Hukkakipinä, 36-1 hammastus

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
karvanoppa
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Apr 04, 2005 19:25
Location: Turku
Contact:

Hukkakipinä, 36-1 hammastus

Post by karvanoppa »

kokoonpano:
poikittainen 4sylinterinen 1-3-4-2 sytytys järjestys
2x2 Bosch puola
200 sytytys moduuli
Honeywell hall anturi
36-1 triggerpyörä

Eli millaiset arvot tarveisi asettaa asetuksiin?

Ymmärtääkseni triggerpyörä tarveisi asentaa koneen ollessa YKK kohdassa ja sitten hall anturin kohta trigger pyörän puuttuvaa hammasta edeltävän hampaan kohtaan. Eli myötäpäivään katsottuna hammas 34 kohtaan?
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Re: Hukkakipinä, 36-1 hammastus

Post by risu »

karvanoppa wrote:Ymmärtääkseni triggerpyörä tarveisi asentaa koneen ollessa YKK kohdassa ja sitten hall anturin kohta trigger pyörän puuttuvaa hammasta edeltävän hampaan kohtaan. Eli myötäpäivään katsottuna hammas 34 kohtaan?
Muistaakseni noidenkin kanssa se puuttuva kohta kannatti asettaa Hall-anturiin nähden jonnekki 60 astetta ennen YKK. Jos laittaa YKK:hon suoraan niin mega toimii Next Cylinder-moodissa mikä kylläkin toimii. Joku juttu siinä tosin oli stattaamiseen liittyen mitä en tähän hätään muista..
Tiara Kit Car - MsnS-E
karvanoppa
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Apr 04, 2005 19:25
Location: Turku
Contact:

Post by karvanoppa »

Vielä kun saisi jotain asetus tietoja? Toi 60 astetta kyllä kuulostaa ihan järkeen käyvältä
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Kyselin joskus msefissä hukkakipinäsuorasytkän toimivuutta next-cyl -moodissa. JSM:n mukaan ei toimi, liekö tilanne muuttunut?
karvanoppa
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Apr 04, 2005 19:25
Location: Turku
Contact:

Post by karvanoppa »

Millaisella triggeri pyörällä olette sitten toteuttanut hukkakipinän nelisylinteriseen, kun ei tunnu tulevan vastauksia tähän aiheeseen? Eli onko tämä 36-1 systeemi harvinainen?
SamiH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 253
Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by SamiH »

Omassa on 24-1 triggeripyörä, mutta suurta eroa asetuksissa ei pitäisi olla. Eli kokeiles tällaisia. Code config -> Wheel decoder settings:
Wheel decoder base teeth: 36
Missing teeth: -1
Trig pos A: 1
Trig return pos A: 6
Trig pos B: 19
Trig return pos B: 24
muut nollaksi.

Spark -> Spark settings:

Trigger angle: 60
Trigger Angle addition 0
Crank Timing: Trigger return
Cranking advance: 10
Hold ignition: 2

Tuo yksikkö tais vaatia Spark output: inverted. Varmista tosin ensin! Ja luonnollisesti 2 kpl ledejä, 17 ja 19 Spark outputeiksi.

Ja nämä olettaen että se kolo on 60astetta ennen yläkuolokohtaa!

Dwell asetuksissa en valitettavasti osaa auttaa. Itse käyttelin alkuperäisen sytytysjärjestelmän rinnalla tuota MS:n ohjaamaa, ja tarkistin ajoituksen melkolailla kohdalleen ensin. Sitten vasta hukkakipinäpuolilta kipinä koneelle. Helpompi noin, kun yrittää hieman epätasaisesti pyörivän startin avulla katsella oikeaa sytytyshetkeä.
karvanoppa
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Apr 04, 2005 19:25
Location: Turku
Contact:

Post by karvanoppa »

Onko mahdollista/toimivaa rakentaa hukkakipinää toimimaan 8-1 hammastuksella 4 sylinterisessä?
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Minimihän on 4-1
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
karvanoppa
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Apr 04, 2005 19:25
Location: Turku
Contact:

Post by karvanoppa »

Mutta 8-1 hammastuksella kuitenkin saa kaikki "herkut" toimimaan eli lataukset yms...? Entä tuolla 4-1:llä saako silläkin?
Post Reply