Bmw E36 325i vm.91 / M50B25

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

scyber wrote:
SamiH wrote:M50TU:n On-off Vanosta pysyy ohjaamaan ainakin MS2:sella, tuollainen on toiminnassa. Uudempi portaattomasti muuttuva aiheuttaa sitten jo hieman haastetta.
Eli tuo partcon setti ei kelepaa.

Kyllä sitä pystyy ohjaamaan MS1 prosessorillakin. Itseasiassa MS1:sen extra-koodi on kehittyneempi kuin MS2:sen.


En edes ole varma onnistuisiko sekventaalisen sytyn ja vanoksen ohjaus MS2:sella, koska siinä ei taida olla riittävästi ohjauslähtöjä.

Tällähetkellä MS2 extran manuaalissa ei ole edes dokumentoitu kuuden sytytyslähdön käyttöä.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
SamiH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 253
Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by SamiH »

Onnistuu varmastikkin, pistin tuon lähinnä esimerkkinä yhdistelmästä joka on jo testattu toimivaksi. Eikä jaksanut tarkistaa MS1 Extrasta että pystyikö sillä kytkemään lähdön päälle tietylle kierrosvälille.

JS4 ja JS5 on käytössä sytkälähdöille 5 ja 6. JS10 second trigger input, joten tuohon näyttäsi ainakin yhtäkkiä jäävän tilaa vielä Vanokselle, kierroslukumittarin ulostulolle ja tyhjäkäyntimoottorille. Se että toimiiko kaikki vielä niin kuin pitäisi, on sitten toinen kysymys. Mutta teoriassa ainakin mahdollista.

Tuo kone on E30 kopassa ja ahtimella, joten kulutuslukemia ei varmastikkaan ole mitattu :P Myöskään pakokaasuista ei tarkempaa tietoa, ei ole oma auto.
scyber
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:08
Location: Tre

Post by scyber »

Jeespoks, selvensi tarpeeksi

Anteeksi OT
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

No nii viimmeisimmän muutoksen jälkeen ajettu yli tuhat kilometriä ja mystistä "pätkimistä" ei ole enää ilmaantunut eli sekin ongelma korjaantui pienellä muutoksella. kiitos vauhtivaunulle.
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Miku_s wrote:"pätkimistä" ei ole enää ilmaantunut
Paitsi nappia painamalla 8)

Autossa on nyt myös launch control käytössä :P
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

Vauhtivaunu wrote:
Miku_s wrote:"pätkimistä" ei ole enää ilmaantunut
Paitsi nappia painamalla 8)

Autossa on nyt myös launch control käytössä :P
juu no sillo meinaa vähän rytistä :D
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

nyt lähemmäs 20000km takana ilman ongelmia..
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

nyt voi sanoa varmaksi että se mystinen pätkiminen on loppunut viimeisimmän pienen muutoksen ansiosta.. muutoksen jälkeen ajettu lähemmäs 5000km
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Miku_s wrote:nyt voi sanoa varmaksi että se mystinen pätkiminen on loppunut viimeisimmän pienen muutoksen ansiosta.. muutoksen jälkeen ajettu lähemmäs 5000km
No sitten uskaltaa paljastaa mitä temppuja piti tehdä :lol:

Eli 60-2 pyörää lukevan lm1815-piirin "etuvastusta" (kuvassa 18k) lisättiin 20kohmiin ja pinni 14 maihin. Lisäksi megan laudalta poistin C11:n. noilla sai signaalia rauhallisemmaksi. Skoopilla ei tosin ole katsottu mutta eipä taida olla nyt tarvettakaan. Seuraamme tilannetta.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

Vauhtivaunu wrote:
Miku_s wrote:nyt voi sanoa varmaksi että se mystinen pätkiminen on loppunut viimeisimmän pienen muutoksen ansiosta.. muutoksen jälkeen ajettu lähemmäs 5000km
No sitten uskaltaa paljastaa mitä temppuja piti tehdä :lol:

Eli 60-2 pyörää lukevan lm1815-piirin "etuvastusta" (kuvassa 18k) lisättiin 20kohmiin ja pinni 14 maihin. Lisäksi megan laudalta poistin C11:n. noilla sai signaalia rauhallisemmaksi. Skoopilla ei tosin ole katsottu mutta eipä taida olla nyt tarvettakaan. Seuraamme tilannetta.
Kyllä voi sanoa ei ole pätkäissyt kertaakaan sen jälkeen.. paitsi nappia painamalla paukkaa :D suuret kiitokset vielä kerran vauhtivaunulle avusta/megan rakennuksesta ja tiedosta
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

no nii nyt on saatu viritys nokka-akselit paikoilleen. pitäs vaan laittaa isommat suuttimet kiinni ja säätää ni sitte rupeis olee valmista
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

kokoon pano tällä hetkellä. nokat: imu 260° nostoja 10,3mm pako 252° nostoja 9,5mm. suuttimet 280cc/3,5 bar katit poistettu.. moottorin ilman otto putki keulalla. mega hoitaa sytytyksen ja bensan..
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Ja siätteehhii pitäs kuhan kerettään.

Penkkituloksiakin varmasti tulevaisuudessa tullee, kuhan siihen asti keretään :D
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

Vauhtivaunu wrote:Ja siätteehhii pitäs kuhan kerettään.

Penkkituloksiakin varmasti tulevaisuudessa tullee, kuhan siihen asti keretään :D
kyllähän se pitäs säätää et sais ne loputkin hepat käyttöön(jos niitä on enää lisää säätöjen takana) ja penkkiin pitäs lähtee penkki tietoa kunhan siel on käyty
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
linksu
Megasquirttaaja
Posts: 52
Joined: Tue Nov 11, 2008 22:19
Location: Tampere

Post by linksu »

Onko tässä käytetty auton alkuperäistä johtosarjaa?
tuli tässä mieleen kun tuossa rakennettu f-ryhmän kilpuria ja siinä on samat muutokset kuin kyseisessä autossa ja karalan säädöissä käytetty ja tehoihin ei oltu tyytyväisiä ja muistelen että minulla lojuu jossain 3-4 vuotta vanha käyttämätön mega ja miksei sitä laitettais tuohon kilpuriin. toivottavasti teiltä sais jelppiä asian suhteen :) että voidaan ostaa tatech/hestec rahoilla renkaita ja bensaa :) tosi ei kyllä budjettiakaan löydy semmosiin..
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

kaikki muu on auton alku peräistä paitsi imu-ilman lämpö anturi.
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
linksu
Megasquirttaaja
Posts: 52
Joined: Tue Nov 11, 2008 22:19
Location: Tampere

Post by linksu »

Kuulostaa hyvältä eli pitänee alkaa väsäämään tuota megaa
O-Peksi
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Fri Jan 18, 2008 18:44
Location: Joensuu

Post by O-Peksi »

Miulla vastaava paketti ja imuilman lämpöanturikin on vakio. :wink:
AC Schnitzer S3
linksu
Megasquirttaaja
Posts: 52
Joined: Tue Nov 11, 2008 22:19
Location: Tampere

Post by linksu »

eikö vakio suuttimet riittänyt enään? kun laskelmallisesti niiden pitäs riittää 250hp ja 245hp tiedän ainakin että niillä ois penkitetty.
O-Peksi
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Fri Jan 18, 2008 18:44
Location: Joensuu

Post by O-Peksi »

Ei riittäneet. Duty Cyclet hakkaa yli 100% aika herkästi. :P Ja kärsii tarkkuus vissiin aika paljon, jos tuommoiselle tasolle noustaan.
AC Schnitzer S3
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

linksu wrote:eikö vakio suuttimet riittänyt enään? kun laskelmallisesti niiden pitäs riittää 250hp ja 245hp tiedän ainakin että niillä ois penkitetty.
Teoriassa voi riittää, käytännössä ei. Molemmissa M50-koneissa tuli nopeasti suuttimien tuotossa raja vastaan. Aukiolot kun ei saisi yli 90% karkailla. Eikä oikeastaan edes 90%:iin
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
linksu
Megasquirttaaja
Posts: 52
Joined: Tue Nov 11, 2008 22:19
Location: Tampere

Post by linksu »

onko noi mistä vehkeestä noi suuttimet nyt?
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

linksu wrote:eikö vakio suuttimet riittänyt enään? kun laskelmallisesti niiden pitäs riittää 250hp ja 245hp tiedän ainakin että niillä ois penkitetty.
juu ei riittäny ku 4500 kierrokseen asti sen jälkeen loppu soppa. suuttimet on vm98 opel astrasta
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

no nii nyt on kateltu kulutusta tarkemmin.. ja tulos on matkassa 7,6L/100km kaupungissa 13,7L/100km talvi kelissä kaupungissa kaasu jalka ei ollut mikään kevein :twisted:
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
O-Peksi
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Fri Jan 18, 2008 18:44
Location: Joensuu

Post by O-Peksi »

Ai että, mie pääsen alle 7litran maantiellä. :P
AC Schnitzer S3
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

O-Peksi wrote:Ai että, mie pääsen alle 7litran maantiellä. :P
itellä ei oo nii kepee kaasu jalka et pääsis tommoseen..
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Nyt on penkitetty

Post by Miku_s »

elikkäs tänään käytiin penkissä.. tulos vakio ruiskulla 190hp kone tehoa johtuen siitä et noilla isoilla suuttimilla käy liian paksulla.. ja megalla 200bhp säädön jälkeen. elikkäs enemmän jo pyöriltä ku vakiolla koneesta. penkittäjä arveli et kylmä teho ois jotain 15hp korkeampi ku hallissa oli savua aika lailla.. sytty kartta meni aika lailla uusiksi entine sytytys kartta pisti vastaan aika pahasti..
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
linksu
Megasquirttaaja
Posts: 52
Joined: Tue Nov 11, 2008 22:19
Location: Tampere

Post by linksu »

oisko käppyrää näytille? meillä menee bemu keskiviikkona penkkiin säätöön
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

siinäpä se kun ei ole.. penkistä ei saanut paperia.. teho käyrä oli aika tasainen ainut et 5000rmp:n tienoilla pikku notkahdus
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
linksu
Megasquirttaaja
Posts: 52
Joined: Tue Nov 11, 2008 22:19
Location: Tampere

Post by linksu »

millä kierrosluvulla tuli teho ja paljon vääntöä? paljon toi 200 on moottoritehona?
Post Reply