Sytytysennakon ohjaaminen, taas

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
jarkkovehmas
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Feb 04, 2006 12:40
Location: Punkalaidun

Sytytysennakon ohjaaminen, taas

Post by jarkkovehmas »

Olenko nyt ymmärtänyt oikein eli tarvitsen sytytyksen ohjaamiseen megalla vain hall-anturin (joko kampiakselin päähän tai jakajaan) sekä kipinänvahvistimen (mistä saa sopivan?)? Koodina on extra 024s13c.
Moottori on toyota 2T-GTE eli 1700cc:ksi(alkup1600) porattu 8v twincam turbolla ja ruiskulla. Jakaja on alkuperäinen kärjetön jossa on akselilla 4 sakaraa.Puola on ihan tavallinen ja siinä on kyljessä se boxi. Ja miten johdotus? Niin että tyhmäkin tajuaa. Harmittaa suunnattomasti kun ei tullut aikoinaa englantia opiskeltua kovinkaan tunnollisesti.
Kiitos jo etukäteen.
jarkkovehmas
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Feb 04, 2006 12:40
Location: Punkalaidun

Post by jarkkovehmas »

Entä jos hommaa tuollaisen Boschin 0 227 100 137 / 0 227 100 139 sytkävahvistimen(mistäs näitä saa?) ja ottaa signaalin tuosta jakajalta.Käykö se kärjettömän boxi siinä puolan kyljessä signaalimuuntimena. Lähinnä johdotus kiinnostaa..
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

toi 139 loppuinen moduli löytyy turbo saabeista joissa on jakaja syttö
jarkkovehmas
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Feb 04, 2006 12:40
Location: Punkalaidun

Post by jarkkovehmas »

tuommosen vois purkamolta sitten hakee :D
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

ota sitten se alkuperäinen bosch noissa tarvikkeissa on ollut omat murheensa
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

Näistä malleista pitäs löytyä


The module was used (in Europe) in the following cars arr. Magnus
Alfa Romeo
75 2.0i T-Spark 87-92
164 2.0i T-Spark 87-92*
164 3.0/3.0-24V 87-92
Audi
80 1.6/1.8 76-86
80 2.0 83-91*
80 2.2 Quattro 81-84
90 2.2/2.3 84-91*
100 1.8E 82-86
100 2.0i 78-86
100 2.2i 82-89
200 2.2 80-83
Coupe 2.2i/Quattro 81-86
Opel
Ascona 1.6 82-83
Ascona 1.6/1.8 83-86*
Kadett 1.6S 82-84
Kadett 1.8i 85-86*
Manta 2.0E 78-88
Monza 3.0 GSE 78-83
Monza 3.0 GSE 84-86*
Rekord 1.8S 83-86*
Rekord 2.0S/E 78-86
Senator 3.0E 78-87
Senator 3.0E 88*
Saab
99 all 84
900 2.0 GL-Turbo 84-88
9000 2.0-16V 85-86
9000 2.0-16V Turbo 85-93
Volkswagen
Golf 1.6 84-88*
Golf 1.8/16V/GTI 83-86
Jetta 1.6 84-86
Jetta 1.8/GT 84-86
Passat 1.6 81-88
Passat 1.8 83-87
Passat 1.9 81-83
Passat 2.0 83-84
Passat 2.2 81-88
Polo 1.3 86
Santana 1.8/2.0 83-84
Scirocco 80-83
Transporter 79-82
Volvo
240 all 85-87
740 2.3 (B230A) 85-8
Jevil
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Thu Feb 16, 2006 20:34
Location: Tampere

Post by Jevil »

Onpas hieno lista euroautoja. Ei millään pahalla, mutta...

Miksi sitä alkuperäistä jakajan anturia ja tehotransistoria ei voisi käyttää kipinän tuottamiseen?
Onko ND-jakajan kanssa jokin ongelma miksi sitä ei voisi käyttää?
-Jevil-
jarkkovehmas
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Feb 04, 2006 12:40
Location: Punkalaidun

Post by jarkkovehmas »

Mulle on ihan sama miten se sytytys toteutetaan kunhan suht edullisesti ja että se toimii. Tässä oon koittanu kysellä viisaammilta että miten mä sen teen :D
205

Post by 205 »

Jos se jakaja on induktiivisella anturilla ja miltä se kuulostaa.
Itse oon käyttänyt tuota HEI-8 modulia missä on "kaikki" tarvittava sisällä
ja on toiminut itelläni pommin varmasti.
Todennäköisesti pelaa Toyotan jakajallakin.
Vaatii megaan 026g koodin toimii ainakin sillä hyvin.

Image
jarkkovehmas
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Feb 04, 2006 12:40
Location: Punkalaidun

Post by jarkkovehmas »

Ajattelin että haen nyt tuollaisen boschin moduulin ja teen homman näin http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä: jakajalta signaali megan pinniin 24. Pinnistä 30 moduulille ja loput tuon kuvan mukaan mikä on tuon Bosch Ignition module otsikon alla. Toimiiko se näin.
Itse megaan ei tarvi muuttaa mitään???
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

Tojotassa on toi sytkäsysteemi induktiivinen ja onnistuu ottaa tuolle hei palikalle myös. Laitoimpa listan vain pienestä osasta mitä toi bosch.in yksikö löytyy . Näitä yksikön eri variaatioita on vaikka missä värkeissä.Minulta löytyy myös vaikka myydä tommoinen -139 yksikkö.
jarkkovehmas
Megasquirttaaja
Posts: 34
Joined: Sat Feb 04, 2006 12:40
Location: Punkalaidun

Post by jarkkovehmas »

Tuli sitten haettua toi 139 module. Saahan tän sytkän nyt toimiin megan kuoria avaamatta saahan??? :cry: Jakajan anturia kun mittailin niin piipparilla anturin navoista mitattuna piippaa aina liipaisun tapahtuessa.
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

tuossa on kaaviot tuon modulin kytkemisestä mega purkkiin http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
Post Reply