Partcon luettelossa ei siis kyseisiä osia ainakaan ollut, saako noita mistään päin suomea? Olen paikalliset elektroniikka puljut käynyt läpi ja ei kuulemma saa.
Kun pitäisi saada tuo signaali muutettua tuolta induktiiviselta anturilta. Ja eikös tuolla VB921:llä voi tehdä puolan ohjauksen? Niin ei tarvii noita boschin tai muiden vahvistin systeemejä hommailla?
Olin ajatellut näin että induktiiviselta anturilta (moottorissa 60-2 pyörä) menee signaali tuolle LM1815:lle ja siitä megalle ja megalta sitten tulee tuolle VB921:lle ja siitä edelleen puolalle. Aluksi tulee siis auton alkuperäisillä osilla, koska budjetti ei anna periksi vielä suorasytylle. Voiko tuosta edes saada toimivan paketin tuolla tavalla? Vai pitääkö suosiolla laittaa VB921:sen tilalle joku Boschin tai vastaavan vahvistiin.
Onkos kukaan saanut jostain päin suomea noita VB921? Partcoltakaan ei saa niitä. Eikös tuollaset ole mega v3.0:ssa? Tai sitten pitää rueta etsimään jotain boschin tai jonkun sytkävahvistinta.
miksihän vastaavuuskirjat ei kerro tuota sitten vaihtoehdoksi? Vaikka tuokin IRGS14C40L löytyy samaisesta kirjasta. No täytyy etsiä tuota sitten, kiitos vinkeistä!
Vastaavuuskirjat eivät sano että osa on vastaava koska se ei ole. Toimivuudesta ei ole takeita jos ton IRGS14C40L:n heittää suoraan vb921:n tilalle. Joillakin on ollut isompiakin ongelmia. Lisää juttua täällä:
v3.0 levylle alunperin suunniteltu kytkis varmasti helpottaisi mutta sitä ei ole varmaankaan testattu extra-koodin kanssa, jos menee tota kautta niin pitäisi tutkia juttua enempi.
No pitää sit kai laittaa suosiolla valmis vahvistin sydeemi(Boschilainen tai vastaava). Ei pitäisi rueta itse tekemään erillisistä osista, kun on valmiita osiakin saatavilla
Onko muuten kukaan toteuttanut itse tekemällä tuota puolan ohjausta eri osalla kuin tuo VB921? Vai onko kaikki käyttäneet noita valmiita boschin-moduleita tai vastaavia?
Mulla on käytössä itse viritelty ohjain kahdelle puolalle. Kytkiminä toimii IGBT:t (ISL90V3040), säädettävä virranrajoitus yms.
Itse asiassa kapistuksesta löytyy mm. oma mikrokontrolleri ja kaikkea muuta tässä käytössä tarpeetonta. Tuota voisi käyttää itsenäisenä sytkänohjaimena, kunhan vaan joku ehtisi viritellä softan valmiiksi. Kyseessä on kaverin kanssa puuhailtu ikuisuusprojekti, mä vastaan rautapuolesta ja kaveri softasta. Softan valmistumista odotellessa päätin hyödyntää laitosta tyhmänä sytkänohjaimena. Aikaisemmin mulla oli tarkoituksena tehdä tuosta EDIS:iä matkiva viritys, joka hoitaisi kampuran anturit ja kipinöiden ajoittamisen. Mutta sitten extra-koodiin tuli tuki suorasytkälle niin multa loppui into koodin vääntämiseen