MS-II ja 6-Syl BMW M50 suorasytkä
Moderator: Masi_K
Hmm..
Täytyy miettiä, mutta on tuo kyllä tosissaa niin sekava syherö, että ei tuosta ihan hetkessä tolkkua ota.
Siksi meinasin jos purkaisin sarjan ja käyttäisin siitä vain juurikin puolien, suuttimien ja antureiden piuhat..Kun siinähän kulkee täysin turhana mukana ne korinliitos pistokkeet, sekä myös obd-pistoke sotkuineen.
Megan juottelun tuossa aloitin, tähän asti kaikki ok..Mitenkäs muuten, tuleeko minun juottaa tuosta nämä käyttöön?
JS0 IAC1A Stepper motor signal 1A
JS1 IAC1B Stepper motor signal 1B
JS2 IAC2A Stepper motor signal 2A
JS3 IAC2B Stepper motor signal 2B
JS10 IGN orIGBTIN (w/ IGBTOUT->IGN) Ignition output
JS6 SPR1/CANH CAN High
JS8 SPR2/CANL CAN Low
Ymmärtääkseni ainakaan noita canneja ei tarvitse jumpata käyttöön..?
Täytyy miettiä, mutta on tuo kyllä tosissaa niin sekava syherö, että ei tuosta ihan hetkessä tolkkua ota.
Siksi meinasin jos purkaisin sarjan ja käyttäisin siitä vain juurikin puolien, suuttimien ja antureiden piuhat..Kun siinähän kulkee täysin turhana mukana ne korinliitos pistokkeet, sekä myös obd-pistoke sotkuineen.
Megan juottelun tuossa aloitin, tähän asti kaikki ok..Mitenkäs muuten, tuleeko minun juottaa tuosta nämä käyttöön?
JS0 IAC1A Stepper motor signal 1A
JS1 IAC1B Stepper motor signal 1B
JS2 IAC2A Stepper motor signal 2A
JS3 IAC2B Stepper motor signal 2B
JS10 IGN orIGBTIN (w/ IGBTOUT->IGN) Ignition output
JS6 SPR1/CANH CAN High
JS8 SPR2/CANL CAN Low
Ymmärtääkseni ainakaan noita canneja ei tarvitse jumpata käyttöön..?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 15, 2006 1:00
- Location: ruovesi
- Contact:
aivan.. tuo oman johtosarjan pätkän puukottaminen voi kyllä olla sun kohdalla ihan aiheellista, kun siinä tuppaa olemaan jonkun verran turhaakin tavaraa, mm, tosiaan se vikakoodienkin luku töpseli, millä et mitään tee=turhaa rojua. kyllähän tuo nyt tosiaan hieman helpottaa
mutta kun purat sen johtosarjan niin laita silti paperille ylös johtojen värit ja mistä boksikamman liittimestä se johto on otettu, niistä piuhoista mitä tulet käyttämään squirtin kanssa, on sitten helppo sähkökuvista katsoa mitä mihinkäkin johtoon pitää tarjota. esimerkiksi juuri puolankin piuhat kun niitä on kolme tai neljä karvaa 


JS0 IAC1A Stepper motor signal 1A
JS1 IAC1B Stepper motor signal 1B
=tyhjäkäynnin askelmoottorin 1. kela
JS2 IAC2A Stepper motor signal 2A
JS3 IAC2B Stepper motor signal 2B
=tyhjäkäynnin askelmoottorin 2. kela
Eli noilla saa ohjattua tyhjäkäynnin askelmoottoria. Sillä tehään vakiotyhjäkäynti ja kylmäkäynnistyksen lisäilma, ihan kiva ominaisuus jos ja kun saa toimiin.
JS1 IAC1B Stepper motor signal 1B
=tyhjäkäynnin askelmoottorin 1. kela
JS2 IAC2A Stepper motor signal 2A
JS3 IAC2B Stepper motor signal 2B
=tyhjäkäynnin askelmoottorin 2. kela
Eli noilla saa ohjattua tyhjäkäynnin askelmoottoria. Sillä tehään vakiotyhjäkäynti ja kylmäkäynnistyksen lisäilma, ihan kiva ominaisuus jos ja kun saa toimiin.
Jep jep..Kolme puolilla näyttää olevan, ja purkasinkin jo ne koteloinnit niistä niin näkee itse piuhatkineaton/holset power wrote:aivan.. tuo oman johtosarjan pätkän puukottaminen voi kyllä olla sun kohdalla ihan aiheellista, kun siinä tuppaa olemaan jonkun verran turhaakin tavaraa, mm, tosiaan se vikakoodienkin luku töpseli, millä et mitään tee=turhaa rojua. kyllähän tuo nyt tosiaan hieman helpottaamutta kun purat sen johtosarjan niin laita silti paperille ylös johtojen värit ja mistä boksikamman liittimestä se johto on otettu, niistä piuhoista mitä tulet käyttämään squirtin kanssa, on sitten helppo sähkökuvista katsoa mitä mihinkäkin johtoon pitää tarjota. esimerkiksi juuri puolankin piuhat kun niitä on kolme tai neljä karvaa

