Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

Villi veikkaus - tuntematta kuinka johdotus on tehty, mutta jos tuossa on alkuperäinen (vastuksellinen) syöttöjohdin puolalle, niin kenties puolan lataus jää matalaksi.
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

Mitä tapahtuu kun kaasun runttaa pohjaan?
Taunuksessa tosiaan on tuo vastusjohto. Mulla oli flekti kytketty siihen niin se meinas syttyä palamaan :D
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

olafu wrote:Mitä tapahtuu kun kaasun runttaa pohjaan?
Taunuksessa tosiaan on tuo vastusjohto. Mulla oli flekti kytketty siihen niin se meinas syttyä palamaan :D
se tukehtuu... eli siis käy juuri noin kuin tuossa login pätkässä, on aivan sama antaako kaasua enemmän tai vähemmän, kierrokset jää siihen n. 3500 rpm...

johdotusta en ole tutkinut, pitää muistaa ottaa puheeksi :idea:

tässä taunuksessa on vielä muutakin tekemistä, kun ei siinä ole edes flektiä vielä, niin ei ole päässyt oikein vielä ajan kanssa käyttelemään, kun se meinaa keittää jatkuvasti :P viimeksi tais haljeta vielä joku tehostimen letkukin, niin lähdin sitten kotiin...

mä kyllä olen sanonut, että ensin kaikki johdot suoraan akulta, ilman sulakkeita, niin ei ole sitten ainakaan niistä kiinni, jos ei toimi :wink: niin minä aina omat projektit teen :D

no, ollaan me nyt saatu sentään autogaugen laajakaista lambda toimimaan megan kanssa... netistä löytyi helpot ja selkeät ohjeet sen käyttämiseen megan kanssa...
olafu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 365
Joined: Sat Mar 05, 2005 16:54
Location: Urjala

Post by olafu »

Höylä wrote:mä kyllä olen sanonut, että ensin kaikki johdot suoraan akulta, ilman sulakkeita, niin ei ole sitten ainakaan niistä kiinni, jos ei toimi :wink: niin minä aina omat projektit teen :D

no, ollaan me nyt saatu sentään autogaugen laajakaista lambda toimimaan megan kanssa... netistä löytyi helpot ja selkeät ohjeet sen käyttämiseen megan kanssa...
Tuolloin mahdollinen vikakohde on helppo paikallistaa, koska se lähettää selkeitä savumerkkejä. :lol:
Autogaugen laajakaista? Onko autogaugella semmonenkin? Vaikuttaako asialliselta?

Jos nuo logit on otettu kaasu pohjassa, niin ainakin map-arvo on aivan korvallaan. Viittaa map-anturin vikaan silloin. Kaasu pohjassa map-arvo on oltava se n. 100kpa, jos on vapaasti hengittävä.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

olafu wrote: Autogaugen laajakaista? Onko autogaugella semmonenkin? Vaikuttaako asialliselta?
ei vaikuta... tai kai se ihan toimiva on, mutta turhan kallis (hinta oli ollut kuulemma yli 300 €) ja innovaten käyttöön tottuneena tuo autogauge ei oikein vakuuttanut muutenkaan... sen mttausaluekin on turhan suppea ja antaa vain 0-4 v ulos... eli AFR lukemana 10-18... no joo, kyllähän tuo tietysti riittää, mutta omat kikkailut siinä pitää tehdä...

olafu wrote: Jos nuo logit on otettu kaasu pohjassa, niin ainakin map-arvo on aivan korvallaan. Viittaa map-anturin vikaan silloin. Kaasu pohjassa map-arvo on oltava se n. 100kpa, jos on vapaasti hengittävä.
ei ole, mutta auto käy ihan yhtä huonosti, kuin noissa logeissakin... tuossa login pätkässä tais olla kaasu auki vain jotain 15% :roll:

se mikään autogauge ole, kun autometer (taitaa olla silti sama asia...) tälläinen kuitenkin http://www.ihaveall.com/detail/p_B00142 ... nsale.html
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

Tuli vielä mieleen, että laittakaa MAP-anturin letkuun pieni syketasausrasia, ellei jo ole (ilmeisesti kuitenkin letkuliitäntä anturille imusarjan plenumista?) ja tarkistaa antureiden syöttö/referenssi jännite -> pysyykö +5V vakaana.
earseeni
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Nov 01, 2008 11:48

Post by earseeni »

