Page 2 of 3

puritko jakajan?

Posted: Sat Mar 01, 2008 15:19
by TTH
Puritko jakajan , kun vaihdoit hal- anturin? Jakajaa pyörittävä osa käy molemmin päin jakajan akseliin. Eli sytyttääkö ykkössylinterillä silloin kun siellä on puristustahti, vai vaihtuiko jakajan akselin asento 180 astetta?

Posted: Sat Mar 01, 2008 17:23
by peanuts
joo purin mut merkkasin purkauessa sen pyörijän asennon. Tosin kokeiltiin sit myös testailu mielessä muuttaa tulpanjohtojen paikkoja niin että muuttuu sen 180 astetta mutta eipä tuolla tuntunu olevan vaikutusta...

Posted: Wed Mar 05, 2008 18:44
by peanuts
osaisko kukaan nyt antaa apuja ton koodin päivityksen kans mistä tos edellisel sivuil kirjottelin? löytyykö mistään vanhempia koodeja ku toi 029y4? Viikonloppuna pääsis taas puuhastelee auton paris

Posted: Wed Mar 05, 2008 19:49
by jantunen
peanuts wrote:osaisko kukaan nyt antaa apuja ton koodin päivityksen kans mistä tos edellisel sivuil kirjottelin? löytyykö mistään vanhempia koodeja ku toi 029y4? Viikonloppuna pääsis taas puuhastelee auton paris

Koitappas tsekata spark outputit tunesta, jos sattuis päälleikkäin olemaan sytkälähöt :!: Monesti tuo jää huomaamatta koodin vaihdon jälkeen :lol:

Posted: Thu Mar 06, 2008 9:08
by peanuts
Mulla on ne outputit seuraavalla tavalla:

FIDLE function: Spark output A
LED17: Squirt
LED 18: IRQ Trigger
LED 19: Spark output B

Tollai ne oli aiemminkin, paitsi tossa FIDLE functionissa oli vaan aiemmassa koodissa Spark output^.

Mut nyt mega herjaa sitä että boksissa on eri .ini tiedosto ku megatunessa (kopioin koodin mukana tulleen .ini tiedoston sinne auton hakemistoon). Muistaakseni herjas jotain et megatunessa on MS1 029y4 ja boksissa S1 029y4 tai jotain.... Pari kertaa kokeilin uusiks päivitellä sitä mut ei auttanu asiaa

Posted: Thu Mar 06, 2008 12:16
by Höylä
mulla on ainakin ollut se käsitys, että jos käyttää muitakin spark outputteja, kuin pelkkä A, niin silloin ei se A output saa olla tuosta fidlestä, vaan se pitää olla led 17...

Posted: Thu Mar 06, 2008 13:30
by peanuts
ok, eli pitää kokeillakin sit viikonloppuna kun pääsee auton kimppuun ni tota B outputtia ottaa pois. Jos nyt saa sen megatunen boxin kiinni ollessa edes päälle, ettei herjaa tosta koodista

Posted: Thu Mar 06, 2008 14:08
by Höylä
siis tarvitko 2 sytkähtöä, vai yhden :shock:

Posted: Thu Mar 06, 2008 23:30
by peanuts
Yhden sytkälähdön tartten vaan, eli jakajasytytys käytössä tolla bosch -139 moduulilla. Kattelin vaan aiemmista asetuksista että olis ollu spark output a ja spark output b käytössä, tosin tuntuu että sen jälkeen ku yritin koodia päivittää ni meni vanhatki asetukset jotenkin sekasin. Megatunen configuratorilla ei pysty myöskään tota uutta koodia aktivoimaan, tai siis sitä ei löydy sieltä vaihtoehdoista, vanhempia koodeja kyllä löytyy...

Posted: Fri Mar 07, 2008 10:02
by peanuts
Tänään kävin hakemassa vanhemman koodin, 029v, mut totakaan ei saa megatunen configuratorilla activoitua, purkkiin en kokeillu vielä tota sisään ladata...

Posted: Fri Mar 07, 2008 15:28
by jantunen
Teeppä kaikki ton ohjeen mukaan niin pitäs skulata. Ite oon poistellu megatunen koneelta ja asennellu sen uudelleen koodin vaihdon jälkeen..... en tiedä onko siitä mitään hyötyä, mutta on ainakin kaikki "turhat" tiedon rippeet pois sekaamasta :? Kannattaa poistaa myös tuo megasquirt kansio programfilesistä muuten siellä kummittelee nuo vanhat koodinroippeet.... Yks sytkälähtö vain toimintaan :!:

viewtopic.php?t=391

Posted: Fri Mar 07, 2008 15:50
by peanuts
mistähän johtuu, että kun kopion 029v koodin mukana tulleen msns-extra.ini tiedoston sinne car1/mtCfg kansioon niin megatune configurator näyttää msns-extra.ini signatureksi 029q. Edelleenkään en myöskään saa tuolta car1 valikosta aktivoitua configuratorilla tuota koodia, vaikuttaako tämä toimintaan? Muuten seurailin noita jantusen asetuksia, kohta kun pääsen tallille niin kokeilemaan koodia purkkiin sisään....

Posted: Fri Mar 07, 2008 21:45
by peanuts
noniin, jotain edistystä. Kokeilin pöytäkoneella koodin päivitystä niin nyt ei herjaa enää. Ilmeisesti ei tykkää läppärin usb-serial adapterista vaikka ei vikailmoituksia antanutkaan... Huomenna sit kokeilemaan taas sahata autoo käyntiin...

Posted: Sat Mar 08, 2008 16:54
by peanuts
joopa joo, liian aikaseen sitä taas iloittiin, sisällä kaikki näytti toimivan ihan ok kun sääteli pöytäkoneella. boksi näyttäny rumppaavan bensapumppua päälle ja pois eikä herjannu mitään koodista, mut heti ku laitan boksin autoon kiinni ja usb-serial adapterilla läppäriin kiinni niin alkaa herjata koodista ja bensapumppu rumppaa päälle ja pois. aiemmin toiminu ihan hyvin tolla adapterilla...

Posted: Sat Mar 08, 2008 17:37
by peanuts
Nyt on kokeiltu tota 029v ja 029y4 koodeja mut ei toi ota toimiakseen. Niin pitkään "toimii" toi boksi et sen saa autoon kiinni, sit ku laittaa virrat päälle ni samantien alkaa se bensapumpun rumppaus, jotenki tuntuu että korruptoituu se koodi aina ku laittaa autoon kiinni ton boksin...

Posted: Sun Mar 09, 2008 7:18
by TTH
Päivitätkö ohjelman purkille vai ootko, vai ootko ajanu ohjelman bootti palikan kanssa, kannattais kokeilla. Epäilys on että ohjelma päivittyy, mutta kun virrat sammutat niin seuraava käynnistys ei onnistuu.

Posted: Sun Mar 09, 2008 11:52
by peanuts
en oo tota bootti palikkaa kokeillu, pitääkin testata se sit seuraavaks

Posted: Sun Mar 09, 2008 13:12
by peanuts
voiskohan olla mahdollista että toi prossu ois entinen tosta boksilta? kokeilin päivittää boot jumpperin avulla tota, taas aluks toimi ihan hyvin, sain uudet asetukset tehtyä ym. Sit kun oli pari kertaa sammuttanu virrat ja laittanu uusiks ni veti taas ihan jumiin, MAP näyttää 189, bensapumppua rumppaa taas...

Posted: Sun Mar 09, 2008 14:52
by TTH
Luehan täältä. Siinä on jotain asetuksista megatunessa eli Useampia set asetuksia tai jotain. Ainakin siinä puhutaan bensapumpun toiminnasta kuin sinulla. YM. Ongelmista
viewtopic.php?t=2721&start=0&postdays=0 ... &highlight

Posted: Sun Mar 09, 2008 15:53
by peanuts
mä kokeilin poistaa sytkäasetukset kokonaan tuolta code base & outputs function valikosta mut ei auttanu asiaa. vieläki näyttelee map 189kPa ja bensapumppu rumppaa edes takasin

Posted: Sun Mar 09, 2008 16:00
by TTH
Toimiiko purkki pöytäkoneella? Mappi ja muut sydeemit vai sekoaakoko kun käytät läppäriä?

Posted: Sun Mar 09, 2008 16:19
by peanuts
Kyllä se sekoili pöytäkoneellakin. Pitää tossa illalla kokeilla vielä kerran boot jumpperilla laittaa vaikka joku vanhempi koodi (taitaa löytyä koneelta joku 024s tai jotain) ja katella sekooko vielä sitten...

Posted: Mon Mar 10, 2008 14:24
by peanuts
Noniin, nyt sain eilen illal ton boksin jo toimii, kokeilin vielä kerran boot jumpperil lataa ensin vanhemman koodin sisään ja sit päivitin tohon 029v niin nyt se toimii. Nyt pitää palata ton alkuperäsen onhegelman kimppuun mistä koko topicci alko, et jos ton sais jo joskus käyntiin. pitäis päästä katsastukseenki :D

Posted: Mon Mar 24, 2008 20:17
by peanuts
Vähän tullu edistystä, vaihdoin uuden startin ja nyt ku vedän sytkän 180' pieleen ni sytyttää putkessa. Vieläkään ei kuitenkaan kone käynnisty ku on oikein tuo järjestys. Laskeeko käynnistys rikastus sen rikastuksen määrän pelkästään sen tietyn lämpötila arvon kohdalta? Huomenna olis tarkotus kokeilla vielä käynnistys rikastuksia pienentää kun aikamoinen bensankatku tulee startatessa. sikäli jännä että mitään asetuksia ei ollut muutettu hall-anturin hajoamisen jälkeen ja ei lähtenyt hallin vaihdon jälkeen käyntiin

Jeepin käynnistysongelmat...

Posted: Sat Mar 29, 2008 16:08
by blenheim
Jooh, ajattelin heittää tämän ketjun alle, kun kerran otsikkokin vastaa aihetta. Elikkäs ongelman nimi on se, että 360cid V8 AMC:n pata ei vaan yksinkertaisesti megasquirtin päivityksen jälkeen starttaa. Ei kirveelläkään. Lupaa kyllä ja on paukauttanut kuulonkin vähäksi aikaa pois putkessa sytytettyään. On täysin vakioruutta, ei syttyohjausta. Extran kautta ajellaan tuota. Mistä sitä kannattaisi lähteä etsimään vikoja? Voin laitella VE-taulukon ja asetukset näkyviin intterweppiin iltasella kun kotiin pääsen eksymään. Elikkä sitä nyt tässä hajoillessa siihen. Kävi hienosti ennen kuin päivitin tuohon uuteen 029y4 versioon vanhemmasta, mikähän se 026q2 tai joku... Partcon sarjasta siis kyse.

Posted: Fri May 09, 2008 7:52
by jantunen
Onkos tämän vika selvinny?

Posted: Sat May 10, 2008 7:18
by blenheim
Jaa meikäläisen rojektin vika? Onhan tuo, tänään olisi mahdollisesti lähdössä taipaleelle jos vaan saan puolan vaihdettua. Todennäköisesti levähti puola kun ei kierroslukusignaalia saa ollenkaan eikä starttaa. Kipinää ei tule...

Posted: Sat May 10, 2008 7:27
by peanuts
toi omakin vika selvis. sieltä oli sit kuitenki pari männän rengasta jumissa. jostain syystä ei siinä kompuralla testatessa käyny ilmi, mut sit loppujen lopuks nostin kannen irti ku ei jaksanu ihmetellä enää. Nyt tuleekin sit samalla vaihdettuu kaikki laakerit ja tiivisteet alakertaan ton rempan yhteydes. Ainut asia mikä jäi ihmetyttämään on se, että miten hitossa ne renkaat on menny jumiin...

Posted: Sun Jun 08, 2008 11:33
by wilikki
Kuulostaa kyllä hieman omituiselta :?: Noh toivotaan että lähtee rempan jälkeen käyntiin :D Oliko kerenny jo polttaa öljyä renkaiden jumimisen takia? Meinaan mulla oli palanut ölja aika raakasti mutta kävi kyllä, kotisivuillani kuvia avatusta koneesta.

Posted: Sun Jun 08, 2008 15:04
by peanuts
Eipä toi ollu kerenny öljyä poltella, ainakaan mäntien ja tulppien ja venttiilien ulkonäön perusteella. Nyt pikkuhiljaa valmistuu uus kone, vähän rajottaa tuota vauhtia kun ite opiskelee ja on kesätöissä helsingissä ja moottori 300km päässä vanhempien tallilla... Noo jos se siitä pikkuhiljaa. Vähän jäi auki että mikä ne renkaat sitten jumitti, stoorihan meni niin että oltiin vähän hieromassa noita karttoja osakaasulle ja sit otettiin välillä pari rivakampaa kiihdytystäki mut sit tuo ikivanha hall-anturi tuli tiensä päähän ja auto sammu kesken ajon, siitä sit hinattiin tallille ja anturin vaihdon jälkeen ei enää startannu -> männän renkaat jumissa...