Anti-lag system

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
karvanoppa
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Apr 04, 2005 19:25
Location: Turku
Contact:

Anti-lag system

Post by karvanoppa »

Eli onko megasquirttiin saatavilla moottorijarrutuksen aikana tapahtuvaa turbon hereillä pitoa? En löytänyt extran sivuilta siihen istuvaa toimintoa. Enkä MegaTunen valikoistakaan tuolla nimellä. Eli voisko joku valistaa pystyisikö jotenkin kuitenkin toteuttaamaan tuon?
pjr
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Tue Mar 22, 2005 19:01
Location: JKL
Contact:

Post by pjr »

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/nitrous.html

tuolla oli sana mainittu, mutta muuten jätin lukematta koska en turboa omista. ja seuraavassa pikaista googlausta:

http://www.teamswift.net/viewtopic.php?p=92599#92599
ei riemulla rajaa, kun...
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

On antilag olemassa, mutta en tiedä onko sitä monikaan testannut:

http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=11767
karvanoppa
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Apr 04, 2005 19:25
Location: Turku
Contact:

Post by karvanoppa »

Löysin tälläisen tekstin tuolta forumeilta.

you could have a real anti lag whit ms... ms could have up to 90deg of timing...you dont need this, so you could set your triger to have 50deg btdc and 40atdc ,tell ms your triger is at 90 deg, do the math , remove 40 deg to have the real timing and you use the 2 spark map/fuel map,whit a switch to activate anti-lag . the idle switch open a solenoid and triger ms

Eli oiskohan tuo ihan järkeen käypä vaihtoehto?

JesseT: Muuten ihan hyvä vaihtoehto varmaan tuo, mutta miten mahtaa olla joutuuko aina odottelee kun tulee uus extra versio niin, että tuo antilag system siirtyy kanssa uuteen extra versioon, kun toi kerran päivittää tuota Firmwaree?

Lisäksi huomasin/muistin, että EDIS järjestelmällä tuo ei toimi kun siinä on se 10 asteen vakio ennakko, mutta se ei minua onneksi haittaa kun on hukkakipinä systeemi.
Mr.Crossfire
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Wed Apr 06, 2005 13:37
Location: Riihimäki

Post by Mr.Crossfire »

Jos tässä ny meinataan rakentaa semmosta "paukku" systeemiä, niin se lienee aika hupia ahtimelle, mutta mikäs siinä jos on varautunut asiaan.
karvanoppa
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Apr 04, 2005 19:25
Location: Turku
Contact:

Post by karvanoppa »

Joo, mutta jos se auttaisi ahtojen pitoon niin hupia olisi enemmän. Ahtimia kuitenkin saa lisää. Vakio pakosarjojenkin päälle kuulemma ottaa mukavasti, mutta toivottavasti vesiputki kestäisi.
hedelma
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Thu Nov 10, 2005 8:51
Location: Hämeenlinna

Post by hedelma »

Pari kyssäriä:

- Tietoa toimivuudesta Fordin TFI:n kanssa?
- Saako tota pelittämään uudempien Megatunejen kanssa?
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

Mulla on sellainen villi idea käyttää tuota sytkän viivästystä lähtörajoittimen piuhasta. Kaikessa yksinkertaisuudessaan lämä tiskissä ja sytytys viivästys vaihdekeppiin kahvalla/napilla.

Nööööööön plurrrPAM nöööönnn... heh 8)
hedelma
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Thu Nov 10, 2005 8:51
Location: Hämeenlinna

Post by hedelma »

Mulla on villi idea laittaa paukku kytkimellä kojelautaan ja lähtörajotin napilla rattiin.

Mut miten käy tfi sytkän kanssa?
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

hedelma wrote:Mulla on villi idea laittaa paukku kytkimellä kojelautaan ja lähtörajotin napilla rattiin.
Miksi kojelautaan? Parkissako meinaat paukutella?
Post Reply