ArttuH wrote:
Eli ilmeisesti säädöt on vaan turhan rikkaalla tuolle koneelle, jos se kerran saa selvästi liikaa bensaa. Onko noiden suuttimien koosta täyttä varmuutta?
suuttimet on bochin 200cc ja korkeaohmiset olikohan 16 tai 17 ohm

olen tarkistanut ne tuotekoodin mukaan joka lukee suuttimen kaulassa
earseeni
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Nov 01, 2008 11:48

Post by earseeni »

olafu wrote:
Höylä wrote:mä kyllä olen sanonut, että ensin kaikki johdot suoraan akulta, ilman sulakkeita, niin ei ole sitten ainakaan niistä kiinni, jos ei toimi :wink: niin minä aina omat projektit teen :D

no, ollaan me nyt saatu sentään autogaugen laajakaista lambda toimimaan megan kanssa... netistä löytyi helpot ja selkeät ohjeet sen käyttämiseen megan kanssa...
Tuolloin mahdollinen vikakohde on helppo paikallistaa, koska se lähettää selkeitä savumerkkejä. :lol:
Autogaugen laajakaista? Onko autogaugella semmonenkin? Vaikuttaako asialliselta?

Jos nuo logit on otettu kaasu pohjassa, niin ainakin map-arvo on aivan korvallaan. Viittaa map-anturin vikaan silloin. Kaasu pohjassa map-arvo on oltava se n. 100kpa, jos on vapaasti hengittävä.
se laajakaista on AUTOMETER!
science
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Sun Nov 28, 2010 19:36

Post by science »

Täysin amateur kysymys liittyen nimenomaan fordin 2.0 iS moottoriin ja auto vuosimallia 87...onko minun mahdollista saada jostain sellainen boxi ettei itselleni jää muuta kuin liittimen kiinni kytkeminen? ja millaista hyötyä (toistaiseksi) vakiosta moottorista saa vai saako mitään?
earseeni
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Nov 01, 2008 11:48

Post by earseeni »

nonih nytte on selvinnyt tanelin kierros ongelmat eli imuventtiileistä osa kantoi yksi oli vähän kiero ja venttiilin jouset niin löysät että peukalolla sai painella venoja auki... Ihme jottei kiertänyt ja mappiarvo teki sahalaitaa:D
earseeni
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Nov 01, 2008 11:48

Post by earseeni »

jeah nyt kehrää ohc kuin kissa :P
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

earseeni wrote:jeah nyt kehrää ohc kuin kissa :P
nyt taidat pärjätä jo ihan omin avuin :roll:
earseeni
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Nov 01, 2008 11:48

Post by earseeni »

Höylä wrote:
earseeni wrote:jeah nyt kehrää ohc kuin kissa :P
nyt taidat pärjätä jo ihan omin avuin :roll:
joo ainaki luulisin :P kattoo ny jos tulee säätämisen kans vielä jotain ongelmia
jantunen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 122
Joined: Mon Feb 28, 2005 10:57
Location: Mustasaari

Post by jantunen »

Kuinkas tuo sierran alkuperänen sytytysmoduli toimii kaipaako ylösvetoa, kyseessä Hall-anturillinen jakaja. Tarkoitus olis ohjailla modulia LED17:lla Vai lätkäseekö suoraan 139 loppusen modulin tilalle sen toiminta ainakin tiedossa. Jos kuitenkin käyttää sierran alkuperästä niin mites asetukset?

1 Inverted YES/NO?
2 Laskeeko moduli itse latausajat?
V2.2 on ykkönen
earseeni
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Nov 01, 2008 11:48

Post by earseeni »

jantunen wrote:Kuinkas tuo sierran alkuperänen sytytysmoduli toimii kaipaako ylösvetoa, kyseessä Hall-anturillinen jakaja. Tarkoitus olis ohjailla modulia LED17:lla Vai lätkäseekö suoraan 139 loppusen modulin tilalle sen toiminta ainakin tiedossa. Jos kuitenkin käyttää sierran alkuperästä niin mites asetukset?

