Eli kuvassa on kytkentä jolla pystyy tuon muunnoksen tekemään:

Tästä heti monta (tyhmää) kysymystä. Elektroniikasta en paljoa tiedä.
-Anturissani on kaksi johtoa, mihinkäs tuossa se toinen tulisi sitten?
-Onkos tuo alimmainen vaakaviiva maa? Ja kytketäänkö sitä mihinkään muualle kuin tuohon kytkentään? Tuonne tulee kuitenkin +5V niin kai se johonkin maahankin pitäisi kytkeä ?
-Tuosta yksi piuha menee U4 jalkaan 6, pitäisikös tuon jalan olla erillään megan piirilevystä vai voiko jalka nro 6 olla edelleen kytkettynä megan piirilevyyn ?
- Yksi vastus on 4k7, onkos se sitten 4007 ohmia?
No sitten ilmeisesti tulisi vielä sytkän ohjaus, eli ilmeisimmin megalta esim. fidle pinnistä jonkin näköiselle käikäleelle, esim. ne tietyt Boschin osat, jotka sopivat jakaja ohjattuun sytkään, kuten tällä sivulla on esitetty:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
Eli tämä vr-anturilta tapahtuva haistelu on oma osansa tuosta sytkän ohjaushommasta ja kipinän laukominen taas omansa, periaatteessa siis tätä vr-kytkentää käyttäen voi ottaa käyttöön lähes minkä vaan kipinän ampumismenetelmän?
Eroaakos tälläinen menettely mitenkään tuosta hall singaalilla toteutetusta trigger anglen tai jonkin muun säätämisen suhteen?
Tälläistä sanovat lontooksi, mutta nyt on itselleni epäselvää, että onko tässä lähteessä mainittu vr-sensori tapaus sama kuin tuossa yllä kuvailemani?
IMPORTANT - do not set your total trigger angle (i.e. trigger angle plus additions) in the range 20 to 50 degrees as you will encounter problems and be unable to get your desired advance. If this is the trigger angle you calculate then you either need to move your crank sensor/wheel or modify your distributor to obtain a compatible trigger angle.
e.g. if you set a trigger angle of 23 degrees (no additions) then your maximum advance would be about 18degrees which will almost certainly give you a very lame engine down on power.
VR sensor users must use "time based cranking"
Hall sensor users can take advantage of "trigger return" In this mode the trigger should be active at least 5-10 degrees before maximum advance and stay active until 5-0 degrees BTDC. The trigger going low sets off the spark when cranking. This will give accurate advance during the uneven cranking period. The second LED on the front panel (showing warmup on standard MS) shows the current status of the trigger to make it easier to adjust the distributor, or whatever triggers the MSS. LED on = trigger high, LED off = trigger low. This LED is only of real use for hall sensors and needs to be configured in Megatune. On "Codebase and Outputs function" set LED18 (D15) to IRQ trigger.
Tuo BTDC on ilmeisesti ennen ykkSetup - VR sensor
1) Set the crank at 20BTDC
3) Make sure the rotor arm points towards the correct contact in the distributor cap
4) Bolt down the distributor
5) Turn engine backwards until the pip lines up with the VR sensor
6) Measure angle BTDC (+/- 10 degrees is good enough) at the crank
7) Enter measured angle in "Trigger angle"
Enter "Fixed angle" to 10 degrees
9) Start the engine
10) Adjust "Trigger angle" until the timing light is at 10 degrees
11) Set "Fixed angle" to -10
12) Start tuning
Omassa vauhtipyörässä on noita koloja ja sitten kahden kolon verran tasaista 90 ennen ja jälkeen ykk, jakajaakaan ei saa säädettyä, mutta eikös tuon pitäisi onnistua noilla hiluilla kun säätää vaan arvot kohdalleen?
Varmasti epäselvä esitys, kun en tajua puoliakaan, mutta toivottavasti tästä nyt jonkunlaisen selvyyden saa ja kysyäkkin saa, toivottavaakin, paljon helpompaa käsitellä hommaa kun joku osaa kysellä oikeita asioita.
Tarkoituksena olisi nyt opiskella ylipäätään kuinka sytytyksen ajoitus toimii ja kuinka sytytyksen voisi rakentaa mahdollisimman paljon alkuperäistä hyödyntäen. Kaikki on itselleni aivan uutta ja varmasti vaikeuttaa hommaa, mutta muutenkaan tätä ei opi kuin tekemällä.