Kone on periaatteessa veneen moottori, merkinnältään Volvo Penta AQ171A -86, 167hv veneessä tulpa Solex kaasareilla.
Nyt koneessa kiinni volvo 700/900 sarjan B234F 16v vaparikoneen imu ja pakosarjat, suuttimet ja hilppeet, nokat ja kansi kyllä veneen koneesta.
Tyhjäkäyntiventtiili on myöskin samasta koneesta, ja toimii PWM ohjauksella megan kautta.
Sytytysyksikkö on veneen koneen Renix, eli puola+sytytysboksi yhdessä, vauhtipyräanturilla ja virranjakajalla.
Liikkuu "vähän" eri tavalla kun mikään vakio 300 sarjan volvo, nakki palaa 1800rpm, vaikka on takapenkki täynnä ja hyvät kumit jne hauskaa. Kytkin luistaa kunnon vedätyksessä ja muut asiaan kuuluvat hommelit.
Vois sanoa että projekti alkaa oleen onnistunut, kun toimii ihan hyvin. Hommaa on vielä, sytkä tulee 4cyl COP, eli joka sytytystulpalle oma puola, ja megaruutta ohjaamaan, ja toivon mukaan turbo ja intercoolerit vielä kylkeen, ja tietenkin kytkimen ja perän päivitys kestävempiin. Tehotavoite vaatimattomat 340hv.
