Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot
Moderator: Masi_K
se tukehtuu... eli siis käy juuri noin kuin tuossa login pätkässä, on aivan sama antaako kaasua enemmän tai vähemmän, kierrokset jää siihen n. 3500 rpm...olafu wrote:Mitä tapahtuu kun kaasun runttaa pohjaan?
Taunuksessa tosiaan on tuo vastusjohto. Mulla oli flekti kytketty siihen niin se meinas syttyä palamaan
johdotusta en ole tutkinut, pitää muistaa ottaa puheeksi

tässä taunuksessa on vielä muutakin tekemistä, kun ei siinä ole edes flektiä vielä, niin ei ole päässyt oikein vielä ajan kanssa käyttelemään, kun se meinaa keittää jatkuvasti

mä kyllä olen sanonut, että ensin kaikki johdot suoraan akulta, ilman sulakkeita, niin ei ole sitten ainakaan niistä kiinni, jos ei toimi

no, ollaan me nyt saatu sentään autogaugen laajakaista lambda toimimaan megan kanssa... netistä löytyi helpot ja selkeät ohjeet sen käyttämiseen megan kanssa...
Tuolloin mahdollinen vikakohde on helppo paikallistaa, koska se lähettää selkeitä savumerkkejä.Höylä wrote:mä kyllä olen sanonut, että ensin kaikki johdot suoraan akulta, ilman sulakkeita, niin ei ole sitten ainakaan niistä kiinni, jos ei toiminiin minä aina omat projektit teen
no, ollaan me nyt saatu sentään autogaugen laajakaista lambda toimimaan megan kanssa... netistä löytyi helpot ja selkeät ohjeet sen käyttämiseen megan kanssa...

Autogaugen laajakaista? Onko autogaugella semmonenkin? Vaikuttaako asialliselta?
Jos nuo logit on otettu kaasu pohjassa, niin ainakin map-arvo on aivan korvallaan. Viittaa map-anturin vikaan silloin. Kaasu pohjassa map-arvo on oltava se n. 100kpa, jos on vapaasti hengittävä.
ei vaikuta... tai kai se ihan toimiva on, mutta turhan kallis (hinta oli ollut kuulemma yli 300 €) ja innovaten käyttöön tottuneena tuo autogauge ei oikein vakuuttanut muutenkaan... sen mttausaluekin on turhan suppea ja antaa vain 0-4 v ulos... eli AFR lukemana 10-18... no joo, kyllähän tuo tietysti riittää, mutta omat kikkailut siinä pitää tehdä...olafu wrote: Autogaugen laajakaista? Onko autogaugella semmonenkin? Vaikuttaako asialliselta?
ei ole, mutta auto käy ihan yhtä huonosti, kuin noissa logeissakin... tuossa login pätkässä tais olla kaasu auki vain jotain 15%olafu wrote: Jos nuo logit on otettu kaasu pohjassa, niin ainakin map-arvo on aivan korvallaan. Viittaa map-anturin vikaan silloin. Kaasu pohjassa map-arvo on oltava se n. 100kpa, jos on vapaasti hengittävä.