1 Inverted YES/NO?
2 Laskeeko moduli itse latausajat?
onkos sulla is-ohc jakaja sekä moduli jos on niin se on TFI-sytytys ja ohjeita löytyy tuolta http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... schematics

TFI bokseja on myös kahdenlaisia toinen on suoraan virranjakajan kyljessä ja toinen on irrallinen ja virranjakajasta tulee kolme johtoa boksille


melkei sama kuin edis4 paitsi siinä on jakaja...
jantunen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 122
Joined: Mon Feb 28, 2005 10:57
Location: Mustasaari

Post by jantunen »

Ok! Eli jos oikeen ymmärsin niin 330 Ohmin ylösveto D 9:n oikealtapuolen (12V)

Kiitokset.
V2.2 on ykkönen
earseeni
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Nov 01, 2008 11:48

Post by earseeni »

jantunen wrote:Ok! Eli jos oikeen ymmärsin niin 330 Ohmin ylösveto D 9:n oikealtapuolen (12V)

Kiitokset.
no tossa on kuva sisuskalujen modista http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... FI-d17.jpg
pietaaa
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Fri Feb 29, 2008 1:00

Re: Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Post by pietaaa »

minkälaisilla setupeilla ootte saanu toimimaan ohc is sierran tyhjäkäyntiventtiiliä PWM ohjattuna? kytkentä on tehty tip 122 trankulla ja 1N4004 diodilla, asetukset sama mitä laittaa, aina kun johto kiinni venttiilissä nii ampasee sen täysin auki, ei jostain syystä pulssita ja kierrokset 2500-3500. ms1 v2.2 ois lauta.
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Post by NiceMan »

Itse ajan Taunusta Mega 3 + MS3X mutta vielä kesken, moottori käy jo tosin asetukset kohdalla vielä.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
lauri a.
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Sat Jun 20, 2009 11:50
Location: Sastamala

Re: Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Post by lauri a. »

Moro

Sierra alkaa olla valmis ja ois tavoitteena saada se tällä viikolla katsastettua. Kuitenkin tyhjäkäynnin kanssa on ongelmia, vaeltaa epämääräisesti välillä 700-1000 kierrosta. Nokka tuossa koneessa on aika kireä (BP285, 11,81mm nostolla), kuinka paljon tuollainen vaikuttaa tyhjäkäynnin seilaamiseen? Pitäisi saada tuo nyt päästömittausta varten edes käymään tasaisesti enkä oikein enää keksi, mistä kiikastaa. VE-taulukko on tasainen tyhjäkäynnin tienoilla, ja mielestäni olen sammuttanut kaikki tyhjäkäynnin säädötkin tuolta häiritsemästä. (Mitkä kaikki kohdat siihen edes vaikuttaa?) MAP:in letkun kuristamisellakaan ei ole vaikutusta.

Koneessa on Bosch 380ccm suuttimet, nokka on edellä mainittu, ahtimena maltillisen kokoinen Schwitzer...
Imusarja ja kaasuläppä IS:n vakiot.

Image
Lisää tyhmiä kysymyksiä, onko tuo imusarjassa ford-logon vieressä oleva mötti jonkinlainen tyhjäkäyntimoottori? Pystyykö sitä hyödyntämään tässä? Megan on kasannut pääosin kaveri jolta ostin auton keskeneräisenä, ja koitan tässä itse nyt opetella näitä juttuja. Tämä tahtoo vaan olla tälläistä pään hakkaamista seinään kun koittaa itse selvitellä asioita ilman kokemusta Megan parissa...eikä tuo manuaalikaan ihan täydellinen ole joka asiassa.
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Re: Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Post by teg »

Loki tyhjäkäynnistä kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa.
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Post by kamski »

lauri a. wrote:Moro

Sierra alkaa olla valmis ja ois tavoitteena saada se tällä viikolla katsastettua. Kuitenkin tyhjäkäynnin kanssa on ongelmia, vaeltaa epämääräisesti välillä 700-1000 kierrosta. Nokka tuossa koneessa on aika kireä (BP285, 11,81mm nostolla), kuinka paljon tuollainen vaikuttaa tyhjäkäynnin seilaamiseen? Pitäisi saada tuo nyt päästömittausta varten edes käymään tasaisesti enkä oikein enää keksi, mistä kiikastaa. VE-taulukko on tasainen tyhjäkäynnin tienoilla, ja mielestäni olen sammuttanut kaikki tyhjäkäynnin säädötkin tuolta häiritsemästä. (Mitkä kaikki kohdat siihen edes vaikuttaa?) MAP:in letkun kuristamisellakaan ei ole vaikutusta.

