Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 15.10.2016+7 videota).

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Post by suihkukone »

tuossa eka ja toistaiseksi ainut video ensimmäisestä suht toimivasta koekäytöstä, mutta ilman ahtoja.
http://www.youtube.com/watch?v=uOnyvrvG_8s

Pitäs saaha inspiraatiota, tarvikkeita, rahaa ja tehä SÄÄTÖPENKKI, jossa vois ajaa koneen sisään ja sen jälkeen alkaa säätämään ahtoille, niin paljon helpompi, kuin jos läppäri repussa joutuu aina heittään lenkin ja sitten säätöjä jne...ois kevääksi sitten suht valmis peli.
Tehopenkin ulkoasu jne, mutta ei vaan tehon mittaus hiluja.
Laajakaistalla saa aika hyvin säädettyä kartat lähelle ja tehopenkissä vaan mittaa tehot eri variaatioilla ja tekee pikku säädöt tarvittaessa.
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 27.12.2010+1 video).

Post by suihkukone »

Talli ollu "kylmillään" ja projekti ollu seisahtuneena muuten paitsi osahankintojen, boxin modauksen ja suunnitelmien osalta.
Näyttää, että suunnitelmat muuttuu jo ennenku saa edellisiä muutoksia tehtyä.

Eiköhän se tämäkin rupea taas valmistumaan, kun 7.2 nykyisen koulun päättäjäiset/papereiden haku ja tänään tuli tieto, että pääsi oakk:n 7.2 alkavalle metallikurssille, joten siellä olevat laitteet/koneet on sitte käytössä koulun puolesta 31.5 asti eli sopivasti tuokin loppuu kun ajokelit alkanu.

Tuo entinen rosteri plenumi lähtee pois ja rakennan uuden alumiinista(jos vähänkään sujuu tigillä), jossa lisäsuuttimille ja blow-off:lle paikat. Välijäähy on kans kyllä helevetin iso ja jos on aikaa, tarvikkeita ja osaamista niin pitäs joku sirompi tehä, vaikka V-mallinen, että pinta-alaa ois kuitenki jonku verran ja mahtus paremmin katteet paikalleen.
+ muuta isompaa ja pienempää.
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 18.7.2012+6 videota).

Post by suihkukone »

Tulipahan käytyä "repäseen" ensimmäinen aika vartilla tällekki kulkineelle.

Pudis 25.8.2012...harjotuspäivä nimensä mukaan.

Ekat vedot ikinä radalla/kellolla.

Paras:
10,992/224,13/ 2,125

muutenki "jäätävä" sarja, 60ft ajat(7 vetoa)
2,125
2,206
2,422
2,423
2,817
3,106 tässä muut 12,312/227,40
3,583

Ei pääse viivalta liikkeelle sitte millään...puutuu, keulii tai suttii.

Aika raakasti saa harjotella, että pääsis etes tuonne alle 2s aikaan.

Vartin aikaakaan ei tarvi parantaa ku ~0,5s ni ollaan vakio fzr1000:n ajoissa...


Jos ilmat on hyvät, inspiraatiota riittää, vermeet toimii, saa hommattua oikean ajopuvun ja saa ebaysta tilaaman 530-ketjun(aavikko välityksille) ennen 8.9 pudiksella olevaa -no speed limittiä- niin vois käyä kokeileen miten kovaa kulkee...mutta taitaapi siellä kaasun hölläys tapahtua jo 1300m jälkeen ku 1600m kohalla enää 400m jarrutusmatkaa asfaltilla.
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 18.7.2012+6 videota).

Post by suihkukone »

Nyt ois kaikki öljyvuodot ym lastentaudit poistettu, ekana "turbo" vuonna ja ajokausi sopivasti loppunu....sunnuntaina viimenen repäsy pudiksen no speed limitissä ja sitten uuden modit suunnitteluun ja tekoon.
Jos ekana yrittäs jamahan tehtaan lupaaman 277km/h ylitystä onko viritys onnistunu ku varttimaili meni penkin alle vakiosta...
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 18.7.2012+6 videota).

Post by suihkukone »

Noniin, ajokausi kait se on nyt paketissa.

Pudiksella tuli käytyä ja paras veto oli 302,61km/h /1300m kohalla, kun ei arvannu vetästä 1609m matkaa kaasu auki...tuskin ois paljo parantunu kuitenkaan.
9 ajoa sai ajettua kaikkiaan ja enemmänki ois ehtiny, mutta kävi niinku kävi...muuten kyllä oli hyvä testata vermeitten toimintaa.

Ei menny ihan nappiin kuitenkaan tämäkään ajopäivä...toiseksi viimeseen piti yrittää nostaa paineita 0,6bar:sta ylemmäs, mutta meni reilusti yli ja boostprotection rupes paukuttaan heti, kun meni ahdoille(säätöraja 1,35bar), jonka johdosta äänenvaimentimen päätykappale repes irti ja samalla sisuskalut lensi pitkin rataa ja luultavasti löi kaasuläppiä mutkalle, kun tyhjäkäynti nousi 2500rpm ja hirviällä mekaanisella säädöllä sai tippumaan 1500rpm. Seuraavan ajo taas n.0,6bar ja maalin jälkeen paluutiellä takajarru meni lukko-jumiin jostain syystä ja sai irti vaan laskemalla nesteen paineet ulos, josta johtuen ei uskaltanu enää ajaa, kun ei tiedä miksi veti lukkoon vaikkei tullu jarrutettua missään vedossa takajarrulla, kuin "sukkasillaan".

Uusia suunnitelmia ja tekemistä talven ajaksi on taas jonku verran ja ens vuoden tavote pitää asettaa sinne 200mph(~321,8km/h) rajan ylitykseen...kunhan sais pelit toimimaan kunnolla niin eiköhän se sitten...
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 18.7.2012+6 videota).

Post by suihkukone »

Nyt ois haalittuna R1 yamahan swingi hiluineen, takavanne ja takajarru sekä laipat turbolle ja ulkoinen hukkaportti+uuden pakosarjan rakentamiseen kaikki vermeet....siinähän sitä ois sovittamista taas. kaasuläpät pitää tehdä kans rosterista.
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 27.7.2013+6 videota).

Post by suihkukone »

Tänään piti käydä pudiksen no speed limitissä, kun eilen illalla sai jotenkin kasaan ja toimintaan pyörän...triggeri/vr-anturi systeemi pykiny jonku päivän niin piti siirtyä puolalta tulevaan kiekkasignaaliin ja samalla pyörän omaan sytytykseen, että saa jotenki toimivan.

Neljä säätövetoa ennen "virallisia" ajoja, että sai bensakartan jotenki kohalleen, ettei ainakaan laihalla käy.
Ensimmäinen virallinen veto ja nelosvaihteella ~250km/h vauhdissa kytkin räjähti paskaksi hirviän kolinan kera, lock-up sorvas kytkinkoppaan 10cm pitusen ja 1cm leviän reiän ja sieltä öljynsekaista alumiinisilppua koko koneeen kylen täyeltä...maaliin nilkuttaen ja työntämällä takas autolle, pyörä takas kärryyn...siinä sitten kattomaan ajoja ja paistamaan omalla grillillä makkaraa...semmonen reissu tällä kertaa.

Rupiaa tuntumaan jo oikialta harrastukselta tämä homma.

Tulipa nyt sunnuntaina(4.8 )aukastua kytkinkoppa niin kytkimen keskikäikäleestä kaikki 6 kannen ja lockupin kiinnitystappia poikki, muut osat näytti ehyiltä ja hyviltä...öljypohja auki ja yllätys yllätys, pohjalla alumiinisilpun joukossa kourallinen hammasrattaiden hampaita eli joku hammasratas/rattaita siliänä...ei auta ku kone irti ja uusia osia tilalle...joskus syksy/talvi aikana.
Noinkohan ollu muka liikaa teho/vääntöä 4 vaihteella, että vetäny hampit siliäksi ja sitten hajottanu kytkimen samalla.
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 5.8.2013+6 videota).

