Lada 1700 TIC i

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Extran manuaaleissa on kerrottu kytkennät ja softa-asetukset.
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Nyt jääkin vakio loota paikalleen, olis pitäny rälläköiä vähän turhan paljo tota tunnelia et ois saanu passaa :roll: Kestää sit vakioloota minkä kestää :twisted: Ens viikolla pitäs yrittää saaja jo kosla ajoon :D

Eli nyt on ylimääräsenä Fiat 131:sen 5 lovinen siloposkiloota.
Hinta on sama minkä siitä juuri maksoin eli 200€, tosin nyt siinä on kytkintyösylkkä passattuna ja uudetöljyt :)
Lada 1200L -89 1.7 TICi
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Post by jake74 »

louraiders wrote:Nyt jääkin vakio loota paikalleen, olis pitäny rälläköiä vähän turhan paljo tota tunnelia et ois saanu passaa
mähän sanoin että joutuu korimuutoksia tekemää :wink:
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

jep :roll: mutta juu pakko oli kattoo miten sopii :wink:
Lada 1200L -89 1.7 TICi
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Hei. Mistä mahtaa johtuu että mennyt jo kaksi innovaten lambda anturia rikki, voiko johtua liian rikkaasta seoksesta yläkierroksilla, kun meni rikki niin nopeaan että ei ehtinyt edes karttoja muutella :D

Ja toinen varmasti se suurin syy, anturit on ollut ehkä 5cm turbosta, joku metrin sääntöhän siinä on , mutta meneekö kuin herkäst rikki jos on liian lähel turboo? Tieyst siinä oli se joku +-1000 C maksimi lämpötila anturille.

Ja molemmat anturit näyttävät afr 21-17 normaalisti siitä rikkaammalla pomppaa afr luku +80?? Voihan tuo olla et on menny tuo ohjausboksikin..
Lada 1200L -89 1.7 TICi
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Tjaa-a, mulla oli pitkään anturi noin 10cm päässä turbosta. Ensin anturi tykkäsi mennä aina välillä hetkellisesti tilttiin reilumman vedätyksen aikana. Tuokin kuitenkin korjaantui tekemällä anturin lämmityskalibrointi uudelleen. Tosin tämä oli moottoripyörässä, joten sillä ei kovin pitkiä aikoja vedätetty kaasu pohjassa ja anturi oli aika kivasti jäähdyttävässä ilmavirrassa.

Anturille on muistaakseni annettu noin 800°C maksimilämpötila. Voihan tuo jossain konehuoneen kolossa ollessaan hyvinkin lämmetä turhan paljon.
Arttu
GSX1100 -85
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Jeps.. Nyt tulee kuitenkin kolmas anturi lähes auton alle metrin päähän turbosta :lol: jOSKO Nyt kestäis, sit voi laittaa siihen jonku jäähytys levyn, ja melkee vois anturin kohilt päällystää putki thermotecil...

Ja viel joku serverin tuuletin sinne...... :twisted: ehkei kuitenkaa :P
Lada 1200L -89 1.7 TICi
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Et ole ensimmäinen innovaten omistaja, joka on rikkonut useita antureita. Taitaa olla innovatessa jokin sellainen ominaisuus, joka rikkoo anturit. Heater piirin PID ehkä?
Aatu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 137
Joined: Sun Aug 21, 2005 12:50

Post by Aatu »

Tapaus 1, eikä edes affenistolla 15 kierrosta täyttä laukkaa pimentänyt anturia.
Parissa aikaisemmassa ollut samassa kohtaa eikä yksikään anturi mennyt mykäksi,muutaman kerran vain saanut hetkellisen "lämpöhalvauksen".

Ja tänä kesänä 28 asteen lämmössä vedetty 10 kierrosta affenistolla sai anturin sekaisin vaikka on siellä ö-pohjan tuntumassa.

Ainakin omasta kokemuksesta ei ole sijoituspaikasta kiinni että pimenisi.
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Joo Mullakin on yksi anturi menny. Aluksi se oli turbo koneessa noin 5cm päässä turbosta, pahimillaan putki hekui lambdan kohdallakin oranssina. Hajotesaan kuitenkin se oli vapari koneessa kiinni vaihdelaatikon luona. Syyksi epäilen äkillisiä lämpömuutoksia, testattiin tuolloin sprinttiautoa jääradalla joten välillä sai anturi lunta päällensä.
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

