Reagoi nopeammin, kuin ... MIKÄ... techedgen lähdöistä? Mikäli tarkoitat paikallisnäyttöä (LDO2), niin siinä on ihan tarkoituksella "filtteri". Analogiset lähdöt ovat nopeita.kalsket wrote:Nyt kun noita vemsin mittareita olen joitakin myynyt niin kaksi kommenttia olen saanut:
a) reagoi nopeammin mitä tech edgen mittari
laajakaistalamda
Moderator: Masi_K
En tiedä, en oo tällä hetkellä töissä niin ei oo mahollisuutta ottaa selvää. Ja mä en myöskään ole perehtynyt irtokomponenttien hintoihin vielä ollenkaan joten en ollut tietoinen että noi on noinkin halpoja yleisesti ottaenkin. Kontrolleri lienee sitten se kalliimpi osa noissa täydellisissä paketeissa.kalsket wrote:Kyllä vaan. Paljonko alle 77e tuo halpa lambda sitten maksaa?
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
Loppukesän moottorivauriosta on nyt toivottu ja uuden kasaus menossa, ja tänään tuli sellanen palkkalaskelma että tuli oikein mieleen että jos sitä nyt tälläsee laajakaistaa sijottais.
Kysymys kuuluukin nyt että mikä ja mistä ois tällä hetkellä käyttökelponen edullisimman pään lambda+kontrolleri -paketti? Näyttöä en vältsisti tarvii, riittää että kontrollerin saa kiinni megaan ja tollaseen tavalliseen kapeakaistalambdalle tarkotettuun seosmittariin.
Askartelun kohde on sitä luokkaa (=mietoviritteinen vapari) ettei oo väliä onko reagointiaika '1 vai 100 millisekuntia', ja huonoimman tarkkuuskin on varmast ihan riittävä.
Kysymys kuuluukin nyt että mikä ja mistä ois tällä hetkellä käyttökelponen edullisimman pään lambda+kontrolleri -paketti? Näyttöä en vältsisti tarvii, riittää että kontrollerin saa kiinni megaan ja tollaseen tavalliseen kapeakaistalambdalle tarkotettuun seosmittariin.
Askartelun kohde on sitä luokkaa (=mietoviritteinen vapari) ettei oo väliä onko reagointiaika '1 vai 100 millisekuntia', ja huonoimman tarkkuuskin on varmast ihan riittävä.
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
Ei ole mitään syytä ostaa huonoa.
Omia kokemuksia on AEMin kontrollereista, osanumerot 30-2300 ja 30-2301; sekä Innovaten LC-1:stä. Toimivia systeemeitä, ei hikkoja tai muita nikotteluja minkään osalta.
Kummatkin sopivat näihin määreisiin. Innovatessa mukana lähtöjen muokattavuus, mutta se voi sekoittaa monen tee-se-itse-miehen pään.
PQ
Omia kokemuksia on AEMin kontrollereista, osanumerot 30-2300 ja 30-2301; sekä Innovaten LC-1:stä. Toimivia systeemeitä, ei hikkoja tai muita nikotteluja minkään osalta.
Kummatkin sopivat näihin määreisiin. Innovatessa mukana lähtöjen muokattavuus, mutta se voi sekoittaa monen tee-se-itse-miehen pään.
PQ
PQ
Tuossa olisi ainakin edullinen vaihtoehto tee-se-itse-henkiselle:
http://www.14point7.com/JAW/JAW.htm
Joiltain ulkomaanelävien foorumeilta olen bongannut jotain kommentteja tuosta joiden mukaan pitäisi olla ihan toimiva viritys. Ostakaapas joku tuollainen ja kertokaa sitten miten toimi
http://www.14point7.com/JAW/JAW.htm
Joiltain ulkomaanelävien foorumeilta olen bongannut jotain kommentteja tuosta joiden mukaan pitäisi olla ihan toimiva viritys. Ostakaapas joku tuollainen ja kertokaa sitten miten toimi

Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Anturi paisarin jälkeen juuri ennen äänenvaimenninta, ja onpa joissain toteutuksissa jopa äänenvaimentimen puolellakin.cocki wrote:Miten toi Boschin LSU-anturi pelaa 2-tahti koneissa? Öljy varmaan tappaa sen aika nopeesti?
