Oheisessa kuvassa on piirretty suuttimien #1 ja #2 johdot yhteen, mutta kuitenkin ne eriävät D-liittimelle tultaessa napoihin 32 ja 33.
Samoin on suuttimien #3 ja #4 kohdalla..
KUVA
Kai jokaiselle suuttimelle tulee kuitenkin squirtiltä ihan oma johto vai miten ne kuuluu kytkeä?!
Suuttimien kytkentä?!
Moderator: Masi_K
megasquirtilta on 2 lähtöä suuttimille (2 "pankkia") jokainen sitten kytkee niihin tarpeellisen määrän suuttimia/pankki, itse ole V6 koneessa kytkenyt siis 3 suutinta/pankki. (olisi vissiin mahdollista kytkeä kaikki suuttimetkin samaan pankkiin, mutta silloin ei saisi ajettua suuttimia eri tahtiin, nyt kuitenkin on sentään mahdollisuus ajattaa suuttimia 2 ryhmässä)
2 sylinteriseen vielä riittää joka pytylle oma lähtö, siitä eteenpäin joutuu yhdistelemään
2 sylinteriseen vielä riittää joka pytylle oma lähtö, siitä eteenpäin joutuu yhdistelemään

Re: Suuttimien kytkentä?!
Selvennetään nyt vielä että ne suuttimien #1 ja #2 pinnit on yhdistetty megan piirilevyn d-liittimen alla, aivan kuten myös #3 ja #4 keskenään. Eli pankkiin kuuluvat lähdöt voi halutessaan yhdistää johtosarjassakin jos haluaa. Jos tarkastelee vaikka jotain tuotantoautojen bokseja niin siellä on ihan samalla tapaa jaettu boksin liittimelle suuttimien lähdöt vaikkei boksissa ole päätteitä kuin 1 tai 2.
Megan liittimeltä tulee neljälle suuttimelle kyllä johdot jos johtosarjan niputtaja on kytkenyt megan skemojen mukaisesti. Mä oon ite aina johdottanu noi suutinpankkien johdot 1 johto per pankki ja tukevampaa johtoa.
Megan liittimeltä tulee neljälle suuttimelle kyllä johdot jos johtosarjan niputtaja on kytkenyt megan skemojen mukaisesti. Mä oon ite aina johdottanu noi suutinpankkien johdot 1 johto per pankki ja tukevampaa johtoa.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Tarkoittaako tuo sitä, että aina kaksi suutinta ruikkaa samaan aikaan jos kyseessä on neljäsylinterinen moottori?
Toisinsanoen samalla, kuin toinen suutin syöttää ainetta seuraavaksi työtahdissa olevalle sylinterille, niin samalla toinen suutin ruiskaisee "pimeään" sylinteriin satsin odottelemaan omaa vuoroaan?
Eli "pankki" on vain termi liittimelle, johon voi kytkeä X-määrän suuttimia?
Toisinsanoen samalla, kuin toinen suutin syöttää ainetta seuraavaksi työtahdissa olevalle sylinterille, niin samalla toinen suutin ruiskaisee "pimeään" sylinteriin satsin odottelemaan omaa vuoroaan?
Eli "pankki" on vain termi liittimelle, johon voi kytkeä X-määrän suuttimia?
Aikalailla noin, yhteen pankkiin kytkettävien suuttimien määrästä on tuolla megamanuaalissa lisää juttua.
Mutta siis tarkennetaan vielä ettei toi perus- eikä extramega haistele mille sylinterille sen pitää ruiskia milloinkin. Vuorottelulla lähinnä tasataan kuormia ja bensatangon painetta kun kaikki ei syötä samaan aikaan.
Sequential Injection on vasta kakkosmegan laajennuslevylle suunniteltu ominaisuus.
Mutta siis tarkennetaan vielä ettei toi perus- eikä extramega haistele mille sylinterille sen pitää ruiskia milloinkin. Vuorottelulla lähinnä tasataan kuormia ja bensatangon painetta kun kaikki ei syötä samaan aikaan.
Sequential Injection on vasta kakkosmegan laajennuslevylle suunniteltu ominaisuus.
Tiara Kit Car - MsnS-E