se mikään autogauge ole, kun autometer (taitaa olla silti sama asia...) tälläinen kuitenkin http://www.ihaveall.com/detail/p_B00142 ... nsale.html
suuttimet on bochin 200cc ja korkeaohmiset olikohan 16 tai 17 ohmArttuH wrote:
Eli ilmeisesti säädöt on vaan turhan rikkaalla tuolle koneelle, jos se kerran saa selvästi liikaa bensaa. Onko noiden suuttimien koosta täyttä varmuutta?
olen tarkistanut ne tuotekoodin mukaan joka lukee suuttimen kaulassa
se laajakaista on AUTOMETER!olafu wrote:Tuolloin mahdollinen vikakohde on helppo paikallistaa, koska se lähettää selkeitä savumerkkejä.Höylä wrote:mä kyllä olen sanonut, että ensin kaikki johdot suoraan akulta, ilman sulakkeita, niin ei ole sitten ainakaan niistä kiinni, jos ei toiminiin minä aina omat projektit teen
Autogaugen laajakaista? Onko autogaugella semmonenkin? Vaikuttaako asialliselta?
Jos nuo logit on otettu kaasu pohjassa, niin ainakin map-arvo on aivan korvallaan. Viittaa map-anturin vikaan silloin. Kaasu pohjassa map-arvo on oltava se n. 100kpa, jos on vapaasti hengittävä.
Kuinkas tuo sierran alkuperänen sytytysmoduli toimii kaipaako ylösvetoa, kyseessä Hall-anturillinen jakaja. Tarkoitus olis ohjailla modulia LED17:lla Vai lätkäseekö suoraan 139 loppusen modulin tilalle sen toiminta ainakin tiedossa. Jos kuitenkin käyttää sierran alkuperästä niin mites asetukset?
1 Inverted YES/NO?
2 Laskeeko moduli itse latausajat?
1 Inverted YES/NO?
V2.2 on ykkönen
onkos sulla is-ohc jakaja sekä moduli jos on niin se on TFI-sytytys ja ohjeita löytyy tuolta http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... schematicsjantunen wrote:Kuinkas tuo sierran alkuperänen sytytysmoduli toimii kaipaako ylösvetoa, kyseessä Hall-anturillinen jakaja. Tarkoitus olis ohjailla modulia LED17:lla Vai lätkäseekö suoraan 139 loppusen modulin tilalle sen toiminta ainakin tiedossa. Jos kuitenkin käyttää sierran alkuperästä niin mites asetukset?
1 Inverted YES/NO?
TFI bokseja on myös kahdenlaisia toinen on suoraan virranjakajan kyljessä ja toinen on irrallinen ja virranjakajasta tulee kolme johtoa boksille
melkei sama kuin edis4 paitsi siinä on jakaja...
no tossa on kuva sisuskalujen modista http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... FI-d17.jpgjantunen wrote:Ok! Eli jos oikeen ymmärsin niin 330 Ohmin ylösveto D 9:n oikealtapuolen (12V)
Kiitokset.
Re: Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot
minkälaisilla setupeilla ootte saanu toimimaan ohc is sierran tyhjäkäyntiventtiiliä PWM ohjattuna? kytkentä on tehty tip 122 trankulla ja 1N4004 diodilla, asetukset sama mitä laittaa, aina kun johto kiinni venttiilissä nii ampasee sen täysin auki, ei jostain syystä pulssita ja kierrokset 2500-3500. ms1 v2.2 ois lauta.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
Itse ajan Taunusta Mega 3 + MS3X mutta vielä kesken, moottori käy jo tosin asetukset kohdalla vielä.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Moro
Sierra alkaa olla valmis ja ois tavoitteena saada se tällä viikolla katsastettua. Kuitenkin tyhjäkäynnin kanssa on ongelmia, vaeltaa epämääräisesti välillä 700-1000 kierrosta. Nokka tuossa koneessa on aika kireä (BP285, 11,81mm nostolla), kuinka paljon tuollainen vaikuttaa tyhjäkäynnin seilaamiseen? Pitäisi saada tuo nyt päästömittausta varten edes käymään tasaisesti enkä oikein enää keksi, mistä kiikastaa. VE-taulukko on tasainen tyhjäkäynnin tienoilla, ja mielestäni olen sammuttanut kaikki tyhjäkäynnin säädötkin tuolta häiritsemästä. (Mitkä kaikki kohdat siihen edes vaikuttaa?) MAP:in letkun kuristamisellakaan ei ole vaikutusta.
Koneessa on Bosch 380ccm suuttimet, nokka on edellä mainittu, ahtimena maltillisen kokoinen Schwitzer...
Imusarja ja kaasuläppä IS:n vakiot.

