Ford Kent
Moderator: Masi_K
Re: Ford Kent
Niin luulisin on aika tukevaa tavaraa. Toi kestää 10 Bar..tietty vois etrasta kysyä liitoksesta. Mulla on sinne hyvät suhteet niin saisin noi aika sopivasti.
Re: Ford Kent
Tänään ilmestyi suzukin läppärunko.. No kuvista en tajunnut että tässä on kaksi läppää ja suutinta peräkkäin. Taitaa sitten mennä purkamiseksi. Pitääpä teille asiantuntijoille pistää muutama kuva. Siinä on letkuja joista varmaan osa on tarpeettomia. Eiköhän tuo siihen autoon istu. Sitä pitää levittää 40 mm sivulle päin. Varmaan ne läpät saa synkaamaan vaikka välissä olevia osia vähän jatkaa. Mulla on sorvi, saa tehtyä välipaloja ja pa - kiskoa.
Kunhan saan koneen kiinni täytyy askarrella tuon kanssa enemmän, sen verran kokeilin että asentoanturi antaan muuttuvan vastuksen.
Kunhan saan koneen kiinni täytyy askarrella tuon kanssa enemmän, sen verran kokeilin että asentoanturi antaan muuttuvan vastuksen.
Re: Ford Kent

Tuota jos pitäisi jatkaa niin meinasin sorvata päähän sopivan kappaleen joka hitsataan TIG:llä tuohon osaan kiinni.
Tuo on siis tästä.

Ei varmaan ole ongelma jos menee vain yksi putki suuttimille eikä putkessa ole mitään paluu putkea? Niin periaatteessa paluun saisi vaikka tuon harmaan suuttimen kautta joka jää pois käytöstä. Nuo läpät lähtee tuosta pois.
Tuossa on asento anturi ( toimii lineaarisesti), MAP ja joku kolmas anturi. Saako tuon MAP anturin toimimaan?
Re: Ford Kent
Elikkäs mä levennän tuota läppäsysteemiä noin 40 mm niin sopii paremmin autoon. Kattelin että olemassa olevaa pa kiskoa käyttäen muutostyö olisi aika paljon helpompi, kiinnikkeet yms.
Re: Ford Kent
Milläs minä yhdistän Etolan Lypo polttoaineletkun d8 mm ja 8 mm kupariputken?
http://tuotteet.etra.fi/fi/g14923280/ly ... n-siirtoon
http://tuotteet.etra.fi/fi/g14923280/ly ... n-siirtoon
Re: Ford Kent
Jos putki on 8mm päältä ja letku 8mm sisältä tai vaikka lähelle ni teet putken päähän pienen jarru sae päätöksen ja tökkäät letkun putken päälle ja klemmarilla kii ? Näkisin että ei tarvitse vältsysti edes tuota päätöstäkään.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ford Kent
Mistä saisin suzukin suuttimiin sopivat liittimen. Ei mee auton liittimeen, se Suzukin osa on himppa liian iso. vm 2014 600 GRSX suzukista on suuttimet ja läppärunko. Myös asentoanturi kaipaisi liitintä.
Re: Ford Kent
täältä:Heksu wrote:Mistä saisin suzukin suuttimiin sopivat liittimen. Ei mee auton liittimeen, se Suzukin osa on himppa liian iso. vm 2014 600 GRSX suzukista on suuttimet ja läppärunko. Myös asentoanturi kaipaisi liitintä.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... -con-1-set
Re: Ford Kent
Laitoinki jo tuonne Faseen.. Testiajossa tulee kipinä tulpille mut startilla ei. Moottorin kierrokset näkyy startissa joten se Hall varmaan toimii. Eikä ainakaan paljo kierrokset hypi 170-0 näyttää. Pensapumppu lähtee käyntiin kun starttaa. Suuttumista en tiedä, sähköä sinnekin tulee kun pistää sen testin päälle, startin aikaista sähkö en ole pystynyt yksin mittaamaan. Kaasun asento ja lämpömittarit toimii.
Tänään ostin uuden akun ja ropasin Hall anturin vähän lähemmäksi. Ei vaikutusta.
Niin miten suuttimien testin pitäisi toimia, se laskee nyt numeroita.
Tänään ostin uuden akun ja ropasin Hall anturin vähän lähemmäksi. Ei vaikutusta.
Niin miten suuttimien testin pitäisi toimia, se laskee nyt numeroita.
Re: Ford Kent
Siis 0-170 näyttää rpm kun konetta starttaa ? Sen ei kuulu näyttää nollaa vaan pienellä vaihtelulla samaa kun kone normaalisti hidastuu startilla puristustahdin loppua kohden. Jos siellä nolla vilahtelee, on tieto rikki eikä kipinää sillo jaeta tai se jakaantuu ihan miten sattuu. Bensapumppu lähtee päälle heti jos vähänkin rpm vilahtaa. Hall toimii kyllä sillä normaali etäisyydellään kehään. Eli noin milli.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ford Kent
Näkeekö sieltä jostain logista pyörimisnopeuksia jälkikäteen? Voishan se kyllä kuvatakin.
Jepjep, laitoin lambdan piuhat kiinni ja yhteys ecuun hävisi kokonaan..
Jepjep, laitoin lambdan piuhat kiinni ja yhteys ecuun hävisi kokonaan..
Re: Ford Kent
Logiin tallentuu melkein kaikki mitä mega tekee tai siihen signaaleja syötetään.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ford Kent
tai sittee moottorin pyörintä pysähtyy puristustahdin aikana ja lähtee uudestaan pyöriin niiku mulla teki, syy jännitehäviö startilla tai huono startti. mulla oli jälkimmäinen. ehjällä lähti eka napin painauksella käyntii.Masi_K wrote: Sun Jun 04, 2017 18:56 Siis 0-170 näyttää rpm kun konetta starttaa ? Sen ei kuulu näyttää nollaa vaan pienellä vaihtelulla samaa kun kone normaalisti hidastuu startilla puristustahdin loppua kohden. Jos siellä nolla vilahtelee, on tieto rikki eikä kipinää sillo jaeta tai se jakaantuu ihan miten sattuu.
Re: Ford Kent
Mä en tiedä mikä mättää, otin iltapäivän vapaaksi ja tarkistin poksin jumpperit. Ja mittasin johdot. HALL anturin piuhaa en alkanu purkamaan mutta sytkän ja suuttimien, Asentoanturin ja muiden johdot on siellä missä pitääkin.
Startti on uusi ja toivottavasti kiinnikin jossain.
Joku ammattilainen tän varmaan setvis hetkessä.
Pitääköhän lambdasta vetää piuha DB9 liittimeen, niin tein valmistajan ohjeen mukaan?
Startti on uusi ja toivottavasti kiinnikin jossain.
Joku ammattilainen tän varmaan setvis hetkessä.
Pitääköhän lambdasta vetää piuha DB9 liittimeen, niin tein valmistajan ohjeen mukaan?
Re: Ford Kent
en nyt ymmärrä että miksi ku mun ohjeissa ei tommosa oo ohjetta.Heksu wrote: Mon Jun 05, 2017 14:01 .
Pitääköhän lambdasta vetää piuha DB9 liittimeen, niin tein valmistajan ohjeen mukaan?
Re: Ford Kent
Db9? Lambdan output -karva kytketään megan 37pinnisen db liittimen pinniin numero 23.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ford Kent
at ecussa eri pinnijärjestysMasi_K wrote: Mon Jun 05, 2017 17:02 Db9? Lambdan output -karva kytketään megan 37pinnisen db liittimen pinniin numero 23.
Re: Ford Kent
Oh I see. Ehän mää taas tajunnut että tässä olikin atecu.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ford Kent
kummasti ihmetyttää että miksi se pitänyt laittaa db9 eli läppärille menvään johtoon?
Re: Ford Kent
Siinä lambdan ohjeessa oli semmoinen kytkentäkuva.
Re: Ford Kent
No mä latasin Janin ohjeiden avustuksella uudet datat poksiin ja nyt näyttäisi toimivan. Joo ja katkaisin ne johdot lambdan liittimen välistä.
. Onneks oli halpa remontti.

