msefin porukka tyytyväisenä suomalaisiin..
Moderator: Masi_K
msefin porukka tyytyväisenä suomalaisiin..
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=7056
taitaa olla tuo partco kyseessä..
taitaa olla tuo partco kyseessä..
Luulinpa minäkin ostaneeni partcolta aidon B&G levyn, ostin senkin vaan sen takia että on sitten aito ja alkuperäinen ja varmasti toimiva. No toimiva se minun yksilö (tai oikeestaan tein niitä 2) onkin, mutta kovin on kusetettu olo kun kyseessä olikin vain laiton kopio. 
viewtopic.php?t=16 aiheeseen on nyt korjattu asianmukaiset tiedot Partcon sarjasta.

viewtopic.php?t=16 aiheeseen on nyt korjattu asianmukaiset tiedot Partcon sarjasta.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Nyt kun tuota ketjua katselin niin mahtaa lance vetää meloonit sieraimiin
kun on levyni kuva taas hänen foorumillaan, poisti jo kerran käyttäjätunnukseni kun pistin pienestä 6*9cm proto levystä kuvan kun joku pyysi.
noo ei se vakavaa ole, juodaan muutama olut ja istutaan avannossa jos alkaa ahdistamaan.

-
- Megajumala
Mutta ethän sinä ole myynyt mitään.
Vai onko MS:n avoimuus pelkkä mainospuhe nykyään?
Vai onko MS:n avoimuus pelkkä mainospuhe nykyään?
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Mut onneksi poijat kommentoi tuolla jenkkien jälkeenjääneisyyttä...
Kyllähän se vaan on kylmä totuus, et jenkit on maailman tyhmintä kansaa...
Vaan eihän tuo tosiaan vaikuta "avoimelta" systeemiltä, jos itse levynsä suunnittelevia/tekeviä dissataan tuolla noin kovasti.

Vaan eihän tuo tosiaan vaikuta "avoimelta" systeemiltä, jos itse levynsä suunnittelevia/tekeviä dissataan tuolla noin kovasti.

Sekalainen setti Pugeja pihassa... Mökkikulkine Subaru Domingo 4x4 hirmu
Käsittämättömän ala-arvoisen tasoista keskustelua täällä. 
Jos Partco myyy piraattikopiota levystä, niin silloin se tekee virheen, eikö? Erittäin hyvin ymmärrän, että tuolla msefi-palstalla ei hirmuisesti ole innostusta tukea piraattikamaa.
Sitä taas en ymmärrä, että minkä takia täällä pitää lähteä lapselliseen jenkkien mollaamiseen? Ketä se auttaa? Toivottavasti samaa linjaa ei lähdetä vetämään tuolla kansainvälisellä foorumilla. Siellä saa vaan idiootin maineen itselleen (kuten muuten täälläkin) ja mahdollisesti vielä huonon maineen muillekin suomalaisille MegaSquirt-käyttäjille.
En osaa ottaa kantaa tuohon Turtanan levyjen saamaan vastaanottoon msefissä, kun en ole ehtinyt näkemään niihin liittyviä juttua. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että muut kuin B&G -levyt eivät kuulu kyseisen foorumin aihepiiriin. Siitä siis lienee turha itkeä. Foorumin ylläpitäjä määrittelee aihepiirin ja that's it.
Itseäni kyllä kiinnostaa nuo Turtanan levyt. Niistähän me voidaan keskustella täällä omalla palstalla ihan vapaasti!

Jos Partco myyy piraattikopiota levystä, niin silloin se tekee virheen, eikö? Erittäin hyvin ymmärrän, että tuolla msefi-palstalla ei hirmuisesti ole innostusta tukea piraattikamaa.
Sitä taas en ymmärrä, että minkä takia täällä pitää lähteä lapselliseen jenkkien mollaamiseen? Ketä se auttaa? Toivottavasti samaa linjaa ei lähdetä vetämään tuolla kansainvälisellä foorumilla. Siellä saa vaan idiootin maineen itselleen (kuten muuten täälläkin) ja mahdollisesti vielä huonon maineen muillekin suomalaisille MegaSquirt-käyttäjille.
En osaa ottaa kantaa tuohon Turtanan levyjen saamaan vastaanottoon msefissä, kun en ole ehtinyt näkemään niihin liittyviä juttua. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että muut kuin B&G -levyt eivät kuulu kyseisen foorumin aihepiiriin. Siitä siis lienee turha itkeä. Foorumin ylläpitäjä määrittelee aihepiirin ja that's it.
Itseäni kyllä kiinnostaa nuo Turtanan levyt. Niistähän me voidaan keskustella täällä omalla palstalla ihan vapaasti!
-
- Kokenut Megasquirttaaja
Taitaa olla niin, että Lance on vetänyt tuosta yhdestä Partcon levyn tapauksesta hienon johtopäätöksen, kaikki suomalaiset piirilevyt on kopioita hänen levystään ja kaikki suomalaiset on piraatteja 
Mutta, jospa pidetään tämä kotimainen foorumi ihan vaan tekniikkaan ja rakenteluun keskittyvänä ja jätetään nuo kopio yms. keskustelut ihan muille foorumeille?

Mutta, jospa pidetään tämä kotimainen foorumi ihan vaan tekniikkaan ja rakenteluun keskittyvänä ja jätetään nuo kopio yms. keskustelut ihan muille foorumeille?
Volvo 360GL -88
Mistäköhän tämäkin päätelmä on taas vetäisty? Käsittääkseni kyseinen herra on saitin administraattori, eikä levyn suunnittelija. Myöskään lancen jutussa ei puhuta "kaikista suomalaisista piirilevyistä". Varoitetaan vain, että piraatteja on liikenteessä ja ovat suomalaiselta valmistajalta. Suomalaisiakaan ei mollata yhdessäkään viestissä - toisin kuin täällä mollataan jenkkejä. En vieläkään ymmärrä tätä kansallisuuksien vastakkainasettelua. Onko kyse joidenkin täkäläisten keskustelijoiden kansallisesta itsetunnosta vai yksinkertaisesti luetun ymmärtämisen vaikeudesta?JTbo wrote:Taitaa olla niin, että Lance on vetänyt tuosta yhdestä Partcon levyn tapauksesta hienon johtopäätöksen, kaikki suomalaiset piirilevyt on kopioita hänen levystään ja kaikki suomalaiset on piraatteja![]()
Mun mielestä liittyy aiheeseen aika oleellisesti. Itseäni ainakin kiinnostaisi tietää, jos olisin vahingossa ostamassa piraattituotetta.JTbo wrote:Mutta, jospa pidetään tämä kotimainen foorumi ihan vaan tekniikkaan ja rakenteluun keskittyvänä ja jätetään nuo kopio yms. keskustelut ihan muille foorumeille?
Onko muuten tietoa, että mitä Partco aikoo asialle tehdä?
-
- Megasquirttaaja
Eikös megasquirt ole kaikille avoin DIY laite? Sivuilla mainitaan, että voit tehdä itsellesi levyn ja vastaat siitä sitten itse. Eihän B&G ota mitään vastuuta siitä, että laite ei toimi. Sehän on kaikkien DIY laitteiden idea. Jos ne tekee sillä itse rahaa myymällä piirilevyjä niin ok. Missään ei ole kielletty levyjn valmistamista kaupalliseen käyttöön. Se on vaan "hengen vastaista", ei kiellettyä.
A number of people have attempted to copy or redesign the Bowling and Grippo PCB for MegaSquirt. We do not support those versions on this site.
A person may make a board for their own use, but producing them for sale, or distributing source files for their production (which others could use to produce them for sale), is outside the spirit of the MegaSquirt project.
The policy is that it is okay to ask for development advice on these forums, but once you offer your PCBs to the public, you MUST create your own forum for sales (or file storage etc., even if you are giving them away), support, and documentation.
Partco ei vaan saisi linkittää ongelmatapauksia megaquirt -sivuille. Tosin Partcon sivuilla sanotaan "lisätietoja osoitteessa www....."
A number of people have attempted to copy or redesign the Bowling and Grippo PCB for MegaSquirt. We do not support those versions on this site.
A person may make a board for their own use, but producing them for sale, or distributing source files for their production (which others could use to produce them for sale), is outside the spirit of the MegaSquirt project.
The policy is that it is okay to ask for development advice on these forums, but once you offer your PCBs to the public, you MUST create your own forum for sales (or file storage etc., even if you are giving them away), support, and documentation.
Partco ei vaan saisi linkittää ongelmatapauksia megaquirt -sivuille. Tosin Partcon sivuilla sanotaan "lisätietoja osoitteessa www....."
Levyn voi itselleen tehdä mutta kaupallisesti ei saa kopioida b&g levyä ja myydä sitä se on laitonta.
Oman levy version saat kyllä tehdä, kunhan muistat mainita että ko. levystä aiheutuvat murheet ja kysymykset eivät kuulu tuonne msefi foorumille, sinne rekisteröityessähän kun vaaditaan hyväksymään moinen.
Itseltä tämä pääsi unohtunmaan (ei hirveästi tule noita luettua) Ja lance antoi kyllä palautetta aiheesta, joten en sen jälkeen ole vaivautunut postaamaan foorumille.
Oman levy version saat kyllä tehdä, kunhan muistat mainita että ko. levystä aiheutuvat murheet ja kysymykset eivät kuulu tuonne msefi foorumille, sinne rekisteröityessähän kun vaaditaan hyväksymään moinen.
Itseltä tämä pääsi unohtunmaan (ei hirveästi tule noita luettua) Ja lance antoi kyllä palautetta aiheesta, joten en sen jälkeen ole vaivautunut postaamaan foorumille.
Voisitko osoittaa tarkan linkin tuolle lausumalle. En halua sitä kiistää, eikä minulla siihen tarvettakaan ole, mutta haluaisin itse lukea tekijänoikeuksien haltian oman lausuman, ei sivuston ylläpitäjän, siitä että mitä kaikkea copiraitti käsittää. Olen oikeasti yrittänyt löytää sivuilta http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html (tai edes magasquirt.info) tätä tietoa siinä kuitenkaan onnistumatta.JesseT wrote:Nimenomaan B&G ovat kieltäneet tämän jo vuosia sitten ja siitä on informaatiota MS:n kotisivuilla.
Samaa olen minäkin etsinyt, tuloksetta.KariM wrote:Voisitko osoittaa tarkan linkin tuolle lausumalle. En halua sitä kiistää, eikä minulla siihen tarvettakaan ole, mutta haluaisin itse lukea tekijänoikeuksien haltian oman lausuman, ei sivuston ylläpitäjän, siitä että mitä kaikkea copiraitti käsittää. Olen oikeasti yrittänyt löytää sivuilta http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html (tai edes magasquirt.info) tätä tietoa siinä kuitenkaan onnistumatta.JesseT wrote:Nimenomaan B&G ovat kieltäneet tämän jo vuosia sitten ja siitä on informaatiota MS:n kotisivuilla.
Nimenomaan näin.Hessu wrote:Teokseen, oli se millainen hyvänsä, syntyy tekijänoikeus automaattisesti. Toiset eivät saa hyödyntää tekijänoikeuden alaista materiaalia kaupallisesti. Tämä on itsestään selvä juttu, eikä sitä mielestäni tarvitse edes erikseen sanoa.
Periaatteessa B&G voivat kieltää schemansakin käytön mutta käytännössä kukaan ei voi yleiskytkentöjen käyttöä kieltää. Mikäli tuossa olisi joitakin erikoisratkaisuja niin niitä ei saisi käyttää.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni 

Minulle ei ole avoimen projektin (MegaSquirt is an open project..., lähde http://www.megasquirt.info/MS%20FAQ.htm ) kohdalla mitenkään itsestään selvää että mitä esillä olevasta materiaalista saa hyödyntää mihinkin tarkoituksiin. Siksi tämänkaltaisten tilanteiden selkiyttämiseksi olisi hyvä olla nähtävillä tekijän kanta asiaan. B&G:n piirilevyssä se lukee sekä toplayerissä että silkkipainatuksessa joten sen kohdalta asia on jo käsitelty.
En itsekään enää löytänyt tuota kohtaa mistään MS:n virallisilta sivuilta. Foorumissa oli tämä:
Mitä sivuilla vielä jokin aika sitten luki englanniksi, ilmeisesti foorumin tuloon asti, oli muistaakseni jotenkin näin:
Jos joku yritys haluaa myydä Megasquirtteja voitolla, ei heillä (B&G) ole mitään tätä vastaan jos:
1. Ohjelmoitu piiri ja piirilevy hankitaan B&G:ltä
2. Käyttäjille annetaan myös tekninen tuki.
Mikäli versioita megasquirteistä myydään voitolla täyttämättä näitä kohtia, niin... Meidän lakimiehet ovat parempia kuin teidän lakimiehet.
Mitä sivuilla vielä jokin aika sitten luki englanniksi, ilmeisesti foorumin tuloon asti, oli muistaakseni jotenkin näin:
Jos joku yritys haluaa myydä Megasquirtteja voitolla, ei heillä (B&G) ole mitään tätä vastaan jos:
1. Ohjelmoitu piiri ja piirilevy hankitaan B&G:ltä
2. Käyttäjille annetaan myös tekninen tuki.
Mikäli versioita megasquirteistä myydään voitolla täyttämättä näitä kohtia, niin... Meidän lakimiehet ovat parempia kuin teidän lakimiehet.
hmm elikkä....
saan myydä levyäni tyhjällä prossulla ilman mitään seuraamuksia.
sitten täytyy vaan tehdä peini piirilevy willette prommerille siihen kaupankylkiäisiksi niin ei rikota mitään lakeja ja asiakas saa itse ohjelmoida haluamansa koodin.
näin ilmeisesti jos en paljon edellistä väärin ymmärtänyt ?
sitten täytyy vaan tehdä peini piirilevy willette prommerille siihen kaupankylkiäisiksi niin ei rikota mitään lakeja ja asiakas saa itse ohjelmoida haluamansa koodin.
Noin minäkin olen asian ymmärtänyt ja piirilevyn voi suunnitella ihan millasen vaan. Esimerkiksi voi kaupata yleispiirilevynä ja se nyt sattuu olemaan ihan käypänen megasquirtiksi.Turtana wrote:hmm elikkä....

Tuota omaa levyäni olen myynyt pelkkänä levynä, kaikki levyn ostajat saa minulta partcon tilauslistan jolla voi hommata tarvittavat komponentit. Lisäksi olen ilmaiseksi tarvitseville ohjelmoinut prosessoreja, mutta nythän partcosta voi ostaa prosessorin valmiiksi ohjelmoituna. Partcohan ei periaatteessa veloita mitään ohjelmoinnista, koska tyhjä prosu maksaa saman kuin ohjelmoitukin eli ainakin siinä heillä on oikea tapa.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni 

Bruce and Al do not support individuals who sell their own version of the PCB. A person may make a board for ...
Muistin lukeneeni tämän jostain ja kyllähän se siellä on, teksti löytyy : http://www.megasquirt.info/
ja vasemmasta palkista :' MegaManual'in alta 'Introduction and Ordering'
Kohdasta : 'Purchasing a MegaSquirt' ja vähän ennenkuin 'About this Manual'
alkaa.
Muistin lukeneeni tämän jostain ja kyllähän se siellä on, teksti löytyy : http://www.megasquirt.info/
ja vasemmasta palkista :' MegaManual'in alta 'Introduction and Ordering'
Kohdasta : 'Purchasing a MegaSquirt' ja vähän ennenkuin 'About this Manual'
alkaa.
Moraalista kiinni ettenkö sanoisi.Wiceroid wrote:Nää rahamiehet saa mun puolesta tapella keskenään vaikka oikeudessa siitä kuka saa myydä ja mitä, minä köyhänä opiskelijana ostan sieltä mistä sopuhintaan helpoiten saan. Eli partcolta... Se on voivoi jos joku siitä herneet vetää, ei se mua kiinnosta.
Itekin menin ostamaan partcolta tietämättä, että se olisi jotenkin piraatti. Olisin toki voinut tilata osat digi-keyltäkin n.2kk myöhemmin, kun tilasin sieltä megaviewin, relay boardin ja stimun osaset.
Köyhä saa tunnetusti vaikka varastaa että saa kaikki tarpeelliset lelut...Wiceroid wrote:Nää rahamiehet saa mun puolesta tapella keskenään vaikka oikeudessa siitä kuka saa myydä ja mitä, minä köyhänä opiskelijana ostan sieltä mistä sopuhintaan helpoiten saan. Eli partcolta... Se on voivoi jos joku siitä herneet vetää, ei se mua kiinnosta.

Halvemmaksi ne piirilevyt taitavat tuola B&G:ltä tulla. Tilaamisesta ja maksamisesta vaan on tehty oudon vaikeaa.
(Tietoni tilausehdoista ja maksutavoista ovat 2kk vanhoja)
(Tietoni tilausehdoista ja maksutavoista ovat 2kk vanhoja)
Last edited by -Kalle- on Mon Apr 18, 2005 16:12, edited 1 time in total.
-Kalle-