Page 2 of 2
Posted: Mon Apr 07, 2008 23:29
by Janzki
Hmm..
Täytyy miettiä, mutta on tuo kyllä tosissaa niin sekava syherö, että ei tuosta ihan hetkessä tolkkua ota.
Siksi meinasin jos purkaisin sarjan ja käyttäisin siitä vain juurikin puolien, suuttimien ja antureiden piuhat..Kun siinähän kulkee täysin turhana mukana ne korinliitos pistokkeet, sekä myös obd-pistoke sotkuineen.
Megan juottelun tuossa aloitin, tähän asti kaikki ok..Mitenkäs muuten, tuleeko minun juottaa tuosta nämä käyttöön?
JS0 IAC1A Stepper motor signal 1A
JS1 IAC1B Stepper motor signal 1B
JS2 IAC2A Stepper motor signal 2A
JS3 IAC2B Stepper motor signal 2B
JS10 IGN orIGBTIN (w/ IGBTOUT->IGN) Ignition output
JS6 SPR1/CANH CAN High
JS8 SPR2/CANL CAN Low
Ymmärtääkseni ainakaan noita canneja ei tarvitse jumpata käyttöön..?
Posted: Wed Apr 09, 2008 14:42
by eaton/holset power
aivan.. tuo oman johtosarjan pätkän puukottaminen voi kyllä olla sun kohdalla ihan aiheellista, kun siinä tuppaa olemaan jonkun verran turhaakin tavaraa, mm, tosiaan se vikakoodienkin luku töpseli, millä et mitään tee=turhaa rojua. kyllähän tuo nyt tosiaan hieman helpottaa

mutta kun purat sen johtosarjan niin laita silti paperille ylös johtojen värit ja mistä boksikamman liittimestä se johto on otettu, niistä piuhoista mitä tulet käyttämään squirtin kanssa, on sitten helppo sähkökuvista katsoa mitä mihinkäkin johtoon pitää tarjota. esimerkiksi juuri puolankin piuhat kun niitä on kolme tai neljä karvaa

Posted: Wed Apr 09, 2008 21:38
by leo82
JS0 IAC1A Stepper motor signal 1A
JS1 IAC1B Stepper motor signal 1B
=tyhjäkäynnin askelmoottorin 1. kela
JS2 IAC2A Stepper motor signal 2A
JS3 IAC2B Stepper motor signal 2B
=tyhjäkäynnin askelmoottorin 2. kela
Eli noilla saa ohjattua tyhjäkäynnin askelmoottoria. Sillä tehään vakiotyhjäkäynti ja kylmäkäynnistyksen lisäilma, ihan kiva ominaisuus jos ja kun saa toimiin.
Posted: Wed Apr 09, 2008 22:19
by Janzki
eaton/holset power wrote:aivan.. tuo oman johtosarjan pätkän puukottaminen voi kyllä olla sun kohdalla ihan aiheellista, kun siinä tuppaa olemaan jonkun verran turhaakin tavaraa, mm, tosiaan se vikakoodienkin luku töpseli, millä et mitään tee=turhaa rojua. kyllähän tuo nyt tosiaan hieman helpottaa

mutta kun purat sen johtosarjan niin laita silti paperille ylös johtojen värit ja mistä boksikamman liittimestä se johto on otettu, niistä piuhoista mitä tulet käyttämään squirtin kanssa, on sitten helppo sähkökuvista katsoa mitä mihinkäkin johtoon pitää tarjota. esimerkiksi juuri puolankin piuhat kun niitä on kolme tai neljä karvaa

Jep jep..Kolme puolilla näyttää olevan, ja purkasinkin jo ne koteloinnit niistä niin näkee itse piuhatkin

Täytyy nyt koittaa tehdä niin että ronttaan sen koneeseen kiinni ja katselen että mitä tarvihen ja mitä en..
Ja bonarina tuo johtosarja joka mulla on, on tietysti autosta jossa oli ollut airbagit ja automaattilaatikko, eli turhaa riittää..
Posted: Wed Apr 09, 2008 22:20
by Janzki
leo82 wrote:JS0 IAC1A Stepper motor signal 1A
JS1 IAC1B Stepper motor signal 1B
=tyhjäkäynnin askelmoottorin 1. kela
JS2 IAC2A Stepper motor signal 2A
JS3 IAC2B Stepper motor signal 2B
=tyhjäkäynnin askelmoottorin 2. kela
Eli noilla saa ohjattua tyhjäkäynnin askelmoottoria. Sillä tehään vakiotyhjäkäynti ja kylmäkäynnistyksen lisäilma, ihan kiva ominaisuus jos ja kun saa toimiin.
Juu, mutta mitenkäs noiden toiminta ja buimurin tyhjäkäyntimoottori, natsaako?
Posted: Sun Apr 13, 2008 22:22
by Janzki
Hmm..
Pieni kyssäri,
tässä ohjeessa kohdat 50-52.
Teenkö tuota HALL-piiriä ollenkaan, jos pitää niin kumpi?
Vr-piiri tehdään kuten ohjeessa esitetty? Ei muokata mitenkään?
Posted: Tue Apr 15, 2008 20:27
by Janzki
Hoi hoi..Tosiaan nyt kaipaisin kiperästi neuvoa noihin kysymyksiin..Homma jäissä noiden takia, ei viitsi turhaan mennä juottelemaan osia kiinni

Posted: Wed Apr 16, 2008 1:15
by leo82
Googletin pikkasen ja näyttäisi että BMW käyttää solenoidi tyhjäkäyntimoottoria (kumiletkuissa kiinni metallinen murkula jossa 2 johtoa), jolloin käytetään tuota megan PWM säätöä tai relettä avaamaan solenoidi antaan happea kylmälle koneelle.
=ei tartte askelmoottorihommeleita kytkeä (Q5:n tilalle darlington/fetti joka kestää 1A virran niin voi leikkiä pwm säädöillä)
Eipä nuo komponentit paljoa paina ja ei ole ainakaan haittaa siitä että voi käyttää jompaa kumpaa
Enpäs osaa sanoa kumpi on pakko tehdä kun en ole viitsinyt beemereihin sekaantua, on tuossa pikku subarussa ihan tarpeeksi
Mutta yleensä vr-anturissa on kaksi johtoa ja hall anturissa kolme mikäli olen oikein ymmärtänyt.
Posted: Wed Apr 16, 2008 9:11
by Vauhtivaunu
Leo82 on oikeilla jäljillä. Sen Bemarin oman tyhjäkäyntiventtiilin ohjaamista varten täytyy se fiddle-trankkupiiri muuttaa järeämmäksi:
Kuva systeemistä
Sitten siitä triggauksesta: jos haluat sekventaalisen suorasytkän, niin tarvitset molemmat, hall- ja vr-piirit. Hall-piiriin tulee lisäksi se hei-kivi väliin muuttamaan nokka-akselin pulssia. Tai sitten lm1815-kytkentä, jolloin sitä hall-piiriä taas ei tarvitse.
Jos taas käytät puolia hukkakipinätyylisesti (cop-wasted spark), niin et tarvitse kuin vr-piirin.
Nämä tuli esille jo aikaisemmin tässä viestiketjussa.
Posted: Wed Apr 16, 2008 19:49
by Janzki
Ok, kiitokset..
Tosiaan joo, ei sytyttänyt itsellä taas että tuon Hall:in tarviaa tehä, se on varmaan tuo A vaihtoehto jossa on tuo optical jne. systeemit?
Tosiaan sillä sekventaalilla ollaan toteuttamassa kyllä.
Sytkäkivi ja jopa tuo LM1815 piiri on jo hommattu valmiiksi, jos vaikka molemmat tulee tarpeeseen.
Posted: Sun May 04, 2008 20:57
by Janzki
Kyllähän tämä perhana vaikeaksi tuntuu menevän..Moni tehnyt sen hukkakipinällä tuolla jenkkilässäkin ja ei tunnu menevän jakeluun että haen sekventaalisen rakennetta
Täytyy jatkaa opiskelua, perhana vain kun ne jotka asiasta tuntuu tietävän, panttaavan tietoa tuolla ameriikan päässä
