Opel cih:hin jakaja
Moderator: Masi_K
Opel cih:hin jakaja
Onko kellään tietoa millainen anturi tuossa 2.2i:n jakajassa on? Hall vai joku muu? Kysymyksiä sitten lisää kun tämä on selvillä...
Ainakin kakslitrasen jakajasta löytyy hall-anturi. Pöyrässä on neljä koloa joiden kohdalla lähtö on maissa. Anturille riittää 5 V jännite. En ole mitannu mitä sytkämoduli syöttää, mutta joskus testailin pöydällä hallia ja annoin PC:n powerista 5 v ja kyllä pelas. En ole aivan varma että päteekö tämä kaikki nyt kyseiseen jakajaan sitten 

Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
Tähän perään voisin kirjoittaa oman kysymyksenkin
Eli eikös hallilta voi jakaa signaalin sekä sytkämoduulille että megalle. Mega tuskin hallia juuri kuormittaa mutta eihän se mitenkään häiritsee sytyksen toimintaa sitten? Itse päättelisin että ei mutta kysynpä nyt vielä..

Opel Rekord E 2.0i -jäärassi
Jakajaan menee kolme piuhaa merkitty - 0 + eli ne on ihan selvät ja kannen kun aukaisee niin anturista näkee lukea numerot 232. Kestääköhän tuolle anturille antaa akusta suoraan 12volttia vai käykö käry? Jos nyt oletetaan että tuo on hall-anturi niin teenkö kytkennät oikein jos kytken hall-anturin pinniin 24, 12volttia 390ohmin vastuksen kautta pinniin 25 ja laitan hyppylangan D8:in yli. Otanko signaalin sytytys moduulille Fidlen pinnistä (30)? Vai olisko parempi kytkeä jotenkin muuten? Kysymykset saattaa tuntua kokeneemmista itsestään selviltä mutta kun sitä on niin kalikka näitten sähköjuttujen kanssa, kaikki pitää vääntää ratakiskosta 

Kyllä se hall-anturi varmasti on. Voit mitata anturin + ja - johtojen välistä mitä jännitettä sytkämoduuli hallille antaa, sillä asia ainakin varmistuu. Hall kytketään pinniin 25 ja jumpperi XG1-X1. Pinniin 24 vastuksen läpi +12V. Kytkentä löytyy täältä ja sieltä schematic 2. Niin, se fidle-lähtö käy ihan hyvin.
edit. siksi toi schematic 2 koska alkuperänen syttykin triggeröi kolon kohdalla, toimii kyllä varmaan ykköselläkin
edit. siksi toi schematic 2 koska alkuperänen syttykin triggeröi kolon kohdalla, toimii kyllä varmaan ykköselläkin
Opel Rekord E 2.0i -jäärassi