Mulla on vanhuksessa jo edellisen omistajan monta vuotta käyttämä anturi edelleen ehjänä. Itelläki ollu jo 4v käytössä. On n.10cm ahtimen jälkeen eikä ole oireillu yhtää kertaa. On kyllä kesäkäytössä mutta kumminki.
Toisessa (käyttiksessä) on sitte menossa/ranttuilee jo 4 anturi. On itteimevä ja oon kokeilu anturia viimesestä kollektorista n.80cm kannesta (hajosi eka 2 anturia) Ja nytte toinen anturi on reilu 1m päässä koneesta ja nytte kesti jopa puoli vuotta. Toimii jotenki mutta välillä antaa 4 ja 8 viaksi. Vaikka seos oliski vakaa niin innovate vaeltaa 0.5-1.4 väliä..
Epäilen tuossa käyttiksessä anturin särkijäksi pulsseja jotka tulee ilmeisesti liian terävinä tai jotaki muuta tärinää koska ohc tulpat lambdan tulppina murenee posliinista.. Lähimpänä konetta oleassa kohassa hajotin 2kpl kapeakaista lambdaaki joten ei ole anturissa vika.
Maa johtoaki olen vaihellu eri paikkaan jos lämmityksessä olis jotaki häikkää mutta ei ole ollut mitää vaikutusta.
Tarkoitus olis laittaa uusi lambda ja sen laitan jo paljo kauvemmas koneesta koska tuo pitäs toimia vaikka putken päässä. Sitte näkee mitä tapahtuu.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Itselläni oli anturi auton alla ja talvikäytössä. Ei rikkoontunut kahden vuoden aikana, mutta eipä ollut innovate.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Eikös anturit ole Boscheja ja ohjaimet Innovatea.
Jasen2624
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 375
Joined: Thu Aug 24, 2006 10:10
Location: Suomussalmi

Post by Jasen2624 »

JaniM wrote:Eikös anturit ole Boscheja ja ohjaimet Innovatea.
Aivan...
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Niinhän nuo ovatten.. Mutta kyllä kaikki varmaan ymmärsi silti :) Nyt on tilattu kolmas anturi... Jos se vielä hajoaa, niin vaihtuu kokonaan uuteen merkkiin.. Alkaa tuo innovate vähän jo tympimään :lol:
Lada 1200L -89 1.7 TICi
jarkkoscosworth
Megasquirt aloittelija
Posts: 9
Joined: Sun Feb 27, 2005 10:06
Location: tampere
Contact:

Post by jarkkoscosworth »

http://wbo2.com/lsu/position.htm

Oletko ottanut tuon asennon huomioon?
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

louraiders wrote:Mitenkäs tuo paukku muuten hoituu.. Kytkin kyllä kytkinpolkimen alle, mutta lankkumuutokset? ja mikäs pinni tosta db-37:sta?

Vaiko oisko jossaa suoraan asiaa siitä? asiaan kun en ole vielä perehtynyt? :oops:
Jos laitat paukkun toimintaan niin olen kuulut että paukulla on on mennyt noitta laajakaista antureita! Jos lambda hajoa liiallisesta lämmön rasituksesta, siihen on saatavissa sellainen lämpöholkki lamdan väliin joka vähentää lämpö rasitusta.
Ja tietenkin vielä yksi asia joka tuli mieleen on tärinää ja resonanssi joka saattaa vahingoittaa anturan! Toisin sanoen mitä tarkemmat ohjaimet sitä ovat alttiimat häiriöille. "Sen takia ne valmistetaan valkoiset takit päällä."
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Mun pointti oli, että Innovate jostain syystä aiheuttaa anturien rikkoontumisen.
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Post by kamski »

teg wrote:Mun pointti oli, että Innovate jostain syystä aiheuttaa anturien rikkoontumisen.
Voi olla hyvinkin mahdollista.! Jos vaikka softa menee sakasi niin seurauksena voi hajota ihan mikä vaan.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Jokaisessa anturin rikkoontumistapauksessa, mistä minä olen tietoinen, on ohjaimena ollut Innovate. Lieneekö lämmityspiirissä jotain bugia, että polttaa anturin?
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

Paha sanoa, mistä johtuu, mutta kyllä niitä muidenkin ohjaimien (mm. KMS) yhteydessä on rikkoontunut. Väärällä lämmityksen ohjauksella ja erityisesti liian nopealla lämmityksella, anturin saa kyllä rikki - helpostikin. Myös asennus paikoihin, joissa veden pääsy todennäköistä, saattavat rikkoa anturin. Sama pätee liian kuuman asennuspaikan suhteen (kts. se aiemmin käyty depatti).
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

Kuulin myös eräältä dynopajalta, että innovaten ohjain poltti antureita. Vaihtoivat toiseen niin antureiden hajoaminen loppui käytännössä kokonaan. Käyttivät siis siellä pajalla ihan työkaluna sitä.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

mulla on ollut innovaten LC-1 nyt jotain 3 vuotta, eikä mitään ongelmia sen kanssa :roll: lähinnä sitä on käytetty vain "säätämättömien koneiden" kanssa/ajettu siis säätöjä... eli seokset on olleet välillä mitä sattuu, eli kovillakin tuo anturi on ollut, mutta kertaakaan ei ole edes yhteys pätkinyt :shock: nokinen se on välillä ollut kuin mikä, mutta aina on lukemat antanut...

