Ruiskun ohjaaminen ilman MAP-tietoa

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
vw-racing
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Sun Mar 13, 2005 15:26
Location: Lappeenranta

Ruiskun ohjaaminen ilman MAP-tietoa

Post by vw-racing »

Onko Megaa mahdollista ohjata esim. kaasuläpän asennon ja kierrosluvun perusteella? Minulla on Mega ralliautossa, eikä alipainetta tahdo riittää rajumman nokan vuoksi tarpeeksi. En pysty siis säätämään VE-taulukkoa oikeastaan ollenkaan, kun alipaine on sama tyhjäkäynniltä täyskaasuun. Jos ohjaaminen onnistuu, niin mahtaisiko kyseessä olla juuri tämä Alpha-N -moodi? Onko kenelläkään minkäänlaisia kokemuksia säädöstä tässä moodissa?
205

Post by 205 »

Löytyy seuraavat:
Speed Density = Alipaineeseen
Alpha N = TPS:n asentoon
MAF = Ilmamäärään

Perustuvat säätötavat
vw-racing
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Sun Mar 13, 2005 15:26
Location: Lappeenranta

Post by vw-racing »

Onko kokemuksia kuinka hyvin pelkällä TPS:än perustuvalla säädöllä saa säädettyä? Pitäisikö Alpha-N -moodi muuttaa jostain settingistä vai pelkästään MT:sta?
205

Post by 205 »

Itellä ei ole
pitää muuttaa configuraattorilla tai notepadillä settings.ini:stä ja megatunesta
veni
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Wed Dec 07, 2005 19:37
Location: Kuopio

Post by veni »

Voiko MAPpia ylipäätään käyttää yksi- tai kaksipyttyisissä koneissa esim. motskarissa? Luulisi (ali)paineiskujen tulevan aika isoissa rakeissa.

Mittee tuumitte? Onko kokemuksia?
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Post by Benkku »

Miksei voisi, ohutta letkua ja väliin sopivan kokoinen kannu, jolla syke saadaan tasattua ennen MAP anturia.

Mahdollisesti vielä imusarjan puolelle ennen kannua hiukan kuristusta.
Post Reply