Lisää tyhmiä kysymyksiä, onko tuo imusarjassa ford-logon vieressä oleva mötti jonkinlainen tyhjäkäyntimoottori? Pystyykö sitä hyödyntämään tässä? Megan on kasannut pääosin kaveri jolta ostin auton keskeneräisenä, ja koitan tässä itse nyt opetella näitä juttuja. Tämä tahtoo vaan olla tälläistä pään hakkaamista seinään kun koittaa itse selvitellä asioita ilman kokemusta Megan parissa...eikä tuo manuaalikaan ihan täydellinen ole joka asiassa.
Sierra alkaa olla valmis ja ois tavoitteena saada se tällä viikolla katsastettua. Kuitenkin tyhjäkäynnin kanssa on ongelmia, vaeltaa epämääräisesti välillä 700-1000 kierrosta. Nokka tuossa koneessa on aika kireä (BP285, 11,81mm nostolla), kuinka paljon tuollainen vaikuttaa tyhjäkäynnin seilaamiseen? Pitäisi saada tuo nyt päästömittausta varten edes käymään tasaisesti enkä oikein enää keksi, mistä kiikastaa. VE-taulukko on tasainen tyhjäkäynnin tienoilla, ja mielestäni olen sammuttanut kaikki tyhjäkäynnin säädötkin tuolta häiritsemästä. (Mitkä kaikki kohdat siihen edes vaikuttaa?) MAP:in letkun kuristamisellakaan ei ole vaikutusta.
Koneessa on Bosch 380ccm suuttimet, nokka on edellä mainittu, ahtimena maltillisen kokoinen Schwitzer...

Lisää tyhmiä kysymyksiä, onko tuo imusarjassa ford-logon vieressä oleva mötti jonkinlainen tyhjäkäyntimoottori? Pystyykö sitä hyödyntämään tässä? Megan on kasannut pääosin kaveri jolta ostin auton keskeneräisenä, ja koitan tässä itse nyt opetella näitä juttuja. Tämä tahtoo vaan olla tälläistä pään hakkaamista seinään kun koittaa itse selvitellä asioita ilman kokemusta Megan parissa...eikä tuo manuaalikaan ihan täydellinen ole joka asiassa.
Loki tyhjäkäynnistä kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa.
Tiesit varmaan tämän. Älä ainakaan katsastus konttorila ala päästöjä säätämän, yritä jossain autokorjaamolla saada ne ensin kohdalleen. Muuten voi tulla punainen lappu tuulilasin koristeeksi.lauri a. wrote:Moro

Mitä tapahtuu jos otta lisäilmaventtiilin liitin irti? Vaeltamisen vaikuttaa VE.n lisäksi ennakko, ilmavuodot imusajassa/pakosarjassa, nokkaakselin ajoitukset, lambda asetukset, muut asetukset siis aika monia asioita.
Jos mikään auta niin AlphaN voi kokeilla.
Miten tossa joutokäynti on toteutettu?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Ton liittimen irroitus ei vaikuta mitenkään. Ja tuo auto on ajokiellossa jo valmiiksi (katsastettu viimeksi 2005)
Opettelin käyttämään tuota lokihommelia, onko kenelläkään kokemusta minkä palvelun kautta nuo pari ottamaani lokia olisi helpoin jakaa tännekin nähtäväksi? Photobucketti kun ei tue normaaleja tiedostoja
Opettelin käyttämään tuota lokihommelia, onko kenelläkään kokemusta minkä palvelun kautta nuo pari ottamaani lokia olisi helpoin jakaa tännekin nähtäväksi? Photobucketti kun ei tue normaaleja tiedostoja
Morjesta
Tuli tossa huomattua että pakkohan tänne on käyttäjä tehdä jos joskus haluaa vielä megaruutta sierralla ajella
Elikkäs ongelmia olis ja monta. Tosin varmaa aika yksinkertasia mutta itselle lähes ylipääsemättömiä. Autohan on siis ford sierra ohc ruisku turbo ja pitäis tulla megasquirtta ohjaamaan sytkää ja bensapuolta. Moottori on kasassa ja konehuoneessa lähes käynti valmiina mutta megan kanssa tuli pari kysymystä/pulmaa.
1. pitääkö megan boksissa palaa jokin valo kun laittaa sytkä virran päälle?
2. Kuuluko suuttimien "naksahtaa"?
3. Asennus ohjeiden mukaan pinniin numero 28 pitäis tulla 12V koko ajan eli se on varmaan joku pää virta? mutta sitä ei tule vaan 12V tulee pinneihin numero 27 ja 29 vaikka niitä ei ole edes kytkentä kaavion mukaan kytketty?
4. "amatöörimaisia" kysymyksiä mutta toivottavasti saisi vastauksen
Ja megasquirt on tämä http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=45
Kiitosta jo etukäteen!
Tuli tossa huomattua että pakkohan tänne on käyttäjä tehdä jos joskus haluaa vielä megaruutta sierralla ajella