Koneessa on Bosch 380ccm suuttimet, nokka on edellä mainittu, ahtimena maltillisen kokoinen Schwitzer...
Imusarja ja kaasuläppä IS:n vakiot.

Lisää tyhmiä kysymyksiä, onko tuo imusarjassa ford-logon vieressä oleva mötti jonkinlainen tyhjäkäyntimoottori? Pystyykö sitä hyödyntämään tässä? Megan on kasannut pääosin kaveri jolta ostin auton keskeneräisenä, ja koitan tässä itse nyt opetella näitä juttuja. Tämä tahtoo vaan olla tälläistä pään hakkaamista seinään kun koittaa itse selvitellä asioita ilman kokemusta Megan parissa...eikä tuo manuaalikaan ihan täydellinen ole joka asiassa.
Tiesit varmaan tämän. Älä ainakaan katsastus konttorila ala päästöjä säätämän, yritä jossain autokorjaamolla saada ne ensin kohdalleen. Muuten voi tulla punainen lappu tuulilasin koristeeksi. :lol:

Mitä tapahtuu jos otta lisäilmaventtiilin liitin irti? Vaeltamisen vaikuttaa VE.n lisäksi ennakko, ilmavuodot imusajassa/pakosarjassa, nokkaakselin ajoitukset, lambda asetukset, muut asetukset siis aika monia asioita.
Jos mikään auta niin AlphaN voi kokeilla.
Miten tossa joutokäynti on toteutettu?
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
lauri a.
Megasquirt aloittelija
Posts: 5
Joined: Sat Jun 20, 2009 11:50
Location: Sastamala

Re: Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Post by lauri a. »

Ton liittimen irroitus ei vaikuta mitenkään. Ja tuo auto on ajokiellossa jo valmiiksi (katsastettu viimeksi 2005)
Opettelin käyttämään tuota lokihommelia, onko kenelläkään kokemusta minkä palvelun kautta nuo pari ottamaani lokia olisi helpoin jakaa tännekin nähtäväksi? Photobucketti kun ei tue normaaleja tiedostoja
temee
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Mon May 23, 2011 12:32

Re: Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Post by temee »

Morjesta


Tuli tossa huomattua että pakkohan tänne on käyttäjä tehdä jos joskus haluaa vielä megaruutta sierralla ajella :D

Elikkäs ongelmia olis ja monta. Tosin varmaa aika yksinkertasia mutta itselle lähes ylipääsemättömiä. Autohan on siis ford sierra ohc ruisku turbo ja pitäis tulla megasquirtta ohjaamaan sytkää ja bensapuolta. Moottori on kasassa ja konehuoneessa lähes käynti valmiina mutta megan kanssa tuli pari kysymystä/pulmaa.
1. pitääkö megan boksissa palaa jokin valo kun laittaa sytkä virran päälle?
2. Kuuluko suuttimien "naksahtaa"?
3. Asennus ohjeiden mukaan pinniin numero 28 pitäis tulla 12V koko ajan eli se on varmaan joku pää virta? mutta sitä ei tule vaan 12V tulee pinneihin numero 27 ja 29 vaikka niitä ei ole edes kytkentä kaavion mukaan kytketty?
4. "amatöörimaisia" kysymyksiä mutta toivottavasti saisi vastauksen :D


Ja megasquirt on tämä http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=45


Kiitosta jo etukäteen!
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Post by NiceMan »

Itsellä Mega3 + MS3X ja yritän vastata.

1.Ei pala yksikään ledi.
-Keskinmäinen "palaa/väkkyy" oliko se sytkä pulssin mukaan
-Uloin kun TPS liikkuu.
-Kolmatta en muista.

2.Ei jos ei konetta pyöritä, ei pulssia.

3.Ei tule koko ajan vaan vain kun virrat päällä(3A sulakkeen kautta).
http://www.msextra.com/doc/general/ms1external.html

Eli Boxi ilman sähköjä kun virrat pois.

