Eli tänään kokeilin megaa paikalleen vaikka autossa on viellä kaasari kiinni, mutta piuhasarja, lämpötilatunnistimet ja tps on jo paikallaan. Kaikki näytti hyvältä ja läppärin ruudulla näkyi lämpötilat ja kierrosluku oikein.
Mutta minuutin kuluttua auto sammui ja ei lähtenyt heti käyntiin. Kun ms:n otti irti alkoi taas toimia. Eli vika oli kierrosluvun tunnistuksessa tai siis sen kytkentä paikassa. Kytkin kierrosluvun tunnistuksen (napa 24) sytytysmodulilta kierroslukumittarille lähtevään piuhaan, eli tässä kuva systeemistä:
http://www.rtf.fi/e107_files/public/94_2.jpg
Jostain syystä joko sytkämoduuli ei tykkää kun siitä otetaan tietoa vai voiko ms:ssa tapahtua jotain esim. vetäisi tuon navan jostain syystä maihin, kun ei kuitenkaan ole suuttimet ja happitunnistin paikallaan?
Sitten toinen kysymys eli tällä hetkellä olen kytkenyt laudalta XG1 ja XG2 yhteen, mutta partcon ohjeissa lukee että jos ottaa pyörimisnopeus tiedon suoraan puolalta (-) niin pitäisi kytkeaä XG1 ja X11 yhteen ja maadoittaa napa 25 (toisin sanoen maadoittaa napa XG1) ja jättää siis kytkemättä XG1 ja XG2.
Onko tässä mitään perää vai voinko kytkeä tunnistuksen suoraan puolan -napaan ja pitää XG1 ja XG2 sillattuna, kuten alkuperäisissä ohjeissa lukee?
Kiitos...
Pyörintänopeuden tunnistus ongelma...
Moderator: Masi_K
XG1 on maadoitettu oli se sitten vedetty XG2:een tai X11 kautta maihin.. Ilmeisesti vähemmän häiriöherkkä, jos opto on vedetty suoraan maihin, näin olen käsittänyt, korjatkaa jos väärässä. Eli siis pitäisi toimia vaikka signaali tulee puolan maasta ja XG1 sekä XG2 sillattu. En oikein usko että mega vetää 24 pinniä maihin, ei ainakaan suuttimien ym puuttuminen siihen pitäisi johtaa.
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
Jep, kiitos. Tämä auttoi, täytyy kytkeä se tohon puolan - napaan niin eiköhän se ala toimia, tosin oli vaan niin helppo laittaa tohon kiekkamittariin niin sen takia lähin sitä paikkaa kokeilemaan.
Kylläkin hieman ihmetyttää mikä siinä mättää kun kytkee sen tohon kierroslukumittarille lähtevään piuhaan niin käy minuutin ihan normaalisti ja sit sammuu, kuitenkin kierrokset näkyy tunessa ihan normaalisti.
Kylläkin hieman ihmetyttää mikä siinä mättää kun kytkee sen tohon kierroslukumittarille lähtevään piuhaan niin käy minuutin ihan normaalisti ja sit sammuu, kuitenkin kierrokset näkyy tunessa ihan normaalisti.
Pyörintänopeuden tunnistus ongelma...
Lainatakseni aihetta, mulla on ongelma että en saa suuttimia naksahtamaan/pyörintänopeutta näkymään. napa 24 on kytketty puolan - mutta megatune ei ileisesti ymmärrä että moottori pyörii? missä vika? itse epäilen että tässä hommassa on taas joku pikku juttu mitä en vain älyä tehdä? poksin pitäisi olla ehjä ja toimiva.
Volvo 544, Alfa Romeo 75 2.5v6, Volovo 745 Tic
Plymouth Valiant -65
Plymouth Valiant -65