Mersun triggerpyörä?!
Moderator: Masi_K
Mersun triggerpyörä?!
Elikkä pitäs alkaa kehitteleen tapit tollaseen pyörään kts kuvat: http://personal.inet.fi/surf/wheel/ miten noi sais helpoiten kohdistettua niin että se sytkä kans pelaa tohonhan tulee kolme tappia 90 aseteen välein koska se tulee toimimaan yhteistyössä boschin hukkakipinäpuolan kans. oiskohan moottori koneistamolla jotain penkkiä jossa tappien paikkojen poraus onnistuisi. kävi myös mielessä että jos piirtäis jollain ohjelmalla "astekiekon" ja tulostais sen paperille niin sais asteet selville. ehdotuksia otetaan vastaan, kuinka olette tehneet pyöränne?!
Joo koneistamossa pitäs olla aika helppo nakki.
Tossa ois helpointa varmaan porata vaan paikat kahelle tapille lisää, nythän sulla on siinä se yks jolle on jo valmis anturikin. Toi nykynen tappi taitaa olla TDC ( ? ) joten sitä pitäs käyttää keskimmäisenä tappina. Samalla myös ainoo tappi mitä ei käytetä lopulta sytkän triggaamiseen wheel decoderin asetuksia rukatessa.
Tarvittaessa ton tapituksen voi tehdä itsekkin jos on tosi huolellinen. Eka lyö kaikki merkit ja sitte vasta poraileen, pylväskoneeseen kii ja varovasti pienemmällä terällä, korjaa jos lähtee vetelemään, perästä isompaa.
Kulmamittojen ja astekiekkojen kanssa kun kotioloissa väkertää niin voi tulla heittoja. Helpointa jos ottaa tarkan ympärysmitan ja jakaa neljällä ni saa sen halutun etäisyyden viereisiin tapeihin, mittaa paikan etäisyyden merkatessa molemmin puolin eli lasketuilla 90 ja 270 mitoilla.
Tappien kiinnitys pitää sit varmistaa ettei ne tapit lentele omiaan tielle. Kierteet jos ei muuta keksi. Mulla on ainaki toi orggistappi käyttöautossa tippunu jonnekkin.
-K-
Tossa ois helpointa varmaan porata vaan paikat kahelle tapille lisää, nythän sulla on siinä se yks jolle on jo valmis anturikin. Toi nykynen tappi taitaa olla TDC ( ? ) joten sitä pitäs käyttää keskimmäisenä tappina. Samalla myös ainoo tappi mitä ei käytetä lopulta sytkän triggaamiseen wheel decoderin asetuksia rukatessa.
Tarvittaessa ton tapituksen voi tehdä itsekkin jos on tosi huolellinen. Eka lyö kaikki merkit ja sitte vasta poraileen, pylväskoneeseen kii ja varovasti pienemmällä terällä, korjaa jos lähtee vetelemään, perästä isompaa.
Kulmamittojen ja astekiekkojen kanssa kun kotioloissa väkertää niin voi tulla heittoja. Helpointa jos ottaa tarkan ympärysmitan ja jakaa neljällä ni saa sen halutun etäisyyden viereisiin tapeihin, mittaa paikan etäisyyden merkatessa molemmin puolin eli lasketuilla 90 ja 270 mitoilla.
Tappien kiinnitys pitää sit varmistaa ettei ne tapit lentele omiaan tielle. Kierteet jos ei muuta keksi. Mulla on ainaki toi orggistappi käyttöautossa tippunu jonnekkin.
-K-