2-tahtisissahan seosta menee vähän matkaa putkeen, ennenkuin paine-aalto työntää sen takaisin sylinteriin, joten anturi pitäisi sijoittaa varmaan about keskelle paisaria?
Nopo ja naku ja nopokin on naku.
Laitetaan nyt tähän kun jo muutenkin käsitellään laajakaistalambdoja.
Käytössä perus BOSCHilainen lambda. Turbo otti ja hajosi ja tuli ehkä pari tonnia ajeltua sauhuttavalla turbolla. Ajossa ei juuri sauhutellut mutta paikallaan kun lämmöt alhaalla sauhutti aika pahasti.
Nyt kun putkistoa purin turbon vaihtoa varten ja irrotin lambdan, näyttää se aika mustalla.. mutta ihan sormella pyyhkimällä siitä ei oikein mitään lähtenyt. Tarttiskos tuo putsata jollain vai annanko vaan olla...? Ottaako lambda itseensä jos öljyä palaa...?
Ehkä n. 0,5l hävisi tuossa vajaan parin tonnin aikana.. Eli ei se nyt aivan kamalan paljoa sitä silti polttanut...
Edit: niin ja siis pakopuolelle juurikin tuo öljy suurimmaksi osaksi ilmeisesti vuotanut. Ainakin turbon pakopesä oli aivan öljyinen.
Käytössä perus BOSCHilainen lambda. Turbo otti ja hajosi ja tuli ehkä pari tonnia ajeltua sauhuttavalla turbolla. Ajossa ei juuri sauhutellut mutta paikallaan kun lämmöt alhaalla sauhutti aika pahasti.
Nyt kun putkistoa purin turbon vaihtoa varten ja irrotin lambdan, näyttää se aika mustalla.. mutta ihan sormella pyyhkimällä siitä ei oikein mitään lähtenyt. Tarttiskos tuo putsata jollain vai annanko vaan olla...? Ottaako lambda itseensä jos öljyä palaa...?
Ehkä n. 0,5l hävisi tuossa vajaan parin tonnin aikana.. Eli ei se nyt aivan kamalan paljoa sitä silti polttanut...
Edit: niin ja siis pakopuolelle juurikin tuo öljy suurimmaksi osaksi ilmeisesti vuotanut. Ainakin turbon pakopesä oli aivan öljyinen.
Tolta ne aina näyttää, älä putsaa.Andyks wrote: Nyt kun putkistoa purin turbon vaihtoa varten ja irrotin lambdan, näyttää se aika mustalla.. mutta ihan sormella pyyhkimällä siitä ei oikein mitään lähtenyt. Tarttiskos tuo putsata jollain vai annanko vaan olla...?
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 15, 2006 1:00
- Location: ruovesi
- Contact:
Saako megassa säädettyä jostakin jännitehäviön matkalla wb:ltä megalle? Itellä vems ja mega näyttää koko aika suurinpiirtein 0,05 lamba-arvoa enemmän, kuin vemsin näyttö. Tietty kartat voisi säätää suuremmalle afr arvolle, mutta jos jostakin löytyisi joku voltage correction säätö niin se helpottaisi kummasti.
Ei siinä synny käytännössä jännitehäviötä nimeksikään jos liitokset on kunnollisia. Onko maadoitukset nyt varmasti juuri samassa paikassa (saman pultin alla yhteisessä liittimessä tinattuna esim.) kaikilla noilla laitteilla?Riper wrote:Saako megassa säädettyä jostakin jännitehäviön matkalla wb:ltä megalle? Itellä vems ja mega näyttää koko aika suurinpiirtein 0,05 lamba-arvoa enemmän, kuin vemsin näyttö. Tietty kartat voisi säätää suuremmalle afr arvolle, mutta jos jostakin löytyisi joku voltage correction säätö niin se helpottaisi kummasti.
