IAC PWM Kokemuksia?

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Kooee
Megasquirttaaja
Posts: 45
Joined: Sun Feb 27, 2005 13:11
Location: Helsinki
Contact:

IAC PWM Kokemuksia?

Post by Kooee »

Suunnitelmissa olisi laittaa tyhjäkäynti Megan säätelemäksi mutta tietoa tarvittaisiin lisää.

Vaihtoehtoja on kai ainakin

Ford malli, jota ilmeisesti maailmalla käytetään mutta missä "suomi malleissa" olisi ventiili jonka saisi letkujen väliin? Tai saisi muuten toimimaan Megan kanssa.

Bosch 3-napainen malli joita taitaa löytyä aika monista merkeistä Opel, BMW, SAAB.
Noissa joutuu virittämään vastukset toiseen maaliittimeen mutta millaiset?

VAI pitäisikö tyytyä "tyhmään" lisäilmaluistiin. ;)
T: Kooee
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: IAC PWM Kokemuksia?

Post by Benkku »

Kooee wrote:Suunnitelmissa olisi laittaa tyhjäkäynti Megan säätelemäksi mutta tietoa tarvittaisiin lisää.

Bosch 3-napainen malli joita taitaa löytyä aika monista merkeistä Opel, BMW, SAAB.
Noissa joutuu virittämään vastukset toiseen maaliittimeen mutta millaiset?
Vastuksen toiseen maalittimeen - kuinka niin ?

3-napainen Bosch venttiili sähköiseltä kytkennältään ns. kaksisuunta solenoidi (ts. käämi, jonka 'päät maissa'). Kelan impedanssi muistaakseni tyypillisesti luokkaa 350 ohm.
Kooee
Megasquirttaaja
Posts: 45
Joined: Sun Feb 27, 2005 13:11
Location: Helsinki
Contact:

Post by Kooee »

Siis vastuksen kautta toinen maihin ja mega maadottaa toista kuten kuvassa:

Image

Se vaan kiinnostaisi onko joku saanut tuota kytkentää toimimaan?
T: Kooee
jani
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 377
Joined: Mon Feb 28, 2005 15:28
Location: pirkanmaa

Post by jani »

ainakin mondeon moottorissa on tuommoinen solenoidi tyyppinen lisäilmaventtiili. En ole saanut vielä aikaseksi kokeilla tuota värkkiä mutta jenkkifoorumilla pojat ton viritelleet tuon tyyppisisä venttiileitä autoihinsa
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Samaa kytkentää joku oli käyttäny 10ohm 12Watin vastuksella Volvon Bosch-venttiilille. Noita 35-40ohmisia ei taida ainakaan pk-seudun puljuista löytyä, taitaa olla 22 tai 47 ohmiset lähimmät millä voi koettaa onneaan. (Tai sit niputtaa vaikka 4kpl 150ohmista 5W vastusta rinnan jolloin vastusarvoksi jää 37.5)

Tai sitten tekee vastaavan kytkennän ku täällä:
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=6724 (kuvat näkyy ainoastaan rekisteröityneille)
Tiara Kit Car - MsnS-E
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

Kooee wrote:Siis vastuksen kautta toinen maihin ja mega maadottaa toista kuten kuvassa:
Hmm... noinkohan ?

Yleensä Bosch venttiileissä joissa jousipalautus on kaksinapainen liitin ja venttiilityypit joita ohjataan molempiin suuntiin kolminapainen.
205

Post by 205 »

Audin 2 napanen BOSCH pelittää MS:ssä
Opelin 2 napanen SIEMENS pelaa MS:ssä sama itelläni käytössä, yleisin
vika noissa SIEMENSin tyhjäkäynti venttiileissä on luistin tahmettuminen
viasta selviää purkamalla, putsaamalla ja silikoni tai teflon öljyllä.

Oman testiversio on korjaamolta hatettu ns. "risa" venttiili joka puhdistamisen
jälkeen on pelannut 100 %
Kooee
Megasquirttaaja
Posts: 45
Joined: Sun Feb 27, 2005 13:11
Location: Helsinki
Contact:

Post by Kooee »

Hyviä tietoja on tullut, pitää lähteä joku päivä romuttamolle katselemaan sopivia osia.

Kiitos jo näistä :)
T: Kooee
Post Reply