SamiH wrote:M50TU:n On-off Vanosta pysyy ohjaamaan ainakin MS2:sella, tuollainen on toiminnassa. Uudempi portaattomasti muuttuva aiheuttaa sitten jo hieman haastetta.
Eli tuo partcon setti ei kelepaa.
Kyllä sitä pystyy ohjaamaan MS1 prosessorillakin. Itseasiassa MS1:sen extra-koodi on kehittyneempi kuin MS2:sen.
En edes ole varma onnistuisiko sekventaalisen sytyn ja vanoksen ohjaus MS2:sella, koska siinä ei taida olla riittävästi ohjauslähtöjä.
Tällähetkellä MS2 extran manuaalissa ei ole edes dokumentoitu kuuden sytytyslähdön käyttöä.
Onnistuu varmastikkin, pistin tuon lähinnä esimerkkinä yhdistelmästä joka on jo testattu toimivaksi. Eikä jaksanut tarkistaa MS1 Extrasta että pystyikö sillä kytkemään lähdön päälle tietylle kierrosvälille.
JS4 ja JS5 on käytössä sytkälähdöille 5 ja 6. JS10 second trigger input, joten tuohon näyttäsi ainakin yhtäkkiä jäävän tilaa vielä Vanokselle, kierroslukumittarin ulostulolle ja tyhjäkäyntimoottorille. Se että toimiiko kaikki vielä niin kuin pitäisi, on sitten toinen kysymys. Mutta teoriassa ainakin mahdollista.
Tuo kone on E30 kopassa ja ahtimella, joten kulutuslukemia ei varmastikkaan ole mitattu Myöskään pakokaasuista ei tarkempaa tietoa, ei ole oma auto.
No nii viimmeisimmän muutoksen jälkeen ajettu yli tuhat kilometriä ja mystistä "pätkimistä" ei ole enää ilmaantunut eli sekin ongelma korjaantui pienellä muutoksella. kiitos vauhtivaunulle.
Miku_s wrote:nyt voi sanoa varmaksi että se mystinen pätkiminen on loppunut viimeisimmän pienen muutoksen ansiosta.. muutoksen jälkeen ajettu lähemmäs 5000km
No sitten uskaltaa paljastaa mitä temppuja piti tehdä
Eli 60-2 pyörää lukevan lm1815-piirin "etuvastusta" (kuvassa 18k) lisättiin 20kohmiin ja pinni 14 maihin. Lisäksi megan laudalta poistin C11:n. noilla sai signaalia rauhallisemmaksi. Skoopilla ei tosin ole katsottu mutta eipä taida olla nyt tarvettakaan. Seuraamme tilannetta.
Miku_s wrote:nyt voi sanoa varmaksi että se mystinen pätkiminen on loppunut viimeisimmän pienen muutoksen ansiosta.. muutoksen jälkeen ajettu lähemmäs 5000km
No sitten uskaltaa paljastaa mitä temppuja piti tehdä
Eli 60-2 pyörää lukevan lm1815-piirin "etuvastusta" (kuvassa 18k) lisättiin 20kohmiin ja pinni 14 maihin. Lisäksi megan laudalta poistin C11:n. noilla sai signaalia rauhallisemmaksi. Skoopilla ei tosin ole katsottu mutta eipä taida olla nyt tarvettakaan. Seuraamme tilannetta.
Kyllä voi sanoa ei ole pätkäissyt kertaakaan sen jälkeen.. paitsi nappia painamalla paukkaa suuret kiitokset vielä kerran vauhtivaunulle avusta/megan rakennuksesta ja tiedosta
kokoon pano tällä hetkellä. nokat: imu 260° nostoja 10,3mm pako 252° nostoja 9,5mm. suuttimet 280cc/3,5 bar katit poistettu.. moottorin ilman otto putki keulalla. mega hoitaa sytytyksen ja bensan..
Penkkituloksiakin varmasti tulevaisuudessa tullee, kuhan siihen asti keretään
kyllähän se pitäs säätää et sais ne loputkin hepat käyttöön(jos niitä on enää lisää säätöjen takana) ja penkkiin pitäs lähtee penkki tietoa kunhan siel on käyty
Onko tässä käytetty auton alkuperäistä johtosarjaa?
tuli tässä mieleen kun tuossa rakennettu f-ryhmän kilpuria ja siinä on samat muutokset kuin kyseisessä autossa ja karalan säädöissä käytetty ja tehoihin ei oltu tyytyväisiä ja muistelen että minulla lojuu jossain 3-4 vuotta vanha käyttämätön mega ja miksei sitä laitettais tuohon kilpuriin. toivottavasti teiltä sais jelppiä asian suhteen että voidaan ostaa tatech/hestec rahoilla renkaita ja bensaa tosi ei kyllä budjettiakaan löydy semmosiin..
linksu wrote:eikö vakio suuttimet riittänyt enään? kun laskelmallisesti niiden pitäs riittää 250hp ja 245hp tiedän ainakin että niillä ois penkitetty.
Teoriassa voi riittää, käytännössä ei. Molemmissa M50-koneissa tuli nopeasti suuttimien tuotossa raja vastaan. Aukiolot kun ei saisi yli 90% karkailla. Eikä oikeastaan edes 90%:iin
no nii nyt on kateltu kulutusta tarkemmin.. ja tulos on matkassa 7,6L/100km kaupungissa 13,7L/100km talvi kelissä kaupungissa kaasu jalka ei ollut mikään kevein
elikkäs tänään käytiin penkissä.. tulos vakio ruiskulla 190hp kone tehoa johtuen siitä et noilla isoilla suuttimilla käy liian paksulla.. ja megalla 200bhp säädön jälkeen. elikkäs enemmän jo pyöriltä ku vakiolla koneesta. penkittäjä arveli et kylmä teho ois jotain 15hp korkeampi ku hallissa oli savua aika lailla.. sytty kartta meni aika lailla uusiksi entine sytytys kartta pisti vastaan aika pahasti..