MS-II versio 3.0 vai se v2.2

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
afafaf
Megasquirttaaja
Posts: 73
Joined: Fri Feb 25, 2005 23:15
Location: tornio

MS-II versio 3.0 vai se v2.2

Post by afafaf »

eli kysymys kuuluu,pitäs tilata megaboxi...kumpi se nyt kannattaa laittaa,kone on bmw m10 2,1L tbo 1,5bar,ja aluksi aattelin vain polttoaine puolen laittaa ja myöhemmin sitte suorasytkä kamat kans,,onko tuo 3,0 hintansa väärti verrattuna v2.2 partcon sarjan saa 141e ja v3.0 on vissi 250$ jenkeissä+tullit ja kulut..paljonkohan mahtaa koko läjäle tulla hintaa ku on täällä suomessa...ja käykö sama anturien johdotuskaavio kumpaankin sarjaan vai onko se vain tuohon v.2.2,on niin pirun vaikeeta päättää.....kumpi on järkevää,ja vielä laajakaistalambdasta mitä kaikkea ylimäärästä ohjainta se tarvii että saa kytkettyä megaan..niiin ja englannin taitoni ei ole kovin hyvä että älkää pistäkö linkkejä et kato sieltä...:)-arska
Hietanen
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Mon Mar 21, 2005 19:15
Location: Helsinki
Contact:

Post by Hietanen »

Sama ongelma tääläkin.
Meka pitäis laittaa 3 rivisen motronicin tilalle. (-90 325i)
Ahdettu moottori
Alkuperäinen sytkä käyttöön
Tyhjäkäyntimoottorin TULEE toimia

Olenkö käsittänyt oikein että 3.0 on mahdollisuus kytkeä suoraan laajakaistalambda?

Edit: Oliko se niin että tuon motronicin alkuperäisellä värinänpoisjalla olevalla hammaspyörällä sai toimimaan sytkän, ilman sen kummempia kikkailuja?
http://www.kumitkatuun.net/images/zoom/ ... Limppu.jpg
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

Olisi projektin alla motronic:kiin (3 tai 2 rivinen) suoraan megasquirt korvike.

tässä muutokset mitä tarvitsee käyttäjältä.

ilmamäärämittarin liitimeen kytketään imuilman lämpöanturi ja map anturi.

muuta ei tarvitse murehtia

bemarin luistityyppisen 3 napaisen tuhjäkäynti moottorin saa megalla pelaamaan ilman murheita.

kaasuasento kytkintä ei tarvitse vaihtaa kun mega toimii map/rpm pohjaisella kiihdytys rikastuksella yhtä hyvin ellei jopa paremmin kuin tps pohjaisella.

levyllä vr muunnin suoraan joten alkuperäinen 60-2 trigeri pyörä ja anturi käy suoraan.
Hietanen
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Mon Mar 21, 2005 19:15
Location: Helsinki
Contact:

Post by Hietanen »

No prkl. Tuohan helpottaa hommaa kummasti.
Tarkoititko nyt 2.2v vai 3v megaa?

Tuossa olisi liittimen kaavio:
http://www.carsoft.ru/avtorepair/ecm/14_1.pdf
Täytyy tosin varmistaa jostain että todellakin tuossa on 1.3v motronic



Muitakin löytyy:
http://www.carsoft.ru/avtorepair/ecm/ecm.html
plagu
Perustajajäsen
Posts: 98
Joined: Fri Dec 16, 2005 22:50
Location: Vihti
Contact:

Post by plagu »

Hietanen wrote:No prkl. Tuohan helpottaa hommaa kummasti.
Tarkoititko nyt 2.2v vai 3v megaa?

Tuossa olisi liittimen kaavio:
http://www.carsoft.ru/avtorepair/ecm/14_1.pdf
Täytyy tosin varmistaa jostain että todellakin tuossa on 1.3v motronic



Muitakin löytyy:
http://www.carsoft.ru/avtorepair/ecm/ecm.html
turtana tarkoittaa omaa versiotaan. pohjautuu v2.2:een
Turtana
Professional
Posts: 240
Joined: Sat Feb 26, 2005 23:43

Post by Turtana »

no ei siinä v3 ole erona kuin 2 vr muunninta (jotka on kyllä trc levyllä) ja sytkälähtö vb921 päätteellä (4 jos tarttee trc levyllä) ja nyt siihen saa myös flyback levynkin joka on v3 levyllä, löytyy myös paikka isommalle trankulle fidle lähtöön. joten ei se nyt hirveästi poikkea.

pistän kuvaa myöhemmin kun saa proton valmiiksi.
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

v3 levyllä on myös lisäksi simppeli virranrajoituskytkentä suuttimille ja releiden ohjauksille.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Post Reply