikkoontumisen.

Posted: Mon Nov 15, 2010 21:44
by kamski
teg wrote:Mun pointti oli, että Innovate jostain syystä aiheuttaa anturien rikkoontumisen.
Voi olla hyvinkin mahdollista.! Jos vaikka softa menee sakasi niin seurauksena voi hajota ihan mikä vaan.

Posted: Mon Nov 15, 2010 21:51
by teg
Jokaisessa anturin rikkoontumistapauksessa, mistä minä olen tietoinen, on ohjaimena ollut Innovate. Lieneekö lämmityspiirissä jotain bugia, että polttaa anturin?

Posted: Mon Nov 15, 2010 23:00
by Benkku
Paha sanoa, mistä johtuu, mutta kyllä niitä muidenkin ohjaimien (mm. KMS) yhteydessä on rikkoontunut. Väärällä lämmityksen ohjauksella ja erityisesti liian nopealla lämmityksella, anturin saa kyllä rikki - helpostikin. Myös asennus paikoihin, joissa veden pääsy todennäköistä, saattavat rikkoa anturin. Sama pätee liian kuuman asennuspaikan suhteen (kts. se aiemmin käyty depatti).

Posted: Tue Nov 16, 2010 0:11
by olafu
Kuulin myös eräältä dynopajalta, että innovaten ohjain poltti antureita. Vaihtoivat toiseen niin antureiden hajoaminen loppui käytännössä kokonaan. Käyttivät siis siellä pajalla ihan työkaluna sitä.

Posted: Tue Nov 16, 2010 0:36
by Höylä
mulla on ollut innovaten LC-1 nyt jotain 3 vuotta, eikä mitään ongelmia sen kanssa :roll: lähinnä sitä on käytetty vain "säätämättömien koneiden" kanssa/ajettu siis säätöjä... eli seokset on olleet välillä mitä sattuu, eli kovillakin tuo anturi on ollut, mutta kertaakaan ei ole edes yhteys pätkinyt :shock: nokinen se on välillä ollut kuin mikä, mutta aina on lukemat antanut...

no, ehdin minä sitä jotain 5000 km pitää kiinni tuossa mersussa loppukesästä, jolloin se sai olla oikein lambdana :D eli antoi palautetta megalle missä mennään seoksien osalta ja mega sitten sääteli itsensä sen mukaan...

Posted: Tue Nov 16, 2010 9:51
by teg
Tuskin Innovate nyt järjestelmällisesti kaikilla rikkoo antureita, mutta kuten tästäkin ketjusta voi jo päätellä - suurempi todennäköisyys ainakin sille on :)

Posted: Tue Nov 16, 2010 13:43
by jake74
olafu wrote:Kuulin myös eräältä dynopajalta, että innovaten ohjain poltti antureita. Vaihtoivat toiseen niin antureiden hajoaminen loppui käytännössä kokonaan. Käyttivät siis siellä pajalla ihan työkaluna sitä.
mä kuulin että jos kaasarivehkeitä ajaa dynosa laajakaista anturin ollessa paikallaa ni poltaa anturin.
eipä tuo oo ainakaa mulla vielä hajonut ja oon aika monta kaasarivehjettä ajanut dynossa.

Posted: Mon Nov 22, 2010 17:40
by louraiders
Jees.. Innovate lentää mäkeen :P kolmas anturi paskana, ei kerenny pakoputki vissii ees kädenlämpöseks ni jo se alko sekoilee.. minuutin tais toimii ja sit alko hyppii ihan miten sattuu... Vai oiskohan ollu koko ajan vika tuossa ohjaisboksissa? Kehtasko sitä ostaa viel koko paketin :?: :shock:


Ja nyt uusina ongelmina kierrostiedossa piikkejä.. Välillä maksimit 11000rpm..

Posted: Mon Nov 22, 2010 22:15
by olafu
Vesipisarat hajottaa myös anturin. Kuten niissä ohjeissakin sanottiin, että anturin lämmitys ei saa olla päällä koneen seisoessa. Muuten kylmään pakosarjaan ja putkeen kondensoituva vesi lentää käynnistyksessä kuumaan anturiin ja lämpösokki hajottaa anturin. Anturin lämmetessä vasta jälkikäteen on vesi jo poistunut ja putket niin kuumia, ettei pisaramuotoista vettä esiinny.

Ittellä on hajonnut kaks innovaten ohjainta. Molemmissa ongelmat ilmeni niin, että toimivana irrotettu ei toiminutkaan enää kun sen otti uudelleen käyttöön. Analogiset lähdöt pimeänä molemmista. Ilmeisesti syytä käsitellä äärimmäisen varovasti staattisen sähkön varalta, koska tuskin mikään muukaan niitä irrallaan voi hajottaa. Toinen ohjain vilkuttaa anturin lämmityksen vikakoodia, toisella sama anturi toimii moitteetta.

Kuulemani mukaan anturi hajoaa myös, jos sitä käytetään "tulppana" pakoputkessa johtojen ollessa kytkemättä, tai autolla ajellaan niin, että anturi on syystä tai toisesta muuten vaan virroittamatta.
Eipä ole tullut mieleen kokeilla.

Posted: Tue Nov 23, 2010 2:25
by jake74
olafu wrote:Vesipisarat hajottaa myös anturin. Kuten niissä ohjeissakin sanottiin, että anturin lämmitys ei saa olla päällä koneen seisoessa. Muuten kylmään pakosarjaan ja putkeen kondensoituva vesi lentää käynnistyksessä kuumaan anturiin ja lämpösokki hajottaa anturin. Anturin lämmetessä vasta jälkikäteen on vesi jo poistunut ja putket niin kuumia, ettei pisaramuotoista vettä esiinny.

Toinen ohjain vilkuttaa anturin lämmityksen vikakoodia,
eipä tuo oo hajonut vaikka ollut pitkän aikaa lämmitys päällä ja kone ei käynissä ku dynoon kytkettynä mabda on.
vaikuttaako lie sitten ku dyno on sisällä lämpimässä ni ei kosteutta nii kondesoidu.

mulla vilkutti alussa lämmityksen vikakoodia ja sillon vika oli maadotuksissa. ne ku korjas ni ei oo ilmotellut mitää vikakoodia.

Posted: Tue Nov 23, 2010 11:02
by ArttuH
Hiukan asian vierestä: Jos noita pimenneitä/hajonneita Innovaten ohjaimia pyörii nurkissa, niin mulla voisi olla mielenkiintoa tehdä niille ruumiinavausta. Eli voin ottaa vastaan / ostaa jollain nimellisellä hinnalla noita hajonneita yksilöitä.

Posted: Tue Dec 21, 2010 16:15
by louraiders
Nyt kone purkuun ja uuret osat sisään... Mahollisesti tulee MI16 pösön männät sun muuta ;)