Joo, Saabin DI paukauttaa kipinää startatessa molempiin vaihtoehtoihin ja ionisaatiomittauksella päättelee kumpi oli oikea.
Käyttämällä Saabin DI-kasettia voisi varmaan onnistua megalla, tämmöinen ajatus on ainakin kytenyt päässä nyt jonkinaikaa. Aiemmassa autossa oli ensimmäistä mallia oleva Saab DI ohjattuna alkuperäisellä ohjausboksilla mutta eprommi muokattuna.
Tuo kasettihan antaa ulos "combustion signalia" ja ottaa sisään "trigger signalia", megalla voisi onnistua helpostikin ohjauslogiikan teko käyttämällä kampiakselin asentoanturia jos vielä skoopilla vaikka tutkii minkälaista signaalia se kasetti haluaa ja mitä se työntää combustion signaalina ulos. Saattaa olla että nuo signaalit löytyykin jostain jo valmiiksi selvitettyinä tai muuten vain spekseistä, en ole vielä ehtinyt tutkia.
Vielä hienompana lisänä voisi sitten yrittää analysoida sitä signaalia ja tunnistaa nakutus ja säätää sytkää sekä ruiskutusta pyttykohtaisesti kuten Saabin Trionic tekee. Vaikea vain sanoa äkkiseltään kuinka hankalaa tämä sitten käytännössä olisi toteuttaa, taitaa olla patentin takana piilossa nuo Trionicin käyttämät menetelmät..
Edit: Löytyi kuin löytyikin jo valmiiksi tarkempaa tietoa, eli kun kampiakselin asentoanturi kertoo että joko pytyt 1 ja 4 tai 2 ja 3 ovat yläkuolokohdassa niin combustion signaali kertoo että joko 1/2 tai 3/4 sytyttivät. Näistä päättelemällä saa tietoon että mikä pytty oli milloinkin kyseessä ja saa sytytyksen synkronoitua. Triggerisignaali on ihan vain pinnin maadoitus ja combustion signal on B+ pulssi.