Ensistarttausongelmaa

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Ensistarttausongelmaa

Post by MrFairlane »

Kone lähtee hädin tuskin käyntiin ja jää heittelehtimään crank ja afterstartin väliin.
Ei auta vaikka painaa kaasua, sammuu.

Tosin kierrosluku näyttää heittelehtivän vähän miten sattuu.
Onko kierroslukupiuhan häiriöherkkyydessä vika vai voiko lankussa olla tuollaisia vikoja?

MT2.25b717
Extra024s13c
Pelkällä bensansyötöllä

Näillä säädöillä sai koneen edes hörähtämään

Suuttimet 45lb/hr
reg fuel 8.6
Cranking pulse width 10.1
Afterstart enrich 50
MAP pyörii siinä neljänkympin hujakoilla

Tyhjäkäyntisäätö on vielä hakusessa, mutta läpät pitää olla 20% auki tuon Volvon tyhmän lisäilmaventtiilin kanssa.
Mielestäni aika paljon.
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Mistä tach-signaali tulee megalle? Puolalta?
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

Joo.
Ja jakaja on katkojankärjillä.
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

Koodi tahtoo mennä sekaisin, kun on riittävästi käynnistellyt.
Välillä alkaa bensapumpun rele naksuttamaan ja välillä katoaa yhteys.
Koodin uudelleen asentaminen auttaa aina.

Kierrosluku piuhaa on suojattu, mutta eroa ei entiseen ole.

Koodi vaihdettu 029F1:een ja MegaTune 2.25:een.

Loki näyttää tuon tapaista sotkua, mutta en tunnu saavan millään ohjelmalla tuota järkevään muotoon.
MSLVV ja MegaLogViewer eivät suostu avaamaan.

35423 X RCV
35423 ERROR 0x00000000
35448 PURGE
35448 SND R
0001 bytes written

35448 X RCV
35448 ERROR 0x00000000
35478 PURGE
35478 SND R
0001 bytes written

35478 X RCV
35478 ERROR 0x00000000
35503 PURGE
35503 SND R
0001 bytes written

35503 RCV 00 2b 03 5c 57 b3 9c 55 7c 0c 64 6b 64 00 5f 00
64 00 64 5f 32 ff ff ff 39 32 0c 12 00 00 64 03
16 01 3e e7 ff ff 32
0039 bytes read

35865 PURGE
35865 SND R
0001 bytes written

35865 RCV 00 00 03 5c 5c b0 92 34 69 00 64 6a 64 00 5f 00
64 00 64 5f 32 ff ff ff 39 32 0b 11 00 00 64 03
14 01 3e e7 35 ff 32
0039 bytes read

35922 PURGE
35922 SND R
0001 bytes written

35922 RCV 00 00 03 5c 5c b0 92 38 69 00 64 6a 64 00 5f 00
64 00 64 5f 32 ff ff ff 39 32 0b 11 00 00 64 03
12 01 3e e7 35 ff 32
0039 bytes read
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Ne kärjet tossa varmaan suurin syy resetointiin. Kärjellisiin ois suosteltavaa kytkeä opton paluumaa erillistä piuhaa pitkin maadotuspisteeseen. Normaalistihan se kytketään suoraan hyppylangalla piirilevyn maahan. Megalaudan kasaamisoppaassa on tosta juttua ja kuvatki. Ja kärjillä se signaali voi olla muutenki aika häiriöllinen. Sytkäsisäänmenon konkkaa voi tarvittaessa myös kasvattaa, niin ei oo niin herkkä muille häiriölle.. Vaihtaa sen vakion 0.001 vaikka kokoon 0.01.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Ne kärjet, ne kärjet.. Ja mulle väitettiin että ne on vanhaan autoon parasta mitä siihen voi laittaa :D
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
mazajns
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 119
Joined: Tue Dec 13, 2005 17:46

Post by mazajns »

mulla teki kanssa noin että sotki koodin pelkällä polttoaineen syötöllä ja sitten laitoin yhden ledin sytkälle niin rupes toimii....
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

Mites,jos laitan tuon Bosch-moduulin 0 227 100 137 kärkien perään?

