Onko kokemuksia dieseleistä?
Moderator: Masi_K
Onko kokemuksia dieseleistä?
Tuli tääkin nyt mieleen ku toi volvo tuntuu vähän laiskalta ja muutamat on väittäny et lastun vaihtokin auttais (johon en ala vaikka oliski helpompi). Niin siinä on koneena volkkarin tdi joten mitäköhän pitäis ottaa huomioon? Vai onko kukaan suomessa tehny? Toi lontoon kieli on mulle vähän turhan vaikeeta eli en oikeen saanu selvää ulkomaan foorumeilta. Joten kaikista vastauksista oon erittäin kiitollinen.
diisel foorum, koitas piruuttas tuotakin, uudehko foorum niinkuin tämäkin vielä.
Itse hiukan epäilisin kuitenkin sähköohjattujen suuttimien ohjaukseen tarkoitetun megasquirtin toimivuutta sähköisen jakajapumpun ohjaajana - ainakaan naillä olemassa olevilla ohjelmilla.
Itse hiukan epäilisin kuitenkin sähköohjattujen suuttimien ohjaukseen tarkoitetun megasquirtin toimivuutta sähköisen jakajapumpun ohjaajana - ainakaan naillä olemassa olevilla ohjelmilla.
Joo väärin käsitys, minä luulin että kyseessä olis ollut normi paineen alaisena avautuvat suuttimet, mutta sähköllä ohjattu pumppu. Onkohan muuten kukaan vielä laittanut commonrail diiseliin megasqurttia? Noi sähköohjatut pumppusuuttimethan voisi myös pelata tuolla. Niissähän syötön määrä ohjataan paluuvirtauksen avaamisella.
Tietääkseni kaikkia Common Rail dieseleitä ohjataa isolla jännitteellä. Tämä isompi jännite saadaan aikaa kun pommitetaan suutinta pienillä jännitepiikeillä (varsinaisten suihkutusten välissä) ja kerätää konkkaan indusoituvaa jännitettä/virtaa mikä on isompi kuin 14v. Joten ei se ihan helppoa ole noidenkaan ohjaus. Normaali jakajapumpun ohjaus on varmastikkin helpompi tehtävä, eli säätää syöttöä ja ennakoita.