Elikkäs ongelmia olis ja monta. Tosin varmaa aika yksinkertasia mutta itselle lähes ylipääsemättömiä. Autohan on siis ford sierra ohc ruisku turbo ja pitäis tulla megasquirtta ohjaamaan sytkää ja bensapuolta. Moottori on kasassa ja konehuoneessa lähes käynti valmiina mutta megan kanssa tuli pari kysymystä/pulmaa.
1. pitääkö megan boksissa palaa jokin valo kun laittaa sytkä virran päälle?
2. Kuuluko suuttimien "naksahtaa"?
3. Asennus ohjeiden mukaan pinniin numero 28 pitäis tulla 12V koko ajan eli se on varmaan joku pää virta? mutta sitä ei tule vaan 12V tulee pinneihin numero 27 ja 29 vaikka niitä ei ole edes kytkentä kaavion mukaan kytketty?
4. "amatöörimaisia" kysymyksiä mutta toivottavasti saisi vastauksen

Ja megasquirt on tämä http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=45
Kiitosta jo etukäteen!
-
Itsellä Mega3 + MS3X ja yritän vastata.
1.Ei pala yksikään ledi.
-Keskinmäinen "palaa/väkkyy" oliko se sytkä pulssin mukaan
-Uloin kun TPS liikkuu.
-Kolmatta en muista.
2.Ei jos ei konetta pyöritä, ei pulssia.
3.Ei tule koko ajan vaan vain kun virrat päällä(3A sulakkeen kautta).
http://www.msextra.com/doc/general/ms1external.html
Eli Boxi ilman sähköjä kun virrat pois.
4.Niin meillä jokaisella =)Olen itsekkin aloittelija Megassa mutta miksi tyytyä MS1:n ?
1.Ei pala yksikään ledi.
-Keskinmäinen "palaa/väkkyy" oliko se sytkä pulssin mukaan
-Uloin kun TPS liikkuu.
-Kolmatta en muista.
2.Ei jos ei konetta pyöritä, ei pulssia.
3.Ei tule koko ajan vaan vain kun virrat päällä(3A sulakkeen kautta).
http://www.msextra.com/doc/general/ms1external.html
Eli Boxi ilman sähköjä kun virrat pois.
4.Niin meillä jokaisella =)Olen itsekkin aloittelija Megassa mutta miksi tyytyä MS1:n ?
2. Kyllä mun mielestä priming pulse naksauttaa suuttimia kun virrat kääntää päälle.
Joo eli boksi saattaa sittenki olla oikein kytketty
eli 1 ja 2 kohta on kunnossa jos suuttimien kuuluu naksahtaa
3 kohdassa oli tarkotuskin kirjottaa että sytkävirran ollessa päällä virta tulee eli sekin on osittain ok. Ainoa kysymys tästä on vielä se että miksi 27 ja 29 tulee virtaa sytkä virta päällä vaikka niitä ei ole kytketty? Voiko olla mahdollista että mulle on tullut väärä johtosarja tai vähintään väärät asennus ohjeet?
Ja siis kaikki ongelmat ilmeni vasta kun yritin yhdistää boksia megatuneen. Megatune sanoo että ei yhteyttä. Mulla on käytössä tuo usb portin kautta toimiva kaapeli kun läppärissä ei ole COM porttia. Kysymys kuuluukin että miten yhdistän sen boksiin? Oon muutamat eri COM portit kokeillu sieltä megatunen communication settingsistä. Onko tähän olemassa jotkut tietyt arvot että megatune löytää boksin vai pitääkö ne itse vain etsiä?