Täytyy nyt koittaa tehdä niin että ronttaan sen koneeseen kiinni ja katselen että mitä tarvihen ja mitä en..
Ja bonarina tuo johtosarja joka mulla on, on tietysti autosta jossa oli ollut airbagit ja automaattilaatikko, eli turhaa riittää..
Juu, mutta mitenkäs noiden toiminta ja buimurin tyhjäkäyntimoottori, natsaako?leo82 wrote:JS0 IAC1A Stepper motor signal 1A
JS1 IAC1B Stepper motor signal 1B
=tyhjäkäynnin askelmoottorin 1. kela
JS2 IAC2A Stepper motor signal 2A
JS3 IAC2B Stepper motor signal 2B
=tyhjäkäynnin askelmoottorin 2. kela
Eli noilla saa ohjattua tyhjäkäynnin askelmoottoria. Sillä tehään vakiotyhjäkäynti ja kylmäkäynnistyksen lisäilma, ihan kiva ominaisuus jos ja kun saa toimiin.
Googletin pikkasen ja näyttäisi että BMW käyttää solenoidi tyhjäkäyntimoottoria (kumiletkuissa kiinni metallinen murkula jossa 2 johtoa), jolloin käytetään tuota megan PWM säätöä tai relettä avaamaan solenoidi antaan happea kylmälle koneelle.
=ei tartte askelmoottorihommeleita kytkeä (Q5:n tilalle darlington/fetti joka kestää 1A virran niin voi leikkiä pwm säädöillä)
Eipä nuo komponentit paljoa paina ja ei ole ainakaan haittaa siitä että voi käyttää jompaa kumpaa
Enpäs osaa sanoa kumpi on pakko tehdä kun en ole viitsinyt beemereihin sekaantua, on tuossa pikku subarussa ihan tarpeeksi
Mutta yleensä vr-anturissa on kaksi johtoa ja hall anturissa kolme mikäli olen oikein ymmärtänyt.
=ei tartte askelmoottorihommeleita kytkeä (Q5:n tilalle darlington/fetti joka kestää 1A virran niin voi leikkiä pwm säädöillä)
Eipä nuo komponentit paljoa paina ja ei ole ainakaan haittaa siitä että voi käyttää jompaa kumpaa
Enpäs osaa sanoa kumpi on pakko tehdä kun en ole viitsinyt beemereihin sekaantua, on tuossa pikku subarussa ihan tarpeeksi

Mutta yleensä vr-anturissa on kaksi johtoa ja hall anturissa kolme mikäli olen oikein ymmärtänyt.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Leo82 on oikeilla jäljillä. Sen Bemarin oman tyhjäkäyntiventtiilin ohjaamista varten täytyy se fiddle-trankkupiiri muuttaa järeämmäksi: Kuva systeemistä
Sitten siitä triggauksesta: jos haluat sekventaalisen suorasytkän, niin tarvitset molemmat, hall- ja vr-piirit. Hall-piiriin tulee lisäksi se hei-kivi väliin muuttamaan nokka-akselin pulssia. Tai sitten lm1815-kytkentä, jolloin sitä hall-piiriä taas ei tarvitse.
Jos taas käytät puolia hukkakipinätyylisesti (cop-wasted spark), niin et tarvitse kuin vr-piirin.
Nämä tuli esille jo aikaisemmin tässä viestiketjussa.
Sitten siitä triggauksesta: jos haluat sekventaalisen suorasytkän, niin tarvitset molemmat, hall- ja vr-piirit. Hall-piiriin tulee lisäksi se hei-kivi väliin muuttamaan nokka-akselin pulssia. Tai sitten lm1815-kytkentä, jolloin sitä hall-piiriä taas ei tarvitse.
Jos taas käytät puolia hukkakipinätyylisesti (cop-wasted spark), niin et tarvitse kuin vr-piirin.
Nämä tuli esille jo aikaisemmin tässä viestiketjussa.
Ok, kiitokset..
Tosiaan joo, ei sytyttänyt itsellä taas että tuon Hall:in tarviaa tehä, se on varmaan tuo A vaihtoehto jossa on tuo optical jne. systeemit?
Tosiaan sillä sekventaalilla ollaan toteuttamassa kyllä.
Sytkäkivi ja jopa tuo LM1815 piiri on jo hommattu valmiiksi, jos vaikka molemmat tulee tarpeeseen.
Tosiaan joo, ei sytyttänyt itsellä taas että tuon Hall:in tarviaa tehä, se on varmaan tuo A vaihtoehto jossa on tuo optical jne. systeemit?
Tosiaan sillä sekventaalilla ollaan toteuttamassa kyllä.
Sytkäkivi ja jopa tuo LM1815 piiri on jo hommattu valmiiksi, jos vaikka molemmat tulee tarpeeseen.