Ensinnäkin, elektroniikan suhteen olen täysi käsi. Olen suosiolla skipannut kaikki Megan kokoamis ohjeet, aion ostaa sen valmiiksi koottuna. Olen lukenut manuaalit ja luurannut tällä ja Jenkkien foorumeilla ja yrittänyt ymmärtää parhaani mukaan.
Projektina olisi hoitaa moottoripyörän ruiskutus ja sytytys Megasquirtilla, mutta homma meinaa mennä munilleen joka käänteessä. Moottori on 4-sylinterinen 2-tahtinen, yläkuolokohdat 90 asteen välein ja imuaukko on luistiventtiiliohjattu. Maksimikierrosluku jotain 13000rpm paikkeilla ja teho 150hv.
Mitä systeemiä vois alkaa ajattelemaan sytytykseen? 4 kipinää kierroksessa 13000rpm vaihdilla on aika haipakkaa! Pyörässä on alunperin CDI-sytty joka antaa kipinää 180 asteen välein ja pyörässä on 2 tuplapuolaa. Tehoa alkuperäisessä sytkässä on jokseenkin niukasti ja se tuskin toimii jos vain tuplaa vauhdin. Liipaisu on magneettikytkimellä kampiakseliin koneistetuista urista. Niillä ei saa riittävästi ennakkoa minun tarpeisiin, joten suunnitelmissa on laittaa erillinen triggeripyörä.
Sitten enempi askarruttava asia, miten nopeasti suuttimet oikeasti toimii? Ruiskun pitää toimia vähintään 12000rpm asti, jolloin aikaa alkaa olemaan niukasti, 5ms per kierros. Kuinka nopeasti suuttimia voi aukoa? Olen kuullut huhua, että aukeaminen ja sulkeutuminen kestää 1ms molemmat ja väliin pitää vielä jäädä jonkin verran aikaa ettei suutin "hyydy", en tiedä oikeaa termiä.
Valakaa nyt vähän uskoa meikäläiseen ettei koko homma mene jäihin

Edit: typot