Post by suihkukone »

Paskapuhetta tuo talven aikana remontointi...uudet osat löyty omasta hyllystä ja kovaa vauhtia niputettu uusilla osilla pyörää, tosin 5-vaihteisen laatikon kera, mutta ei taija palijon haitata tuolla pyörällä.
Jos kaikki osat saadaan nippuun ja kohtuu säätöihin niin 14.9 pudasjärven "no speed limitiin" ois tarkotus lähtä taas kokeileen kulkuja tai laitteeen kestoa.

Sillä asenteella mennään, että "pokaali tai täystuho"....se on sitä motorsportia...
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 5.8.2013+6 videota).

Post by suihkukone »

Alkais olemaan pyörä hiottu nippuun ja 3 päivää aikaa testata ja kattoa, että kaikki toimii. Perjantaina päätös lähteekö pudasjärven nospeedlimittiin (sade varaus)kokeilemaan TAAS kerran kulkuja...jospa sitä pääsis etes yhden ajon ajettua niin, että tekniikka pysyis nipussa.
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 5.8.2013+6 videota).

Post by suihkukone »

V***U, kestihän tuo melekeen 2 päivää nipussa, tännään kiihytys ja vaihto kakkoselle ni hirviän rutinan kera varmaan 2 vaihteen hampaat siliäksi...nilkuttamalla 1 ja 3 vaihteella kotia.
Kytkin ei näyttäny nyt kuitenkaan menevän, kun toimi kotia asti kuitenki.

Tais olla vikatikki, kun sytkä sekos ja piti ajaa motarin omalla sytkällä niin shiftcontrol ei pysty katkomaan sytkää ja kun on lock-up kytkin niin ei taho irrottaa oikeen vivulla tarpeeksi hyvin niin rämähtää väkisin päälle ja hajottaa paikkoja.

Oli läppäri repussa matkassa koko ajon ajan ja datalogi päällä ni silloin kun paukahti näytti olevan 1,09 bar ahtoja...voihan se tieten paukahtaa, jos kytkin ei irrota kunnolla ja shiftcontrol ei katko sytkää.

Ajot on sitte varmasti nipussa tältä vuojelta ja valmistautuminen ens kesän ajoihin voi alkaa...kone taas palasiksi ja laatikkoon ehyviä osia niin pääsee taas hajottamaan.
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 5.8.2013+6 videota).

Post by kamski »

Jos siinä nyt on liika tehoa :D Täytyyhan ylimääräisen tehon johonkin purkautua, varmaan nama vaihteiston rattaat oikein hyviä sulakkeita tähän tarkoituksen.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 5.8.2013+6 videota).

Post by suihkukone »

kamski wrote:Jos siinä nyt on liika tehoa :D Täytyyhan ylimääräisen tehon johonkin purkautua, varmaan nama vaihteiston rattaat oikein hyviä sulakkeita tähän tarkoituksen.
Empä oikeen usko, kun kiihdytysajoissa kesti 1,35 baria, kun oli megan sytkä ja shiftcontrol pelas niin meni vaihteet melekeen itestään päälle kaasu pohjassa...näyttäs siltä, jos vähänki veto päällä vaihtaessa niin laatikon hampaat kosahtaa nyt kun kytkinki kestää.

Ei riitä sormivoimat vääntämään kytkinkahvaa kunnolla ~7000rpm jälkeen ku lock-up painaa niin kovasti vastaan.

Pittää talaven aikana rustata joku kunnollinen viritys tuohon triggeripyöräksi ja kattoa saako tuon ms1:n pelaamaan viellä hyvin vai siirtyykö suoraan ms3-aikakauteen.
Samalla kone käyttää ihan palasina ja tarkistaa/vahvistaa joitain osia, jotta pysys varmemmin nipussa koko laitos.


Oishan tuossa tallissa tuo hayabusaki, mutta annetaan toistaiseksi olla ihan ajopyöränä viellä...
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 5.8.2013+6 videota).