EDIT: lisäksi ainakin mega käyttää ad-muuntimen referenssinä +5V reguloitua jännitettä josta saa muutkin piirit käyttiksen. Se ei nyt kuitenkaan ole lähelläkään mikään tarkkuusreferenssijännite ja jos nyt sattuu olemaan sopivasti semmonen regu jossa se ulostulo on hieman kauempana 5 voltista niin tuollaista pientä virhettä helposti esiintyy vaikka maadoitukset olisivatkin kunnossa. Tietysti jos ei VEMSsissäkään ole mitään tarkempaa +5V (ei tietoa mulla) niin virhe voi olla vielä suurempi/pienempi riippuen mihin päin heittää...
Itsekin tilasin 70$ DIY setin ja Boschin WB-anturin 49$teg wrote:Tuossa pöydällä odottaisi testausta..

Nyt kun löytäisi vielä halvan K-tyypin termoparin 0-1000astetta ja liukupotikan kaasunasentoa varten. Tossa JAWissahan on RPMn lisäksi 2 extra inputtia millä on helppo logata EGT ja TPS.
Kytkiksetkin löytyy megasquirtin sivuilta noille extra ominaisuuksille.
Kone on nyt kasattu ja laajakaista asennettu. Kävin koeajolla ja mittari näytti ihan kelpo lukemiajoten voidaan todeta että näköjään saatiin kartta aikanaan tolla kapeakaistallakin kuntoon.
Mutta on mulla kysymyskin. Veikkaan että tästä on täälläkin puhuttu - ja varmaan manuaalistakin löyty mutta alkaa olee jo väsy - mutta en nyt onnistu mistään löytämään. Ropleemin nimihän on se että laajakaistan oma mittari näyttää ihan fiksuja lukemia, mutta megatunen mielestä seossuhde pyörii kokoajan jossain 2-3:1 nurkilla. Kun oikein villisti kaasuttaa että saa seosmittarin menemään yli asteikon ja siinä lukee van rich, niin sillon näyttää megatunekin jotain muuta mutta muutoin se on aina ihan asteikon äärilaidalla.
Exhaust gas senttingseistä löydän narrow/wideband valinnan mutta se ei tota asiaa korjaa, muuta vipstaakia en löydä vaikka jossain sellanen varmasti on. Mutta missä se jossain on?
EDIT: No jaaha juu, settings.inistä löytyi # set narrow_band_ego ja monta riviä erilaisia lambdoja joiden edessä lukeekin # unset, veikkaan että tolla hoituu mutta huomenna vasta pääsee kokeilemaan.
Mutta on mulla kysymyskin. Veikkaan että tästä on täälläkin puhuttu - ja varmaan manuaalistakin löyty mutta alkaa olee jo väsy - mutta en nyt onnistu mistään löytämään. Ropleemin nimihän on se että laajakaistan oma mittari näyttää ihan fiksuja lukemia, mutta megatunen mielestä seossuhde pyörii kokoajan jossain 2-3:1 nurkilla. Kun oikein villisti kaasuttaa että saa seosmittarin menemään yli asteikon ja siinä lukee van rich, niin sillon näyttää megatunekin jotain muuta mutta muutoin se on aina ihan asteikon äärilaidalla.
Exhaust gas senttingseistä löydän narrow/wideband valinnan mutta se ei tota asiaa korjaa, muuta vipstaakia en löydä vaikka jossain sellanen varmasti on. Mutta missä se jossain on?
EDIT: No jaaha juu, settings.inistä löytyi # set narrow_band_ego ja monta riviä erilaisia lambdoja joiden edessä lukeekin # unset, veikkaan että tolla hoituu mutta huomenna vasta pääsee kokeilemaan.
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
Siinä sitä on laajakaistaa -> http://www.76s.net/ext2/airfuelratio.jpg 

Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
Hieno!Krisse wrote:Siinä sitä on laajakaistaa -> http://www.76s.net/ext2/airfuelratio.jpg

Olds cutlass 355 "Diesel", Auto-nomics TBI, LC-1, LM-2, MS-II_Extra, Suorasytkällä.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 102
- Joined: Fri Sep 15, 2006 1:00
- Location: ruovesi
- Contact: