Eli aikomus olisi suunitella relay board 2.2 levyn perään uusiksi koska käytän extra-koodia sytkän ohjaukseen, hall sisääntuloon sekä tuulettimen ohjaukseen. Olisin kiitollinen jos joku voisi tarkistaa tämän kytkennän ja kertoa jos jokin asia kannattaisi johdottaa toisin. Tuon kuvan perusteella lähden suunittelemaan piirilevyä sitten.
Kytkennästä senverran että megaruutan sisällä menee
- X12 -> X2 tuuletinohjausta varten, pistän tuon vastuksen ja transistorin relekortille, onko tästä haittaa?
- pin24 1k ohmin vastuksen kautta pin28:siin, käytössä Honeywell 1GT101DC
Mitähän muuta ihmeellistä, eikai muuta. Softapuolella onkin sitten ihmettelemistä enemmän mutta tässävaiheessa tarkoitus tuo piirilevy vain saada. Eli onko tämä kytkentä oikein vai kannattaisiko joku johto vetää toista kautta yms. häiriöiden välttämiseksi. Tai muuta huomioitavaa?
Relay board, hall-tulolla, fan out,spark out.
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 108
- Joined: Wed Jan 04, 2006 15:54
- Location: Vihti, 8.1 -> ViestiR Riihimäki...
Relay board, hall-tulolla, fan out,spark out.
Last edited by Supa^ on Sat Jan 21, 2006 23:22, edited 2 times in total.
Nopeesti pisti silmään ainakin että toi sytkämoduli ois hyvä olla bensapumpun releen takana.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Pitäs olla ainakin pääsulakkeen takana niinku sulla tossa, ei niistä lisäsulakkeista mitään haittaakaan ole jos mahtuvat..
Syy tohon on että jos ton kytkee suoraan pääreleelle niin heti kun megaan virrat -> antaa kipinän heti joillain moduuleilla. Eli jos koneessa bensaa niin pamahtaa. Ja muutenkin moduuli saattaa ylikuumentua jos virrat päällä mutta ei käytössä.
edit -> sulla olikin näemmä bensapumpun sulakkeelta. Puhaltimet voi viedä aika paljon virtaa sitten joten kannattaa mitata jos ei oo tietoa. Esim omasta raitisilmapuhaltimestani mittasin lämpimässä täydellä teholla jatkuvaksi noin 9A.
Syy tohon on että jos ton kytkee suoraan pääreleelle niin heti kun megaan virrat -> antaa kipinän heti joillain moduuleilla. Eli jos koneessa bensaa niin pamahtaa. Ja muutenkin moduuli saattaa ylikuumentua jos virrat päällä mutta ei käytössä.
edit -> sulla olikin näemmä bensapumpun sulakkeelta. Puhaltimet voi viedä aika paljon virtaa sitten joten kannattaa mitata jos ei oo tietoa. Esim omasta raitisilmapuhaltimestani mittasin lämpimässä täydellä teholla jatkuvaksi noin 9A.
Tiara Kit Car - MsnS-E
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 108
- Joined: Wed Jan 04, 2006 15:54
- Location: Vihti, 8.1 -> ViestiR Riihimäki...
BOSCH 0 227 100 111 tietoa?
Ok.
En oo vielä jaksanu rupee piirilevyy piirtää mut sensijaan sain hankittua Bochin sytkämoduulin kun halvalla sai, lähes uusi. Eli tämmönenku 0 227 100 111, tietääkö kukaan soveltuuko tuo MSnS käyttöön ja onko pinoutti se yleinen mitä noissa oon nähnyt. Seiska pinni ainakin puuttuu mutta sehän oli vaan jos tahto ottaa siitä kierroslukua ulos. Ja onko tässä dwell säätöä, jossei niin mitä muutoksia kytkentään pitää tehdä, vai pitääkö tehdä mitään?
Edit: Kuva päivitetty. Laitoin sytkälle oman sulakkeen 10A, riittäsköhän pienempi?
En oo vielä jaksanu rupee piirilevyy piirtää mut sensijaan sain hankittua Bochin sytkämoduulin kun halvalla sai, lähes uusi. Eli tämmönenku 0 227 100 111, tietääkö kukaan soveltuuko tuo MSnS käyttöön ja onko pinoutti se yleinen mitä noissa oon nähnyt. Seiska pinni ainakin puuttuu mutta sehän oli vaan jos tahto ottaa siitä kierroslukua ulos. Ja onko tässä dwell säätöä, jossei niin mitä muutoksia kytkentään pitää tehdä, vai pitääkö tehdä mitään?
Edit: Kuva päivitetty. Laitoin sytkälle oman sulakkeen 10A, riittäsköhän pienempi?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 108
- Joined: Wed Jan 04, 2006 15:54
- Location: Vihti, 8.1 -> ViestiR Riihimäki...
En ole vielä saanut levyä täysin suuniteltua mutta pientä muutosta kytkentään . Eli mitä nyt foorumia selasin niin oli käytössä väärä kytkentäkaavio Hall-anturille. Eli nyt käytössä tuo schematic 1, kertokaa menikö nyt oikein?
Eli kyseessä Honeywell 1GT101DC anturi.