Post by kamski »

Aivan niin, harjoittele ensin FZRllä sitten virität busan sopivantehoiseksi :)
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 5.8.2013+6 videota).

Post by suihkukone »

MS2 v3.0 tulee seuraavana boxiksi pyörään, osat on jo hommattu.

Vaihteiston rattaat hakusessa ja yks paketti alustavasti ehkä saatavana.
Kannentiiviste ostoslistalla.
Heavyduty-pinnapultit mietinnän alla, jotka joutuu varmaan hommaamaan toisen mallisesta pyörästä, kun ei ole tuolle koneelle löytyny suoraan. Tai unohtaa...
Kunhan koneen saa purettua niin triggeripyörän paikkaa pitää katella koneen sisäpuolelle.
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 5.8.2013+6 videota).

Post by suihkukone »

Ehyt täydellinen vaihteisto hankittu.
Kannentiiviste ym. osia tulossa.

"kiinan" kiertokanget selvityksessä ja viikon sisällä pitäs tietää saako ja millä hintaa....kuitenki alle puolet aidoista carrilloista.

Kone pitäs purkaa ja kattoa pinnapultin pituus ja kierre niin sais ehkä tilattua jotku vahvemmat mittojen mukaan.
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 5.8.2013+6 videota).

Post by suihkukone »

Yllätyksiä riittää...
2 ja 4 pytyn männäntapit kulunu oikealta puolelta kumpiki urille ja samalla syöny männästä oikeanpuolen tapinreiät väljiksi ja kangen reikä kans väljä...eli tuolla mäntäsarjalla ja kangilla tuota konetta ei läjätä enää.
Taitaa olla n.1000km ajetut mannät.

1 ja 3 pytyn männät ja tapit oli priimakuntoset. Kiertokankien ja kampiakselin laakerit kans oli hyväkuntoset.

Teräskanget saa teetettyä mittatilauksena kohtuuhintaa, mutta tuo mäntäsarjan uusiminen tulee kyllä ihan ylimääräsenä kuluna niin joutuu tienaamaan välillä fyrkkaaki, mutta onhan tuonne ens kesään viellä aikaa...

Nyt ei passais jättää mittään puolitiehen moottorin rakentamisessa muuten rupiaa köyhältä loppumaan rahat...
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 5.8.2013+6 videota).

Post by kamski »

Oho, minkämoista ajoa kyseinen 1000km taipale oli :roll: Saisivat kyllä kestää pitempään.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 5.8.2013+6 videota).

Post by suihkukone »

kamski wrote:Oho, minkämoista ajoa kyseinen 1000km taipale oli :roll: Saisivat kyllä kestää pitempään.
Eipä tuo oo ollu mittään revittelyä ja pikku vetoja +lentokenttäajoa joitain siivuja, joten aika mystinen juttu tuo, että oli just samat puolet tapista kulunu ja reikä menny väljäksi...aivan ku jostain syystä ois vinnoon vääntäny mäntiä, mutta kummanki männän toiset puolet oli ihan kunnossa. Ja kangen laakerit oli kans täysin kunnossa ja siistit pinnoiltaan.
Eikä pitäs olla nakuttanu, kun männän päälystät oli sileät(just ja just tullu ruskia pinta 1000km aikana laelle) ja kaikki muutenki kunnossa...vaihtoehoksi jää kankien yläpään liika väljyys tai mäntä/tappi suunnalla sovitus toleranssi liian iso...jompi kumpi puoli sitten ruvennu antautuun ajan myötä, kun mäntä"keinunu".
Männänrenkaat oli hyvät ja kaikki liikku hyvin eli ei ollu mitenkään jumissa nekään.

Sylintereistä näki just ja just, että 2 ja 4 männät ois hiissannu pienet jälet sylinterinputkiin, joita ei 1 ja 3 sylintereissä näkyny...hoonausjäljet oli viellä kaikissa putkissa selvästi näkyvissä niinku nuilla kilometreillä pittääki.


Näkkyy saavan nuita wisecoja yksitellen ebaysta ja 96€/kpl ja postit ~17€ ja alv päälle ni taitaa päästä kohtalaisella hinnalla jos 2 vaan joutuu tilaamaan.
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 5.8.2013+6 videota).

Post by Benkku »

Männäntapin reiän koneistus kiertokangessa 'vinossa' tai kiertokanki sylinteripaineen alla joustanut varrestaan hieman.
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 5.8.2013+6 videota).

Post by suihkukone »

Tuossapa ois nuita remontti kuvia:

Kangen yläpää.

Image

Männät.

Image


Männäntapit.

Image

Männässä oleva männäntapinreikä, kulahtaneelta puolelta.

Image
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 10.11.2013+6 videota).

Post by kamski »

Syitä voi olla useita mutta luuleen että sai liika vettä.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 10.11.2013+6 videota).

Post by suihkukone »

kamski wrote:Syitä voi olla useita mutta luuleen että sai liika vettä.
Meleko äkkiä sitten menny, kun ei ole käytetty kuin nuissa lentokenttäajoissa ja muutamassa testauksessa nuiden mäntien elinaikana...pitäs kuitenki olla 1kpl pieni vesisuutin joka mitoitettu bensasuuttimien mukaan ja tuota ruiskutusmäärääki voi viellä säätää potikasta pienemmäksi.
Ja sitten tuo viellä, ettei ole menny kun 2 mäntää ja toiset 2 täysin ehyitä joissa ei ole mitään jälkiä tms...sattumaako?
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 10.11.2013+6 videota).

Post by kamski »

Ehkä ei sattuma vaan kokopanon ominaisuus? Ellei vettä saa jo ennestään liikaa. Siinä voi hyvinkin olla joku "tasku" jonne kerttyy vettä. Silloin kun avataan kurkut auki jotkut tietyt sylinterit hökäsee ylimääräistä vettä. Tässä tapauksessa 1342 on 4:en ja kakkonen. Vesi kun ei puristu kasaan jolloin jotain vääntymistä voi olla hyvinkin havaittavissa. Saattapi olla pidemmän päälle kaikki männät ja veivit olisivat olleet huonossa hapeissa. Videosta päätteilen aika lailla tule sitä vettä suuttimestä. Aloitus sekä lopetus kohdssa näkyy kun vesi pisaroitu ja vettähän pisaroitu aika herkästi loppuen lopuksi.
Toinen tietty alle 1000 km sisäänajo ei välttämättä riitä. Mutta joihinkin moottoreihin se on passeli ajomäärää. Onko veivin ala kaulareikä auki "voitelu männäntapille" kunnossa.

Kyl se siitä taas lähtee kun moottorin niputta kasan. Tärkein on kuitenkin ensin selvittä mistä vika johtui.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 10.11.2013+6 videota).

Post by suihkukone »

kamski wrote:Onko veivin ala kaulareikä auki "voitelu männäntapille" kunnossa.

Tärkein on kuitenkin ensin selvittä mistä vika johtui.
Eikait nuissa veivien yläpäässä ole muita reikiä, kuin nuo 2kpl yläpuolella.
Ei tuo vian aiheuttaja varmaan selviä, kun ei "näe" etes epäsuorasti mistä johtuu...spekulaatioita vaan.

Semmonen tuli mieleen, että jossain loppuvaiheilla rupes huohottaan enemmän ku silloin alussa...varmaan männät keinunu tms ja päästäny paineita sylinterien välistä lootaan.

Vanhasta kannentiivisteestä lähteny tiivistepinnoitetta pois sylinteriputken reunoilta parista kohtaa...eipä ossaa sanoa oisko nestettä päästäny sylintereihin sammuksissa, mutta ei ole kuitenkaan keränny painetta syyläriin käynnissä ollessa tai vesi sanottavasti hävinny.


Nyt ois kuitenki tilattu billetti kirtokanget hiluineen, joten kangista ei pitäs olla kiinni enää tulevaisuudessa.
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 10.11.2013+6 videota).

