Megeruuta cossuun

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
fordrs2000
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Thu Feb 09, 2006 14:29
Location: kokkola/stockholm

Megeruuta cossuun

Post by fordrs2000 »

miten toimii cosan omalla 4 tappisella kampuran pyörällä ja sen anturi sitte sytkä moduli ja cosan oma tyhjä jakaja ja ohajais megaruutalla...
ja miten ne asetukaset ja kytkennät??? kiitos
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

Eikös cossussa ole se weber marellin IAW ohjainboksi?

Mikäli on niin sillä ei saa sytkää suoraan pelaamaan kun kampuralla on neljä koloa joissa induktiivianturi (vai oliko siellä tappia, hmm) ja sitten on jakajassa 90 asteen välein kaksi nokkaa induktiivianturille myös.

Näihin pitää tehdä jonkinlainen lisälogiikka/lisäprossu tai muokata että saa toimimaan. Yksi vaihtoehto on käyttää second triggeriä ja poistaa jakajasta se toinen nystyrä. Sitten pitää antureille lisäksi laittaa se tasomuunninpiiiri(lm1815 ?).

Helpoimmalla ehkä pääsee ja jos ei tarvitse vanhan boksin toimia, niin vaihtaa tai muokkaa jakajan toimimaan hall-anturilla ja sen tiedon perusteella sitten ottaa pyörimistiedon sekä asettaa sytkän/syötön toimimaan.

Yhden IAW boksin muutoksen tein vapari fiattiin viimekesänä, mutta siihen laitettiin induktiivinen jakaja ja MS ohjaa syöttöä ottaen puolan miinuksesta pyörimistiedon. Turbossa pitää kuitenkin laittaa fiksumpi sytkäohjaus. Tuon muutoksen tein ihan alkuperäisen IAW boksin sisälle ja yhden ylimääräisen johdon sekä map-letkun jouduin vetämään.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni ;)
fordrs2000
Megasquirttaaja
Posts: 76
Joined: Thu Feb 09, 2006 14:29
Location: kokkola/stockholm

Post by fordrs2000 »

juu on IAV

siks aattelin että ois käyttäny omaa sutkää koska oon kuullu että edis ei oikei pelittäis +300 hv jälken liian heikko kipinä...
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

Juu en ehdotakaan edistä vaan ihan tavallista jakajaa missä on hall-anturi. Sytkä siis olisi ihan tavallinen jakajasytkä. Puolaksi tuohon laittaisi sitten jonkin ison, vaikka accelin kantikkaan niin varmasti piisaa aika pitkälle.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni ;)
saki
Megasquirttaaja
Posts: 33
Joined: Tue May 31, 2005 22:46
Location: Turku

Post by saki »

mites tuon jakajasytkän käyttö.. en siis tiedä miten cossussa on jakajan veto tehty mutta jos jakaja on nokan päässä(lancia 8v TC) niin tuleeko tuosta mahdollisesta remmin/ketjun venymästä/heilumisesta murhetta sytkän ajoitukseen.. eli paljonkohan se lisää virhettä tuohon? muutaman asteen?

piti tuollaisella hall anturisella jakajalla tehdä oma sytty kanssa alkuun mutta sitten aloin miettimään että onko kampuralta tuleva trikkaus ehdoton riittävän tarkkaan kipinään? teho haarukka tuolla ~350..'

olen kanssa askarrellut tuon megan tuonne IAW boksin sisään
Nissan Silvia s13 JDM M50 bmw koneella + MS2 + HX40 +e85= 543hv/660nm@1,3bar
Corvette c5 6-Speed

"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

Mun mielesta hihna ei kyllä millään voi niin paljoa venyä että olisi asteissa mitattavissa tuo muutos. Mikäli venyisi niin varmasti olisi kesto paljon heikompi.

Ja kyllähän se sitten käyttäytyy aina samalla tavalla eli kun on ennakon säätänyt kohdalleen niin aina se on sama vastaavissa kierroksissa?

Mutta nyt on suunnitelmissa tehdä suoraan IAW:n alkuperäisellä johtosarjalla sekä antureilla toimiva versio.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni ;)
saki
Megasquirttaaja
Posts: 33
Joined: Tue May 31, 2005 22:46
Location: Turku

Post by saki »

kuulostaa hyvälle.. millaisella aikataululla?
Nissan Silvia s13 JDM M50 bmw koneella + MS2 + HX40 +e85= 543hv/660nm@1,3bar
Corvette c5 6-Speed

"EX" Mega peli Lancia integrale 16v (Teeveestä tuttu)
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

fordrs2000 wrote: siks aattelin että ois käyttäny omaa sutkää koska oon kuullu että edis ei oikei pelittäis +300 hv jälken liian heikko kipinä...
No on kyllä aivan varmasti enemmän potkua kuin siinä vakiosytkässä.
Post Reply