4.Niin meillä jokaisella =)Olen itsekkin aloittelija Megassa mutta miksi tyytyä MS1:n ?
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
TimoS
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 139
Joined: Sun Apr 05, 2009 15:26
Location: Helsinki

Re: Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Post by TimoS »

2. Kyllä mun mielestä priming pulse naksauttaa suuttimia kun virrat kääntää päälle.
temee
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Mon May 23, 2011 12:32

Re: Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Post by temee »

Joo eli boksi saattaa sittenki olla oikein kytketty 8)

eli 1 ja 2 kohta on kunnossa jos suuttimien kuuluu naksahtaa :D

3 kohdassa oli tarkotuskin kirjottaa että sytkävirran ollessa päällä virta tulee eli sekin on osittain ok. Ainoa kysymys tästä on vielä se että miksi 27 ja 29 tulee virtaa sytkä virta päällä vaikka niitä ei ole kytketty? Voiko olla mahdollista että mulle on tullut väärä johtosarja tai vähintään väärät asennus ohjeet?


Ja siis kaikki ongelmat ilmeni vasta kun yritin yhdistää boksia megatuneen. Megatune sanoo että ei yhteyttä. Mulla on käytössä tuo usb portin kautta toimiva kaapeli kun läppärissä ei ole COM porttia. Kysymys kuuluukin että miten yhdistän sen boksiin? Oon muutamat eri COM portit kokeillu sieltä megatunen communication settingsistä. Onko tähän olemassa jotkut tietyt arvot että megatune löytää boksin vai pitääkö ne itse vain etsiä?
1000BASE-T
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Thu Sep 13, 2007 20:52
Location: Tampere/Jyväskylä

Re: Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Post by 1000BASE-T »

Nyt kun tämä aihe on ollut jo kauan esillä, niin osaisiko joku jo kokemuksesta sanoa, että miten tuo ruiskullisen ohc:n sytytys kannattaisi toteuttaa? Is sierran jakajalla vai kokonaan ilman (Onko kyseessä tällöin tuo Edis4?) ? Kannattaako moottorinohjaus toteuttaa MS 2, vai MS 3? Mites tuo levyversio?

(Moottorini olisi hieman yli 2000cc, vapaastihengittävä ohc-moottori, jossa kaasunvaihtoa on parannettu huomattavasti. Ruiskuhilppeet ovat alkuperäiset vm.86 iS Sierran, poislukien suuttimet)
@turbulent flow @@@ @ @
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Post by NiceMan »

1000BASE-T wrote:Nyt kun tämä aihe on ollut jo kauan esillä, niin osaisiko joku jo kokemuksesta sanoa, että miten tuo ruiskullisen ohc:n sytytys kannattaisi toteuttaa? Is sierran jakajalla vai kokonaan ilman (Onko kyseessä tällöin tuo Edis4?) ? Kannattaako moottorinohjaus toteuttaa MS 2, vai MS 3? Mites tuo levyversio?

(Moottorini olisi hieman yli 2000cc, vapaastihengittävä ohc-moottori, jossa kaasunvaihtoa on parannettu huomattavasti. Ruiskuhilppeet ovat alkuperäiset vm.86 iS Sierran, poislukien suuttimet)
Vaihtoehtoja olisi mutta itse tekisin/tein: MS3 ohjaa kaikkea, ei ole edis:täkään ja jakajankin jättäisin pois.
Itsellä on tosin MS3X lisä levy joten suuttimille saa ohjauksen suoraan, sytkälle laitoin pari kiveä ulkopuolelle jotka ohjaavat suorasytkä puolaa.
Levyversio 3.0 tai 3.57 ja jos haluat säästää niin 3.0 ja kasaat itse koska kasaaminen ei ole vaikeata kun etenee ohjeiden mukaan.
IS Imusarja on ihan ok, laittaa vaan isomman läppärungon, itsellä on 60mm läppä joten piti pikkasen kaivertaa imusarjan vastaavaa reikää isommaksi.
Tosin kaikki nyt riippuu tietenkin nokka akselista, puristuksista etc. miten lopullinen versio toimii mutta uskon että kärsivällisesti säätäen toimii paremmin kuin kaasarilla.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
1000BASE-T
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Thu Sep 13, 2007 20:52
Location: Tampere/Jyväskylä

Re: Ford OHC:n megaruutan asennukset ja neuvot

Post by 1000BASE-T »

Onkohan tuo MS3 kuinka hyvin tuettu? Oletan, että niitä ei vielä kovinkaan paljon ole käytössä verrattuna esimerkiksi MS2.

Itse olisin kovin kiinnostunut MS2 V3.0 toteutuksesta... Läpiladottavat komponentit (pääasiassa) jne.
Onko tuossa MS3 jotain lähes välttämätöntä, mitä ei sitten voida helposti toteuttaa MS2?
@turbulent flow @@@ @ @
Post Reply