1 puolan -
2 Maa
3
4 Puolan +
5
6 Kärjet (ja Ms:n 24)
7

Ms:n kuorma kevenisi, kun ei ole puolaa häiriköimässä vieressä ja muutenkin oli suunnitelmissa bensapuolen jälkeen liittää sytkäkin mukaan crank triggerillä, niin ei tulisi edes hukkaostosta.

Jos ei auta, niin 4-pin Hei palikka auttaa?
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Ei noita bokseja oo kyllä suunniteltu kärkiin kytkettäviksi, nehän ottaa normaalisti tosi siistiä signaalia sisään. Megaan on tota varten tehty just se paluumaa joten sitä vois hyödyntää jollei oo käytössä. Ei siitä myöhemminkään ole haittaa vaikka jääkin sinne, voi olla että haluat kuitenkin kytkeä sytkän siihen myöhemmin (riippuen myöhemmin sulle tulevan sytkän tyypistä) niin sit seki ois valmiina. Sytkäsisäänmenoon kannattaa kärjillä lisätä oliks se ny "Ed"-konkka, arvoltaan joku 0.22uf. Vielä jos ton jälkeen resetoi, niin sit siellä on vielä se Zener-diodin paikka joka normaalisti on kytketty hyppylangalla. Diodi siihen tilalle.

Jos ei oo intoa lähteä muokkaamaan boksia niin sit vois olla helpompi lähteä laittaan eka sytkää kuntoon.

En oikeen tajua miks joka paikassa suositellaan alottamaan edes bensapuolesta. Varsinkaan koska ton takia voi joutua kasaamaan megan eri tavalla. Ite suosittelisin alottamaan eka sytkästä. Sytkänohjaus on helppo säätää nopeasti kohilleen about samaan tarkkuuteen vanhaan jakajaan nähden. Sen jälkeen voiki ottaa aika pian bensat ohjaukseen ja niiden säätäminen onkin paljon triviaalimpaa. Itse en viitsinyt säätää erikseen noita vaan otin haasteen koko pakettina. Sytkälle vaan alkuperäsen jakajan käyristä tiedot pohjalle.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Mielipide kysymys kumpi on helpompaa. Mutta jos kaasari on särki ja haluaa ruiskun, niin turhaa sitä sytkää on eka laittaa...

Ja tarkalleen sytkää ei saa kohdalleen paitsi dynossa ? Vai millä sitä vois tarkkailla ajon aikana ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
masa
Megasquirttaaja
Posts: 48
Joined: Fri Aug 26, 2005 12:16

Post by masa »

Tuon opton paluun (maadoituksen lohkoon) kuvittelin automaattisesti poistavan syttyliipasusta(puolan ensiö puolelta) häiriöt, mutta repäseekin jo starttauksen aika tuonne miellyttäviin 14krpm lukemiin.

Ajattelin nyt jotain suodatusta rakentaa tuolle liipaisusignaalillle, vielä kun tietäisi muiden ongelmista ja niiden ratkaisuista...
--MegaSquirt--Ett superspännande spel för stadiga händer och iskalla nerver--
Sultzi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 113
Joined: Sat Feb 04, 2006 19:45
Location: Kalvola

Post by Sultzi »

Jatketaan vanhassa topicissa.

Tänään tuli aika koittaa startata. Kone pyörii nätisti ja mega näyttää kierroksiksi n.200rpm startilla. Mutta muutaman sekunnin välein kierrosluku tippuu 0 ja bensapumpun rele napsahtaa pois/päälle ja taas muutaman sekunnin kuluttua sama homma.

Puolalle ei tuskin tule edes virtaa, joten se pitää huomenna korjata, mutta johtuisiko tuo ongelma vain siitä?
Post Reply