Tosihidas Megatune

Keskustelu Megasquirtin firmwaresta ja muista Megasquirtiin liittyvistä ohjelmistoista

Moderator: Masi_K

Post Reply
Masi_K
Megajumala

Tosihidas Megatune

Post by Masi_K »

versio 2.25 eli uusin.
Thinkpad 600
TOimi mainiosti Win2K lla muttei 98silla :( Kummatkin suomenkielisiä ja päivitetty uusimpiin versioihin. Uusimmat ajurit sisällä.

Valikot ovat tosi hitaita ja ne pitää käytännössä avata nuolinäppäimestä alas painamalla. Msefillä vinkkinä oli suurentaa communications/settings mestasta tsekaus aikaa. Mutta 400ms tuntuu älyttömän suureta. Kun kakstonnisessa toimi hyvin 50ms, vaikka käyttis muuten oli aika kankea.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
risu
Himopostaaja

Post by risu »

Loppuiskohan sulla vapaa keskusmuisti vaan kesken, helpoin varmaan todeta vilkasemalla alkaako kovalevy raksuttamaan jatkuvasti kun käytät sitä. Ei oo nyt omassa ysikasissa mitään mittaria millä näkis paljon toi varaa enemmän muistia, vois tietty vilkasta joskus XP:llä ni näkis helpommin.

Mulla on käytössä PII-400 eli lähes sama ku sulla, keskusmuistia 192mb, ei nylkytä uus eikä vanhemmat megatunet vaan toimii kauniisti reaaliajassa ysikasin alta.
Tiara Kit Car - MsnS-E
KariM
Megailija

Post by KariM »

Vertailutietona, oma megaläppäri eli P233MHz 96MB Win98SE pyörittää Megatune 2.25:ä siinä missä betojakin, eli moiteetta täälläkin.
cortna
Kokenut Megasquirttaaja

Post by cortna »

itsellä kaksi läppäriä
kumpikin 133MHZ 34MB
toisessa 2000:nen toisessa 98se
ja hyvintoimii

oisko kovo sekasin
timppav6
Megasquirttaaja

Post by timppav6 »

menee vissiin vähä ohi topicin,
koitin ton 2.25 den xp:n kanssa,kaikki vanhat megatunet poistettuna toimii ms ykkösenä,mutta ku laitan set ms extra ja unset ms 1 sinne valikkoon,ja koitan avata,ni herjaa niitä noin 10 ntä ini tiedostoa :?:
risu
Himopostaaja

Post by risu »

Se saattaa herjata myös silloin jos sulla on joku vanhempi extra ja sen ini käytössä. Muistaakseni tekee tota ainaki 27d:n kanssa vaikka kaikki ois ohjeiden mukaan, tai sit oon sotkenu vahingossa ne init ite :)

Toinen mitä tulee mieleen, että oot ehkä vaan poistanu vanhat megatunet sillä uninstall-toiminnolla muttet siivonnut megasquirt-hakemistoa jolloin tonne jää kaikennäköstä kummaa?
Tiara Kit Car - MsnS-E
Masi_K
Megajumala

Post by Masi_K »

Kovo ei rutise, melkeimpä toisinpäin kuin 2K lla. Joku softa juttu on nyt kehissä. Visual Basic library on asennettuna jotta lambdasofta toimii. Mut niin on tehty aikaisemminkin eikä mitään ongelmia.
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Chervolet Belair - MsIII
timppav6
Megasquirttaaja

Post by timppav6 »

risu wrote:Se saattaa herjata myös silloin jos sulla on joku vanhempi extra ja sen ini käytössä. Muistaakseni tekee tota ainaki 27d:n kanssa vaikka kaikki ois ohjeiden mukaan, tai sit oon sotkenu vahingossa ne init ite :)

Toinen mitä tulee mieleen, että oot ehkä vaan poistanu vanhat megatunet sillä uninstall-toiminnolla muttet siivonnut megasquirt-hakemistoa jolloin tonne jää kaikennäköstä kummaa?
eli kannettava ei ole autoon kytketty kun herjaa,ja megan kansion oon tyhjentäny kokonaan,silti herjaa,kun painan aina herjat ruxista kiinni ni sen jälkeen kyllä toimii normaalisti,sitte sammutan ohjelman ja käynnistän uudestaan,ni taas sama homma
risu
Himopostaaja

Post by risu »

Jotain tollaista se teki mullaki 27d:n kanssa, 27e:n ineillä ei mitään ongelmia. En tosin muista herjasko itse ineistä vai inien sisällöistä. Noi herjat tulee aina oli mega kytkettynä tai ei. Oikeestaan ainoo mistä boksin kanssa voi herjata, on toi et jos on väärä ini megan koodille ja se on vaan se yks varotusboksi.

Jos haluaa käyttää vanhaa koodia boksissaan niin turvallisinta ois sitä Megatunen versiota, mitä suositellaan extran koodin mukana. Esim 27e:n readme.txt sanoo näin heti tokalla rivillä:
Alpha version 027e expects Megatune 2.25b 710
Ja noilla suositelluilla versioilla noi init on toiminu mulla aina ihan hyvin. Kuulemma syy näihin lisääntyneisiin virheilmotuksiin on MegaTuneen koodatut tarkemmat vaatimukset iniltä. Vanhat init ei aina täytä speksejä mutta toimii kuitenkin vanhemmilla ohjelmaversioilla ihan oikein.
Tiara Kit Car - MsnS-E
timppav6
Megasquirttaaja

Post by timppav6 »

kyllä,mutta sehän täs ihmetyttää,että miksei se toimi läppäris ku oon asentanu sen,ei kai se siinä vaiheessa tiedä tiedä sitä koodia mikä autossa on,eli pitäishän sen toimii,ku ei oo commi piuhakaan kiinni kiinni
risu
Himopostaaja

Post by risu »

timppav6 wrote:kyllä,mutta sehän täs ihmetyttää,että miksei se toimi läppäris ku oon asentanu sen,ei kai se siinä vaiheessa tiedä tiedä sitä koodia mikä autossa on,eli pitäishän sen toimii,ku ei oo commi piuhakaan kiinni kiinni
Siis kyse on varmaankin extra-koodin ini-tiedoston ja megatunen version epäyhteensopivuudesta keskenään. Tällöinhän se on sama onko megan boksi kytketty megatuneen vai ei. Extra-koodin ini-tiedostot siis pitää sisällään kaikki yksityiskohdat millä tavalla extraboksia pitää ohjata, ja jos näitä "ohjeita" ei osata lukea oikein, tulee virheitä.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Masi_K
Megajumala

Post by Masi_K »

Mulla 2.25 ja koodina 029f1. Taidan kohta vaihtaa taas käyttistä...
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala

Post by Masi_K »

Laitoin kakstonnisen 98 rinnalle. MT toimii taas. Hohhoijaa sanon mä.
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Chervolet Belair - MsIII
timppav6
Megasquirttaaja

Post by timppav6 »

taas toimii ,MT 2,25 + koodi 029h4,kait siin meni 10tuntia leikkiessä,mut taas laulattaa :lol:
Post Reply