Post by kamski »

Veivin ala kaulareikä auki "voitelu männäntapille" Eli se pieni voitelureikä kirtokangen alapäässä sehän heittä öljyt männäntapille. Toisaalta ainakin suzukin moottorissa laakerin liuskoissa oli molemmissa reijät eli ei voinut väärin kasata.
Uudet veivit sekä laakerinvälys onpi sitten melkoinen nonometria homma.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 10.11.2013+6 videota).

Post by suihkukone »

kamski wrote:Veivin ala kaulareikä auki "voitelu männäntapille" Eli se pieni voitelureikä kirtokangen alapäässä sehän heittä öljyt männäntapille. Toisaalta ainakin suzukin moottorissa laakerin liuskoissa oli molemmissa reijät eli ei voinut väärin kasata.
Uudet veivit sekä laakerinvälys onpi sitten melkoinen nonometria homma.
Ei nuissa kangissa kyllä mittään reikiä ole eikä laakeriliuskoissakaan. Kait ne tuossa yamahassa nuo öljyruiskut voitelee männäntapit mitkä ruiskuttaa öljyä joka männän pohjaan.
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 10.11.2013+6 videota).

Post by kamski »

Siis yksi tarkistus kohde lisää. En viitsinyt niistä kysellä erikseen.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 10.11.2013+6 videota).

Post by suihkukone »

Tuli viimein nuo "kiinan carrillot" ku tilasin jo marraskuussa kuitenki.
Huutaa viellä niitä 2:ta uutta wisecon mäntää, jotka tilasin vasta viime viikolla, kun ei ollu kuulunu nuista kangista mitään.
Saapi alakaa katteleen laakereita mitkä passais nuille kangille ja samalla tarkistaa kampiakselin laakerit tarviiko vaihtaa.

21.3.2014
Eipä ollu ebayssa yksittäisten mäntien myyjillä 2 kappaletta mäntiä..toisella 1 ja toisella ei yhtään vaikka kummallaki oli sivulla, että yli 10kpl.
Maksoin ensin toiselle 2 männästä, mutta palautti rahat, kun ei ollutkaan tarvittavaa määrää. Toiselta kysyin ennakkoon montako on ja eipä ollu yhtäkään.
Piti tilata tänään koko 4 männän mäntäsarja JE-pistonsin tekeleitä, kun kohtuu hintaan sai ja eipä palijo ollu vaihtoehtoja...jääkööt nuo 2 wisecoa varastoon, tai myyntiin jos joku tarvii 1000km ajetut männät.

Kanget ja ARP2000-pultit matkassa.

Image

Image
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 14.4.2014+6 videota).

Post by suihkukone »

Tuli viimein tuo je-pistonsin mäntäsarja ja syylärit mitkä pitäis sijottaa uuteen kokoonpanoon.
Viellä ois tulossa tuohon turboon(TDO5-16G) uus kompurapuoli, koko 25G ja antisurge kompurakotelo+siipi.

Syylärit
Image

Mäntäsarja
Image

Pikkusen järiämmät nuo je:n männät ja tapit verrattuna wisecoon.

Tappien erot
Image
Image

Mäntien erot.
Image
Image
suihkukone
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 177
Joined: Tue Sep 19, 2006 20:59

Re: Yamaha FZR1040 TiC -91 (kuvat 14.4.2014+6 videota).

Post by suihkukone »

Tuli purettua nyt vasta tuo loppukone niin eihän sitä ihan helepolla päässy...koko moottorilohko oli halennu etummaisen vaihteistopakan laakeripesän kohalta ja laakeriki oli menny hajalle eli lopputuloksena oli lähes täystuho mitä viimekesänä tapahtu.

Onneksi oli nuo loput 750R:n koneesta viellä tallessa niin sai siitä ehyet lohkot.
Taitaa vaan kestää nyt tuo rakenteleminen, kun pitää tehdä kaikkea muutakin tuohon, mutta ainaki on alotettu...

Hajonnu lohko
Image
Image

Uudet lohkot puhdistettu ja riisuttu kaikista osista ja laakerien mittaus menossa.
Image
Post Reply