Ufo dutycyle piikki

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Ufo dutycyle piikki

Post by Masi_K »

MS alkoi kehittää yhtenä aamuna jostain ihme syystä reiluja nykimisiä ajon aikana. Koko kierros alueella. Varsinkin pintakaasulla. Sain nykähdyksen tallennettua logiin ja sitä tuijotellessa huomasin että yhtä äkkiä vaan dutycycle pomppas monta yksikköä suuremmaks ja heti takas. Tämä aiheuttaa tietenkin soosin rikastumisen rajusti ja se nykäsyttää. Onkos jollain ollu samaa ? Edellis iltana ei mitään vikaa missää. Logissa näkyy piikki vain seoksen ja duytyn kohdalla, lämpötilat, tps ja map ovat aivan normaalit.

Koitin jo tunkee koodin sekä asetukset uusiksi, mut ei auttanut.

koodina extra 027b
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
villek
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 145
Joined: Sun Aug 21, 2005 17:27
Contact:

Post by villek »

Aika kummallista jos pelkkä duty cycle pomppaa, siis että kierrokset pulse width ei tee mitään pikkejä.. niiden perustellahan se duty lasketaan käsittääkseni :roll:
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Oikeassa olit, myös PW pomppaa. Mut muut ovat tasaset. Lämpötilatieto hakee asteen parin heitolla normaalisti.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Joskus vuosi sitten muistaakseni eräällä oli vastaavaa ongelmaa, pw:n pompsahtaminen tapahtui hidastustilanteissa jolloin kone sammui. Asiasta raportoitiin msefiinkin, mutta ei sitä siellä kommentoitu.

Sama juttu, ilman mitään logissa näkyvää syytä pw ylös. Versiona joku silloinen extra.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Nyt selkes lisää ! Ja lienee jopa "korjasin" sen. TPS keksi puolittaa signaalinsa. Eli kaasu ylhäällä realtimedisplay sanoo läpän olevan 33% auki ja läppä selällään 66%. Että silleen. Tämä aiheutti accel ja deccel rikastuksien päälle menon ajoittain.. Pitää mittailla antojännitettä kuormalla ym. :evil:
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply