BMW e28 535i
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 22
- Joined: Thu Oct 20, 2005 17:12
- Location: Rauma
- Contact:
BMW e28 535i
Elikkäs nyt olis megaruutan asennus edessä. megaruutta on 2.2 extra koodilla. ja pruuttana motronick joka myös ohjaa kipinää.. joten mitenkä saisi tuon sytkän kytkettyä tohon megaan. jotain kytkentäkaavioita kiitos...
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 22
- Joined: Thu Oct 20, 2005 17:12
- Location: Rauma
- Contact:
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 253
- Joined: Thu Mar 17, 2005 17:58
- Location: Seinäjoki
- Contact:
Hall-anturi ei ole välttämätön, tuossa kuitenkin taitaa induktiivinen anturi olla jo vakiona, sen saa tuossa toimimaan myös. Tosin tarvittava kytkentä on hieman hankalampi. Induktiivisen anturin tarvitsema kytkentä löytyy esimerkiksi täältä.
Sytkäyksikkönä voi käyttää montaakin eri yksikköä, täältä löytyy boschin numero muutamaan vaihtoehtoon.
Kaavoihin en juuri osaa auttaa äkkinäisesti, tarvitsisi auton alkuperäisen motronicin kytkentäkaaviot. Niistä sitten ihmettelemään.
Sytkäyksikkönä voi käyttää montaakin eri yksikköä, täältä löytyy boschin numero muutamaan vaihtoehtoon.
Kaavoihin en juuri osaa auttaa äkkinäisesti, tarvitsisi auton alkuperäisen motronicin kytkentäkaaviot. Niistä sitten ihmettelemään.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 22
- Joined: Thu Oct 20, 2005 17:12
- Location: Rauma
- Contact:
Joo elikkä jossain tulpanjohdossa on joku indiiktiivi anturi tms.. ja sitten on tosiaan kampuralla tuo triggeri ja asentotunnistin.
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... i_1985.gif tossa kaavaa.
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/ ... i_1985.gif tossa kaavaa.
Nopeesti katsottuna L-jetronic tsydeemi
kyllä tuohon onnistuu megasquirtin laitto suht helposti.
Kannattaa tehdä ruiskunosalta kokonaan uusi johtosarja.
Itte tein GM:n HEI-8 palikalla tuon sytkän ohjauksen,
mutta teen ton homman uusiksi EDIKSEN palikoilla, kun
teen konerempan/remmin asennuksen yhteydessä
jossain kevään aikana.
kyllä tuohon onnistuu megasquirtin laitto suht helposti.
Kannattaa tehdä ruiskunosalta kokonaan uusi johtosarja.
Itte tein GM:n HEI-8 palikalla tuon sytkän ohjauksen,
mutta teen ton homman uusiksi EDIKSEN palikoilla, kun
teen konerempan/remmin asennuksen yhteydessä
jossain kevään aikana.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 22
- Joined: Thu Oct 20, 2005 17:12
- Location: Rauma
- Contact:
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 22
- Joined: Thu Oct 20, 2005 17:12
- Location: Rauma
- Contact:
Kiitos! Eli siis jotenkin noin http://www.rkk.1g.fi/kuvat/roadrunner/b ... s.jpg/full
9000 Bosch jos Hall-anturi jakajassa, ei ECU-ohjattu. . . . 10-8002 19.50 ???
2,0/Turbo 85--87 on Hall-anturillisia, ei keskusyksikköä. 10-8002 19.50 ???
9000 Bosch jos moduli on pelkkä PÄÄTEASTE. . . . . . . . . 10-8012 29.50 ???
2,0 88--93 on keskusyksikön ohjaamalla Hall-herätteisellä
niin ja kumpi noista moduleista?
9000 Bosch jos Hall-anturi jakajassa, ei ECU-ohjattu. . . . 10-8002 19.50 ???
2,0/Turbo 85--87 on Hall-anturillisia, ei keskusyksikköä. 10-8002 19.50 ???
9000 Bosch jos moduli on pelkkä PÄÄTEASTE. . . . . . . . . 10-8012 29.50 ???
2,0 88--93 on keskusyksikön ohjaamalla Hall-herätteisellä
niin ja kumpi noista moduleista?
Erinomainen kuva, juuri noin.Roadrunner wrote:Eli siis jotenkin noin http://www.rkk.1g.fi/kuvat/roadrunner/b ... s.jpg/full
Se ilman keskusyksikköä oleva malli lienee se tavallisin, eli boschin 0 227 100 137 / 0 227 100 139 numeroisia vastaava. Varoitus tuosta Motonetin Unipointista, ainakin minulla se pätki isommilla kierroksilla. Romarilta haettu aito bossi toimi heti ok.niin ja kumpi noista moduleista?
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 22
- Joined: Thu Oct 20, 2005 17:12
- Location: Rauma
- Contact:
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 22
- Joined: Thu Oct 20, 2005 17:12
- Location: Rauma
- Contact:
No niin, viel jos sais apua.
http://www.rkk.1g.fi/kuvat/roadrunner/b ... 6.jpg/full
tollanen pyörä orkkiksena, millasen pyörän toi mega vaatii? pitääkös 6koneessa olla 3 tappia ja missä kohtiä. jos joku vaikka paintilla vääntäis jonku kuvan mis näkis asteet jne...
http://www.rkk.1g.fi/kuvat/roadrunner/b ... 6.jpg/full
tollanen pyörä orkkiksena, millasen pyörän toi mega vaatii? pitääkös 6koneessa olla 3 tappia ja missä kohtiä. jos joku vaikka paintilla vääntäis jonku kuvan mis näkis asteet jne...
Tästä kuvasta selviää jotain. Itsellä on käytössä juuri tuollainen.. siis tuollaisesta jalostettu.. 

Tuollainen hammastettu pyörä löytyy '88 uudemmista m30 koneista. Näissä koneissa ei ole enää vauhtipyörällä antureita vaan ainoastaan tuossa dampperilla. Samaisesta koneesta löytyy myös sopiva kiinnike hall anturille.. ei tarvi itse alkaa rakentamaan.


Tuollainen hammastettu pyörä löytyy '88 uudemmista m30 koneista. Näissä koneissa ei ole enää vauhtipyörällä antureita vaan ainoastaan tuossa dampperilla. Samaisesta koneesta löytyy myös sopiva kiinnike hall anturille.. ei tarvi itse alkaa rakentamaan.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 22
- Joined: Thu Oct 20, 2005 17:12
- Location: Rauma
- Contact:
Itellä on vauhtarissa 2 anturia ja sitte tollanen http://www.rkk.1g.fi/kuvat/roadrunner/s ... r.jpg/full ja pyörässä ainoastaan 1tappi.
...Ja offtopik onko toi sun 3.5tbo jo toimininnassa ja millasia tehoja ja millä kokoonpanolla?
...Ja offtopik onko toi sun 3.5tbo jo toimininnassa ja millasia tehoja ja millä kokoonpanolla?
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 22
- Joined: Thu Oct 20, 2005 17:12
- Location: Rauma
- Contact:
Eli kuuluisko tossa pyörässä sitten olla 120asteen välein tapit? jos käyttää tolleen http://www.rkk.1g.fi/kuvat/roadrunner/b ... s.jpg/full
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 108
- Joined: Wed Jan 04, 2006 15:54
- Location: Vihti, 8.1 -> ViestiR Riihimäki...
:O Käykö tuo suoraan M20B20 olevan tilalle, meneekö suoraan oikeeseen kohtaan? Ja onko tossa nyt 36-1 hammasta vai paljon? Oisko sulla vielä kuvaa siitä hall-anturin kiinikkeestä?beemer wrote:Tästä kuvasta selviää jotain. Itsellä on käytössä juuri tuollainen.. siis tuollaisesta jalostettu..
Tuollainen hammastettu pyörä löytyy '88 uudemmista m30 koneista. Näissä koneissa ei ole enää vauhtipyörällä antureita vaan ainoastaan tuossa dampperilla. Samaisesta koneesta löytyy myös sopiva kiinnike hall anturille.. ei tarvi itse alkaa rakentamaan.
Kuvasta lienee helppoa laskea hampaat. Motronic ohjauksissa ei tietääkseni ole koskaan käytetty 36-1 hammastusta.Supa^ wrote::O Käykö tuo suoraan M20B20 olevan tilalle, meneekö suoraan oikeeseen kohtaan? Ja onko tossa nyt 36-1 hammasta vai paljon? Oisko sulla vielä kuvaa siitä hall-anturin kiinikkeestä?beemer wrote:Tästä kuvasta selviää jotain. Itsellä on käytössä juuri tuollainen.. siis tuollaisesta jalostettu..
Tuollainen hammastettu pyörä löytyy '88 uudemmista m30 koneista. Näissä koneissa ei ole enää vauhtipyörällä antureita vaan ainoastaan tuossa dampperilla. Samaisesta koneesta löytyy myös sopiva kiinnike hall anturille.. ei tarvi itse alkaa rakentamaan.

Kyseinen pulssipyörä sopii (ainakin) 80-luvun lopun/90 luvun alun M20 ja M30 sarjan moottoreihin.
Dataa...
http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... %2FTrigger
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 22
- Joined: Thu Oct 20, 2005 17:12
- Location: Rauma
- Contact:
Itellä on pihassa seisovassa projektissa kanssa toi yks tappi vaan hihnapyörässä. Onko kellään hajua että onko toi tappi anturin kohdalla silloin kun kone on ykk:ssa? Mitään merkkejä ykk:sta tossa koneessa ei taida olla (?). Meinaan vaan että jos laittais pari tappia pyörälle lisää ja hallin vr-anturin tilalle niin tulis toimiva peli.Roadrunner wrote:Itellä on vauhtarissa 2 anturia ja sitte tollanen http://www.rkk.1g.fi/kuvat/roadrunner/s ... r.jpg/full ja pyörässä ainoastaan 1tappi.
Millainen Hall anturi sinulla on ? Ainakaan Honeywellin 1GT101DC:llä ei homma toimi, koska hampaat liian pieniä&taajassa. Testattu tosin M50 hammaskehällä, mutta lienee mitoiltaan riittävän lähellä tätä.
Petteri
Petteri
Supa^ wrote:Herätellään vanhaa topickia. Onko beemer tai muut jotka tota valmista 60-2 pyörää käyttää ni saanut toimii tota kuinka hyvin? Toimiiko megan ja hall-anturin kanssa suoraan kun pistää vaa oikeet asetukset? Ettei tarvi leikkaa hampaita pois tai muuttaa anturin sijotuspaikkaa? Muita kokemuksia?