Laajakaistalambda
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirttaaja
Laajakaistalambda
Laajakaistalambdaa täytyy lämmittää, jotta se näyttää oikein. MS ei sitä tee, vai olenko väärässä?
Tässäpä hieman vieraskielistä selostusta laajakaistalambdan toimintaperiaatteesta:
To get the added precision, the oxygen pump uses a heated cathode and anode to pull some oxygen from the exhaust into a "diffusion" gap between the two components. The Nernst cell and oxygen pump are wired together in such a way that it takes a certain amount of current to maintain a balanced oxygen level in the diffusion gap. And guess what? The amount of current required to maintain this balance is directly proportional to the oxygen level in the exhaust. http://www.forparts.com/BoswidebandO2.htm
Eli seostieto saadaan mittaamalla mainitun happipumpun ottamaa virtaa. Perinteinen lambda tuottaa itse suoraan sen mitattavan jännitteen.
To get the added precision, the oxygen pump uses a heated cathode and anode to pull some oxygen from the exhaust into a "diffusion" gap between the two components. The Nernst cell and oxygen pump are wired together in such a way that it takes a certain amount of current to maintain a balanced oxygen level in the diffusion gap. And guess what? The amount of current required to maintain this balance is directly proportional to the oxygen level in the exhaust. http://www.forparts.com/BoswidebandO2.htm
Eli seostieto saadaan mittaamalla mainitun happipumpun ottamaa virtaa. Perinteinen lambda tuottaa itse suoraan sen mitattavan jännitteen.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
Vaatii itseasiassa ihan kokonaisen ohjainlaitteen. Tuo Innovate Motorsportin LC-1 lienee edullisin tällä hetkellä? Siinä paketissa tulee tuo lambda myös mukana.Höylä wrote:eli mitä muita osia pitää hankkia tuon laajakaista lambdan lisäksi, että sen saa toimimaan megasquirtin kanssa.
bosch:n anturi ainakin vissiin tarvitsee vahvistimen, millainen se vahvistin nyt sitten oikein on?
Megasquirtin suunnitelijoilla on oma laite suunnitteilla, sellainen jonka voisi koota myös itse. Valmistuu ehkä tämän vuoden aikana.