Lada 1700 TIC i
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
Nyt jääkin vakio loota paikalleen, olis pitäny rälläköiä vähän turhan paljo tota tunnelia et ois saanu passaa
Kestää sit vakioloota minkä kestää
Ens viikolla pitäs yrittää saaja jo kosla ajoon
Eli nyt on ylimääräsenä Fiat 131:sen 5 lovinen siloposkiloota.
Hinta on sama minkä siitä juuri maksoin eli 200€, tosin nyt siinä on kytkintyösylkkä passattuna ja uudetöljyt



Eli nyt on ylimääräsenä Fiat 131:sen 5 lovinen siloposkiloota.
Hinta on sama minkä siitä juuri maksoin eli 200€, tosin nyt siinä on kytkintyösylkkä passattuna ja uudetöljyt

Lada 1200L -89 1.7 TICi
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
Hei. Mistä mahtaa johtuu että mennyt jo kaksi innovaten lambda anturia rikki, voiko johtua liian rikkaasta seoksesta yläkierroksilla, kun meni rikki niin nopeaan että ei ehtinyt edes karttoja muutella
Ja toinen varmasti se suurin syy, anturit on ollut ehkä 5cm turbosta, joku metrin sääntöhän siinä on , mutta meneekö kuin herkäst rikki jos on liian lähel turboo? Tieyst siinä oli se joku +-1000 C maksimi lämpötila anturille.
Ja molemmat anturit näyttävät afr 21-17 normaalisti siitä rikkaammalla pomppaa afr luku +80?? Voihan tuo olla et on menny tuo ohjausboksikin..

Ja toinen varmasti se suurin syy, anturit on ollut ehkä 5cm turbosta, joku metrin sääntöhän siinä on , mutta meneekö kuin herkäst rikki jos on liian lähel turboo? Tieyst siinä oli se joku +-1000 C maksimi lämpötila anturille.
Ja molemmat anturit näyttävät afr 21-17 normaalisti siitä rikkaammalla pomppaa afr luku +80?? Voihan tuo olla et on menny tuo ohjausboksikin..
Lada 1200L -89 1.7 TICi
Tjaa-a, mulla oli pitkään anturi noin 10cm päässä turbosta. Ensin anturi tykkäsi mennä aina välillä hetkellisesti tilttiin reilumman vedätyksen aikana. Tuokin kuitenkin korjaantui tekemällä anturin lämmityskalibrointi uudelleen. Tosin tämä oli moottoripyörässä, joten sillä ei kovin pitkiä aikoja vedätetty kaasu pohjassa ja anturi oli aika kivasti jäähdyttävässä ilmavirrassa.
Anturille on muistaakseni annettu noin 800°C maksimilämpötila. Voihan tuo jossain konehuoneen kolossa ollessaan hyvinkin lämmetä turhan paljon.
Anturille on muistaakseni annettu noin 800°C maksimilämpötila. Voihan tuo jossain konehuoneen kolossa ollessaan hyvinkin lämmetä turhan paljon.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
Tapaus 1, eikä edes affenistolla 15 kierrosta täyttä laukkaa pimentänyt anturia.
Parissa aikaisemmassa ollut samassa kohtaa eikä yksikään anturi mennyt mykäksi,muutaman kerran vain saanut hetkellisen "lämpöhalvauksen".
Ja tänä kesänä 28 asteen lämmössä vedetty 10 kierrosta affenistolla sai anturin sekaisin vaikka on siellä ö-pohjan tuntumassa.
Ainakin omasta kokemuksesta ei ole sijoituspaikasta kiinni että pimenisi.
Parissa aikaisemmassa ollut samassa kohtaa eikä yksikään anturi mennyt mykäksi,muutaman kerran vain saanut hetkellisen "lämpöhalvauksen".
Ja tänä kesänä 28 asteen lämmössä vedetty 10 kierrosta affenistolla sai anturin sekaisin vaikka on siellä ö-pohjan tuntumassa.
Ainakin omasta kokemuksesta ei ole sijoituspaikasta kiinni että pimenisi.
Joo Mullakin on yksi anturi menny. Aluksi se oli turbo koneessa noin 5cm päässä turbosta, pahimillaan putki hekui lambdan kohdallakin oranssina. Hajotesaan kuitenkin se oli vapari koneessa kiinni vaihdelaatikon luona. Syyksi epäilen äkillisiä lämpömuutoksia, testattiin tuolloin sprinttiautoa jääradalla joten välillä sai anturi lunta päällensä.
Mulla on vanhuksessa jo edellisen omistajan monta vuotta käyttämä anturi edelleen ehjänä. Itelläki ollu jo 4v käytössä. On n.10cm ahtimen jälkeen eikä ole oireillu yhtää kertaa. On kyllä kesäkäytössä mutta kumminki.
Toisessa (käyttiksessä) on sitte menossa/ranttuilee jo 4 anturi. On itteimevä ja oon kokeilu anturia viimesestä kollektorista n.80cm kannesta (hajosi eka 2 anturia) Ja nytte toinen anturi on reilu 1m päässä koneesta ja nytte kesti jopa puoli vuotta. Toimii jotenki mutta välillä antaa 4 ja 8 viaksi. Vaikka seos oliski vakaa niin innovate vaeltaa 0.5-1.4 väliä..
Epäilen tuossa käyttiksessä anturin särkijäksi pulsseja jotka tulee ilmeisesti liian terävinä tai jotaki muuta tärinää koska ohc tulpat lambdan tulppina murenee posliinista.. Lähimpänä konetta oleassa kohassa hajotin 2kpl kapeakaista lambdaaki joten ei ole anturissa vika.
Maa johtoaki olen vaihellu eri paikkaan jos lämmityksessä olis jotaki häikkää mutta ei ole ollut mitää vaikutusta.
Tarkoitus olis laittaa uusi lambda ja sen laitan jo paljo kauvemmas koneesta koska tuo pitäs toimia vaikka putken päässä. Sitte näkee mitä tapahtuu.
Toisessa (käyttiksessä) on sitte menossa/ranttuilee jo 4 anturi. On itteimevä ja oon kokeilu anturia viimesestä kollektorista n.80cm kannesta (hajosi eka 2 anturia) Ja nytte toinen anturi on reilu 1m päässä koneesta ja nytte kesti jopa puoli vuotta. Toimii jotenki mutta välillä antaa 4 ja 8 viaksi. Vaikka seos oliski vakaa niin innovate vaeltaa 0.5-1.4 väliä..
Epäilen tuossa käyttiksessä anturin särkijäksi pulsseja jotka tulee ilmeisesti liian terävinä tai jotaki muuta tärinää koska ohc tulpat lambdan tulppina murenee posliinista.. Lähimpänä konetta oleassa kohassa hajotin 2kpl kapeakaista lambdaaki joten ei ole anturissa vika.
Maa johtoaki olen vaihellu eri paikkaan jos lämmityksessä olis jotaki häikkää mutta ei ole ollut mitää vaikutusta.
Tarkoitus olis laittaa uusi lambda ja sen laitan jo paljo kauvemmas koneesta koska tuo pitäs toimia vaikka putken päässä. Sitte näkee mitä tapahtuu.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 9
- Joined: Sun Feb 27, 2005 10:06
- Location: tampere
- Contact:
Jos laitat paukkun toimintaan niin olen kuulut että paukulla on on mennyt noitta laajakaista antureita! Jos lambda hajoa liiallisesta lämmön rasituksesta, siihen on saatavissa sellainen lämpöholkki lamdan väliin joka vähentää lämpö rasitusta.louraiders wrote:Mitenkäs tuo paukku muuten hoituu.. Kytkin kyllä kytkinpolkimen alle, mutta lankkumuutokset? ja mikäs pinni tosta db-37:sta?
Vaiko oisko jossaa suoraan asiaa siitä? asiaan kun en ole vielä perehtynyt?
Ja tietenkin vielä yksi asia joka tuli mieleen on tärinää ja resonanssi joka saattaa vahingoittaa anturan! Toisin sanoen mitä tarkemmat ohjaimet sitä ovat alttiimat häiriöille. "Sen takia ne valmistetaan valkoiset takit päällä."
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Paha sanoa, mistä johtuu, mutta kyllä niitä muidenkin ohjaimien (mm. KMS) yhteydessä on rikkoontunut. Väärällä lämmityksen ohjauksella ja erityisesti liian nopealla lämmityksella, anturin saa kyllä rikki - helpostikin. Myös asennus paikoihin, joissa veden pääsy todennäköistä, saattavat rikkoa anturin. Sama pätee liian kuuman asennuspaikan suhteen (kts. se aiemmin käyty depatti).
mulla on ollut innovaten LC-1 nyt jotain 3 vuotta, eikä mitään ongelmia sen kanssa
lähinnä sitä on käytetty vain "säätämättömien koneiden" kanssa/ajettu siis säätöjä... eli seokset on olleet välillä mitä sattuu, eli kovillakin tuo anturi on ollut, mutta kertaakaan ei ole edes yhteys pätkinyt
nokinen se on välillä ollut kuin mikä, mutta aina on lukemat antanut...
no, ehdin minä sitä jotain 5000 km pitää kiinni tuossa mersussa loppukesästä, jolloin se sai olla oikein lambdana
eli antoi palautetta megalle missä mennään seoksien osalta ja mega sitten sääteli itsensä sen mukaan...


no, ehdin minä sitä jotain 5000 km pitää kiinni tuossa mersussa loppukesästä, jolloin se sai olla oikein lambdana

mä kuulin että jos kaasarivehkeitä ajaa dynosa laajakaista anturin ollessa paikallaa ni poltaa anturin.olafu wrote:Kuulin myös eräältä dynopajalta, että innovaten ohjain poltti antureita. Vaihtoivat toiseen niin antureiden hajoaminen loppui käytännössä kokonaan. Käyttivät siis siellä pajalla ihan työkaluna sitä.
eipä tuo oo ainakaa mulla vielä hajonut ja oon aika monta kaasarivehjettä ajanut dynossa.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
Jees.. Innovate lentää mäkeen
kolmas anturi paskana, ei kerenny pakoputki vissii ees kädenlämpöseks ni jo se alko sekoilee.. minuutin tais toimii ja sit alko hyppii ihan miten sattuu... Vai oiskohan ollu koko ajan vika tuossa ohjaisboksissa? Kehtasko sitä ostaa viel koko paketin

Ja nyt uusina ongelmina kierrostiedossa piikkejä.. Välillä maksimit 11000rpm..



Ja nyt uusina ongelmina kierrostiedossa piikkejä.. Välillä maksimit 11000rpm..
Lada 1200L -89 1.7 TICi
Vesipisarat hajottaa myös anturin. Kuten niissä ohjeissakin sanottiin, että anturin lämmitys ei saa olla päällä koneen seisoessa. Muuten kylmään pakosarjaan ja putkeen kondensoituva vesi lentää käynnistyksessä kuumaan anturiin ja lämpösokki hajottaa anturin. Anturin lämmetessä vasta jälkikäteen on vesi jo poistunut ja putket niin kuumia, ettei pisaramuotoista vettä esiinny.
Ittellä on hajonnut kaks innovaten ohjainta. Molemmissa ongelmat ilmeni niin, että toimivana irrotettu ei toiminutkaan enää kun sen otti uudelleen käyttöön. Analogiset lähdöt pimeänä molemmista. Ilmeisesti syytä käsitellä äärimmäisen varovasti staattisen sähkön varalta, koska tuskin mikään muukaan niitä irrallaan voi hajottaa. Toinen ohjain vilkuttaa anturin lämmityksen vikakoodia, toisella sama anturi toimii moitteetta.
Kuulemani mukaan anturi hajoaa myös, jos sitä käytetään "tulppana" pakoputkessa johtojen ollessa kytkemättä, tai autolla ajellaan niin, että anturi on syystä tai toisesta muuten vaan virroittamatta.
Eipä ole tullut mieleen kokeilla.
Ittellä on hajonnut kaks innovaten ohjainta. Molemmissa ongelmat ilmeni niin, että toimivana irrotettu ei toiminutkaan enää kun sen otti uudelleen käyttöön. Analogiset lähdöt pimeänä molemmista. Ilmeisesti syytä käsitellä äärimmäisen varovasti staattisen sähkön varalta, koska tuskin mikään muukaan niitä irrallaan voi hajottaa. Toinen ohjain vilkuttaa anturin lämmityksen vikakoodia, toisella sama anturi toimii moitteetta.
Kuulemani mukaan anturi hajoaa myös, jos sitä käytetään "tulppana" pakoputkessa johtojen ollessa kytkemättä, tai autolla ajellaan niin, että anturi on syystä tai toisesta muuten vaan virroittamatta.
Eipä ole tullut mieleen kokeilla.
eipä tuo oo hajonut vaikka ollut pitkän aikaa lämmitys päällä ja kone ei käynissä ku dynoon kytkettynä mabda on.olafu wrote:Vesipisarat hajottaa myös anturin. Kuten niissä ohjeissakin sanottiin, että anturin lämmitys ei saa olla päällä koneen seisoessa. Muuten kylmään pakosarjaan ja putkeen kondensoituva vesi lentää käynnistyksessä kuumaan anturiin ja lämpösokki hajottaa anturin. Anturin lämmetessä vasta jälkikäteen on vesi jo poistunut ja putket niin kuumia, ettei pisaramuotoista vettä esiinny.
Toinen ohjain vilkuttaa anturin lämmityksen vikakoodia,
vaikuttaako lie sitten ku dyno on sisällä lämpimässä ni ei kosteutta nii kondesoidu.
mulla vilkutti alussa lämmityksen vikakoodia ja sillon vika oli maadotuksissa. ne ku korjas ni ei oo ilmotellut mitää vikakoodia.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 101
- Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
- Location: KOTKA
Nyt kone purkuun ja uuret osat sisään... Mahollisesti tulee MI16 pösön männät sun muuta 

Last edited by louraiders on Fri Jan 18, 2013 0:57, edited 1 time in total.
Lada 1200L -89 1.7 TICi