no, ehdin minä sitä jotain 5000 km pitää kiinni tuossa mersussa loppukesästä, jolloin se sai olla oikein lambdana :D eli antoi palautetta megalle missä mennään seoksien osalta ja mega sitten sääteli itsensä sen mukaan...
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Tuskin Innovate nyt järjestelmällisesti kaikilla rikkoo antureita, mutta kuten tästäkin ketjusta voi jo päätellä - suurempi todennäköisyys ainakin sille on :)
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Post by jake74 »

olafu wrote:Kuulin myös eräältä dynopajalta, että innovaten ohjain poltti antureita. Vaihtoivat toiseen niin antureiden hajoaminen loppui käytännössä kokonaan. Käyttivät siis siellä pajalla ihan työkaluna sitä.
mä kuulin että jos kaasarivehkeitä ajaa dynosa laajakaista anturin ollessa paikallaa ni poltaa anturin.
eipä tuo oo ainakaa mulla vielä hajonut ja oon aika monta kaasarivehjettä ajanut dynossa.
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Jees.. Innovate lentää mäkeen :P kolmas anturi paskana, ei kerenny pakoputki vissii ees kädenlämpöseks ni jo se alko sekoilee.. minuutin tais toimii ja sit alko hyppii ihan miten sattuu... Vai oiskohan ollu koko ajan vika tuossa ohjaisboksissa? Kehtasko sitä ostaa viel koko paketin :?: :shock:


Ja nyt uusina ongelmina kierrostiedossa piikkejä.. Välillä maksimit 11000rpm..
Lada 1200L -89 1.7 TICi
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

Vesipisarat hajottaa myös anturin. Kuten niissä ohjeissakin sanottiin, että anturin lämmitys ei saa olla päällä koneen seisoessa. Muuten kylmään pakosarjaan ja putkeen kondensoituva vesi lentää käynnistyksessä kuumaan anturiin ja lämpösokki hajottaa anturin. Anturin lämmetessä vasta jälkikäteen on vesi jo poistunut ja putket niin kuumia, ettei pisaramuotoista vettä esiinny.

Ittellä on hajonnut kaks innovaten ohjainta. Molemmissa ongelmat ilmeni niin, että toimivana irrotettu ei toiminutkaan enää kun sen otti uudelleen käyttöön. Analogiset lähdöt pimeänä molemmista. Ilmeisesti syytä käsitellä äärimmäisen varovasti staattisen sähkön varalta, koska tuskin mikään muukaan niitä irrallaan voi hajottaa. Toinen ohjain vilkuttaa anturin lämmityksen vikakoodia, toisella sama anturi toimii moitteetta.

Kuulemani mukaan anturi hajoaa myös, jos sitä käytetään "tulppana" pakoputkessa johtojen ollessa kytkemättä, tai autolla ajellaan niin, että anturi on syystä tai toisesta muuten vaan virroittamatta.
Eipä ole tullut mieleen kokeilla.
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Post by jake74 »

olafu wrote:Vesipisarat hajottaa myös anturin. Kuten niissä ohjeissakin sanottiin, että anturin lämmitys ei saa olla päällä koneen seisoessa. Muuten kylmään pakosarjaan ja putkeen kondensoituva vesi lentää käynnistyksessä kuumaan anturiin ja lämpösokki hajottaa anturin. Anturin lämmetessä vasta jälkikäteen on vesi jo poistunut ja putket niin kuumia, ettei pisaramuotoista vettä esiinny.

Toinen ohjain vilkuttaa anturin lämmityksen vikakoodia,
eipä tuo oo hajonut vaikka ollut pitkän aikaa lämmitys päällä ja kone ei käynissä ku dynoon kytkettynä mabda on.
vaikuttaako lie sitten ku dyno on sisällä lämpimässä ni ei kosteutta nii kondesoidu.

mulla vilkutti alussa lämmityksen vikakoodia ja sillon vika oli maadotuksissa. ne ku korjas ni ei oo ilmotellut mitää vikakoodia.
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Hiukan asian vierestä: Jos noita pimenneitä/hajonneita Innovaten ohjaimia pyörii nurkissa, niin mulla voisi olla mielenkiintoa tehdä niille ruumiinavausta. Eli voin ottaa vastaan / ostaa jollain nimellisellä hinnalla noita hajonneita yksilöitä.
Arttu
GSX1100 -85
louraiders
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 101
Joined: Wed Jun 10, 2009 22:31
Location: KOTKA

Post by louraiders »

Nyt kone purkuun ja uuret osat sisään... Mahollisesti tulee MI16 pösön männät sun muuta ;)
Last edited by louraiders on Fri Jan 18, 2013 0:57, edited 1 time in total.
Lada 1200L -89 1.7 TICi
Post Reply