eli 1 ja 2 kohta on kunnossa jos suuttimien kuuluu naksahtaa

3 kohdassa oli tarkotuskin kirjottaa että sytkävirran ollessa päällä virta tulee eli sekin on osittain ok. Ainoa kysymys tästä on vielä se että miksi 27 ja 29 tulee virtaa sytkä virta päällä vaikka niitä ei ole kytketty? Voiko olla mahdollista että mulle on tullut väärä johtosarja tai vähintään väärät asennus ohjeet?
Ja siis kaikki ongelmat ilmeni vasta kun yritin yhdistää boksia megatuneen. Megatune sanoo että ei yhteyttä. Mulla on käytössä tuo usb portin kautta toimiva kaapeli kun läppärissä ei ole COM porttia. Kysymys kuuluukin että miten yhdistän sen boksiin? Oon muutamat eri COM portit kokeillu sieltä megatunen communication settingsistä. Onko tähän olemassa jotkut tietyt arvot että megatune löytää boksin vai pitääkö ne itse vain etsiä?
-
- Megasquirttaaja
Nyt kun tämä aihe on ollut jo kauan esillä, niin osaisiko joku jo kokemuksesta sanoa, että miten tuo ruiskullisen ohc:n sytytys kannattaisi toteuttaa? Is sierran jakajalla vai kokonaan ilman (Onko kyseessä tällöin tuo Edis4?) ? Kannattaako moottorinohjaus toteuttaa MS 2, vai MS 3? Mites tuo levyversio?
(Moottorini olisi hieman yli 2000cc, vapaastihengittävä ohc-moottori, jossa kaasunvaihtoa on parannettu huomattavasti. Ruiskuhilppeet ovat alkuperäiset vm.86 iS Sierran, poislukien suuttimet)
(Moottorini olisi hieman yli 2000cc, vapaastihengittävä ohc-moottori, jossa kaasunvaihtoa on parannettu huomattavasti. Ruiskuhilppeet ovat alkuperäiset vm.86 iS Sierran, poislukien suuttimet)
@turbulent flow @@@ @ @
-
Vaihtoehtoja olisi mutta itse tekisin/tein: MS3 ohjaa kaikkea, ei ole edis:täkään ja jakajankin jättäisin pois.1000BASE-T wrote:Nyt kun tämä aihe on ollut jo kauan esillä, niin osaisiko joku jo kokemuksesta sanoa, että miten tuo ruiskullisen ohc:n sytytys kannattaisi toteuttaa? Is sierran jakajalla vai kokonaan ilman (Onko kyseessä tällöin tuo Edis4?) ? Kannattaako moottorinohjaus toteuttaa MS 2, vai MS 3? Mites tuo levyversio?
Itsellä on tosin MS3X lisä levy joten suuttimille saa ohjauksen suoraan, sytkälle laitoin pari kiveä ulkopuolelle jotka ohjaavat suorasytkä puolaa.
Levyversio 3.0 tai 3.57 ja jos haluat säästää niin 3.0 ja kasaat itse koska kasaaminen ei ole vaikeata kun etenee ohjeiden mukaan.
IS Imusarja on ihan ok, laittaa vaan isomman läppärungon, itsellä on 60mm läppä joten piti pikkasen kaivertaa imusarjan vastaavaa reikää isommaksi.
Tosin kaikki nyt riippuu tietenkin nokka akselista, puristuksista etc. miten lopullinen versio toimii mutta uskon että kärsivällisesti säätäen toimii paremmin kuin kaasarilla.
-
- Megasquirttaaja
Onkohan tuo MS3 kuinka hyvin tuettu? Oletan, että niitä ei vielä kovinkaan paljon ole käytössä verrattuna esimerkiksi MS2.
Itse olisin kovin kiinnostunut MS2 V3.0 toteutuksesta... Läpiladottavat komponentit (pääasiassa) jne.
Onko tuossa MS3 jotain lähes välttämätöntä, mitä ei sitten voida helposti toteuttaa MS2?
Itse olisin kovin kiinnostunut MS2 V3.0 toteutuksesta... Läpiladottavat komponentit (pääasiassa) jne.
Onko tuossa MS3 jotain lähes välttämätöntä, mitä ei sitten voida helposti toteuttaa MS2?
@turbulent flow @@@ @ @