-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Ford Kent
Juu AEM lambda oli kyseessä ja se sarjaportti AEM mittaria varten yhteyteen. Toinen on AEMnettiä varten. Sit erikseen lambda signaali ja maa mitkä sinne eculle signaalisisääntuloon kuuluu kytkeä ja signaalimaahan. Plussa ja miinus sit erikseen. Sen mukaan kun kytkee niin alkaa toimiin lambda kun Tunerissa kalibroit arvot.
Re: Ford Kent
eli nyt oli kyse lambdan oamsta sarjaportti liittimestä. mä luulin että se on kytkenyt lambdan aculta tulevaan sarjaporttiin.
Re: Ford Kent
Jeah.. kone on jotenki käynnissä. Taitaa olla mulla tankin pohjassa liian pieni reikä. No minä hankin kerääjäsäiliön ja upotin siihen 044 pumpun ja sille syöttämään bilteman umpirautaisen näköisen pumpun. Kaikki ok.. Tyhmyyttäni menin irroittamaan 044 pumpun säiliöstä ja se tiiviste O-rengas laatua "hyvä"? oli venähtänyt ainakin 5 mm. Sehän ei sinne koloseen enää mee. Mistäs siihen saisi uuden tiivisteen, semmoinen vihreä Vitonkin kelpais.
Siis O-rengastiiviste tulee 044 pumpun kuoren päälle. Etrasta löyty onneksi hyllystä tosin ei viton kumista. Eiköhän se NBR kin kestä.
Niin kun tämmöinen se on.
http://www.ahtoja.com/product/644/poltt ... m-pumpulle
Siis O-rengastiiviste tulee 044 pumpun kuoren päälle. Etrasta löyty onneksi hyllystä tosin ei viton kumista. Eiköhän se NBR kin kestä.
Niin kun tämmöinen se on.
http://www.ahtoja.com/product/644/poltt ... m-pumpulle
Re: Ford Kent
Homma toimii. Käytin auton Janilla säädettävänä, seuraavana päivänä muutoskatsastus ja leima. Tämä osuus meni kun strömsöössä tai öö ainakin melkeen. Oon tässä jo varmaan 1000 kilsaa ajanut. Pikku säätöä on mutta ei mitään vakavaa. On muutama asia jotka olisin tehnyt paremmin mutta ne taidan tehdä ensitalvena.
1) perään uudet tiivisteet
2) tankin pohjaan 16 mm yhde ( välisäiliö pois)
3) parempi bensakisko
4) ehkä teflon letkut
5) parempi pakosarja
6) parempi ilmanputsarin kotelo
..
100) jos rahat riittää teetän imusarjan ammattilaisella
1) perään uudet tiivisteet
2) tankin pohjaan 16 mm yhde ( välisäiliö pois)
3) parempi bensakisko
4) ehkä teflon letkut
5) parempi pakosarja
6) parempi ilmanputsarin kotelo
..
100) jos rahat riittää teetän imusarjan ammattilaisella
Re: Ford Kent
Pääasia on että pelaa !
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII