Moro,
Audissani on 5-aukkoinen haittalevy alkuperäisen 1-aukkoisen tilalla. Signaalitaajuus on siis 5-kertainen orkkikseen verrattuna.
Kysymys kuuluukin onko kellään ideaa jolla esim. lediltä 17 saisi alkuperäistä taajuutta vastaavan signaalin kierroslukumittarille? (Tai alkuperäiselle moottorinohjausyksikölle, jolloin kojetaulun joulukuusenvalot hieman himmenisivät).
Audi 5syl. ja kierroslukumittarin ohjaus
Moderator: Masi_K
Audi 5syl. ja kierroslukumittarin ohjaus
Terveisin, Kari Vänttinen
No extra-koodissa on olemassa ihan tuota varten asetus, jolla yhtä prossun pinneistä voi käyttää kiekkamittarilähtönä. Tai sitten suoraan siitä lediltä. Paha sanoa tarkemmin, kun en tiedä miten tuo on Audisssa alunperin tehty.
Ymmärsinkö oikein, että tarvitsisit yhden pulssin/kierros? Tuon kiekkamittarilähdön kanssa on mahdollista käyttää jotain kertoimia/jakajia taajuudelle, mutta en muista oliko viidellä jakaminen mahdollista. Jos muuten ei onnistu, niin aina voi tehdä pienen logiikkapiirihässäkän taajuuden jakamiseen
Ymmärsinkö oikein, että tarvitsisit yhden pulssin/kierros? Tuon kiekkamittarilähdön kanssa on mahdollista käyttää jotain kertoimia/jakajia taajuudelle, mutta en muista oliko viidellä jakaminen mahdollista. Jos muuten ei onnistu, niin aina voi tehdä pienen logiikkapiirihässäkän taajuuden jakamiseen

Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Mun tietotoimisto taas väittää että audin mittari syö 5pulssia per kaksi kierrosta, eli ihan tavallisen mittarin tapaan pulssi per palotapahtuma. Tällainen signaalihan tulee megalta jo valmiiksi esim. siitä kiekkamittarilähdöstä. Sopivan vahvistuksen se kylläkin tarvitsee.
E: tämä siis siinä tapauksessa että signaali vietäisiin suoraan mittarille.
E: tämä siis siinä tapauksessa että signaali vietäisiin suoraan mittarille.
Olisiko homma siis Audissa niin että Hitachin boksi itse syöttäisi sitten kierroslukumittarille 5-kertaista pulssitaajuutta hall-anturin taajuuteen verrattuna? Tuotahan sitten syötettäneen myös alkuperäiselle sytkänvahvistimelle ja sitä kautta puolalle? - Siis jos megaa ei olisi istutettu korvaajaksi.
Mahtaakohan tuo alkuperäisen pulssin "korkeus" sitten olla 5V vai 12V, tai onko tuolla edes suunnatonta merkitystä?
Oikeastaan tuo "1 pulssi/2 moottorin kierrosta" -vaihtoehto kiinnostaa vain siinä mielessä että tuolla saattaisi saada kojelaudan varoitusvalot sammuksiin...
Mahtaakohan tuo alkuperäisen pulssin "korkeus" sitten olla 5V vai 12V, tai onko tuolla edes suunnatonta merkitystä?
Oikeastaan tuo "1 pulssi/2 moottorin kierrosta" -vaihtoehto kiinnostaa vain siinä mielessä että tuolla saattaisi saada kojelaudan varoitusvalot sammuksiin...
Terveisin, Kari Vänttinen
Hitachi tosiaan pukkaa ulos pulssin/kipinä (eli 5 pulssia/2 kierrosta) sekä kierroslukumittarille että sytytyspäätteelle.kvande wrote:Olisiko homma siis Audissa niin että Hitachin boksi itse syöttäisi sitten kierroslukumittarille 5-kertaista pulssitaajuutta hall-anturin taajuuteen verrattuna?
5V pulssi tuntuu kelpaavan sytkäpäätteille (testattu MC1 ja AAN koneissa) ja ainakin motronic-maailmasta peräisin olevalle kierroslukumittarille.kvande wrote:Mahtaakohan tuo alkuperäisen pulssin "korkeus" sitten olla 5V vai 12V, tai onko tuolla edes suunnatonta merkitystä?
turboaudi ja vems