Mutta mikähän mättää kun ruutan fidle ledi ei syty missään vaiheessa, ja vastaava ledi ei sammu stimulaattorista ollenkaan
MSnS ja Fidle ledi
Moderator: Masi_K
MSnS ja Fidle ledi
Toimittivat partcosta megaruutan msns-extra.s19 tiedostolla (vaikkei sitä pyydetty
), ja nyt on ruutta kasattuna ja megatunessa näyttää toimivan ihan normaalisti...
Mutta mikähän mättää kun ruutan fidle ledi ei syty missään vaiheessa, ja vastaava ledi ei sammu stimulaattorista ollenkaan
Onkohan tuolla nyt sitten jotain tekemistä sen extra koodin kanssa, vai onko hardware vika 
Mutta mikähän mättää kun ruutan fidle ledi ei syty missään vaiheessa, ja vastaava ledi ei sammu stimulaattorista ollenkaan
Last edited by AteV8 on Sun Dec 04, 2005 18:13, edited 1 time in total.
Toi msns-extra.s19 tiedosto...ööö...eikös se liity TCC:n eli turbiinilukon ohjaukseen TH 700r4 laatikon kanssa?
Ideanahan on muuttaa tarpeeton Fidle (fast idle,napa 30 sillä pääliittimellä) ohjaamaan TCC turbiinilukkoa ja tuo s19 tiedosto on juuri se mikä pitää lisätä tätä toimintoa varten.
Kyseistä Fidle napaa 30 käytetään maadoittamaan rele,joka taas ohjaa lukolle virtaa.
Tuolloin se muuttaa tuon FIDLE ledin toimintaa siten,että ledin palaessa lukko päällä ja sammuksissa lukko auki.
LED ON = Lukko päällä
LED OFF = Lukko auki
Oleno ymmärtänyt väärin asian ?
Tuolla http://www.msefi.com/ foorumilla nimerkki "Lance" tietää asiasta enempi. Löytynee sieltä kun vain viitsii etsiä tai yleensä löytää sen sieltä.
Lance on vastaillut kysymyksiin sähköpostilla ihan kiitettävästi...sain ohjeet tuon turbiinilukon ohjaukseen ja moneen muuhun ongelmaan.
Harmi vain kun kaikki saadut tiedostot menivät tietokoneen kaaduttua...
Onko kukaan muu muuten puuhastellut tuon turbiinilukon (TCC) ohjauksen kanssa täällä ?
Ideanahan on muuttaa tarpeeton Fidle (fast idle,napa 30 sillä pääliittimellä) ohjaamaan TCC turbiinilukkoa ja tuo s19 tiedosto on juuri se mikä pitää lisätä tätä toimintoa varten.
Kyseistä Fidle napaa 30 käytetään maadoittamaan rele,joka taas ohjaa lukolle virtaa.
Tuolloin se muuttaa tuon FIDLE ledin toimintaa siten,että ledin palaessa lukko päällä ja sammuksissa lukko auki.
LED ON = Lukko päällä
LED OFF = Lukko auki
Oleno ymmärtänyt väärin asian ?
Tuolla http://www.msefi.com/ foorumilla nimerkki "Lance" tietää asiasta enempi. Löytynee sieltä kun vain viitsii etsiä tai yleensä löytää sen sieltä.
Lance on vastaillut kysymyksiin sähköpostilla ihan kiitettävästi...sain ohjeet tuon turbiinilukon ohjaukseen ja moneen muuhun ongelmaan.
Harmi vain kun kaikki saadut tiedostot menivät tietokoneen kaaduttua...
Onko kukaan muu muuten puuhastellut tuon turbiinilukon (TCC) ohjauksen kanssa täällä ?
-
JTbo
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Ei se .s19 tiedosto nyt ihan tuollainen ole.
Sehän on vain extra ominaisuuksilla varustettu Megasquirtin prosessorin ohjelma, toki siinä olevia lisälähtöjä voi käyttää esim. vaihteiston ohjaukseen.
Extran ledit eroavat vakiokoodin ledeistä, extrassa on warmup, acceleration enrichment ja squirt ledit. Keskimmäinen on warmup. Mega on minulla ylösalaisin autossa (kaatunut raukka), joten nyt on päässäkin sekaisin nuo squirt ja warmup.
Sehän on vain extra ominaisuuksilla varustettu Megasquirtin prosessorin ohjelma, toki siinä olevia lisälähtöjä voi käyttää esim. vaihteiston ohjaukseen.
Extran ledit eroavat vakiokoodin ledeistä, extrassa on warmup, acceleration enrichment ja squirt ledit. Keskimmäinen on warmup. Mega on minulla ylösalaisin autossa (kaatunut raukka), joten nyt on päässäkin sekaisin nuo squirt ja warmup.
Volvo 360GL -88
-
205
Megatunesta valikko Code Config ja siintä Code base and output function
siellä määritellää miten ledit toimivat ja myös mihin fidle lähtöä ja muita
lähtöjä käytetään.
tuo .s19 tiedostoa päivittetään sen mukaan kun tulee uusia versioita ja
parannuksia esim. itselläni 026g tai kun muutetaan lämpötila antureiden
kalibrointeja esim. Easythermillä mitä tekee tosta alkuperäsestä
.s19 tiedostosta korjatun version anturi tietojen mukaan.
Tarpeeksi hankalasti selitetty

JTbo ehti ensin
siellä määritellää miten ledit toimivat ja myös mihin fidle lähtöä ja muita
lähtöjä käytetään.
tuo .s19 tiedostoa päivittetään sen mukaan kun tulee uusia versioita ja
parannuksia esim. itselläni 026g tai kun muutetaan lämpötila antureiden
kalibrointeja esim. Easythermillä mitä tekee tosta alkuperäsestä
.s19 tiedostosta korjatun version anturi tietojen mukaan.
Tarpeeksi hankalasti selitetty
JTbo ehti ensin
No joo tulipahan sekoitettua taas asioita...
Kumminkin ton lukon ohjaukseen piti ladata just joku s19 tiedosto,ehkä tuo sama ja sitten muuttaa se liittimen napa Fidle ohjaamaan lukkoa.Sen jälkeen LED-olisi näyttänyt milloin päällä ja ei.
No väliäkö tolla,ne ohjeet ja tiedostot meni kovalevyn mukana,se siitä.
Kumminkin ton lukon ohjaukseen piti ladata just joku s19 tiedosto,ehkä tuo sama ja sitten muuttaa se liittimen napa Fidle ohjaamaan lukkoa.Sen jälkeen LED-olisi näyttänyt milloin päällä ja ei.
No väliäkö tolla,ne ohjeet ja tiedostot meni kovalevyn mukana,se siitä.
Kahtottiin megatunesta, ja se oli sitä mieltä että se keskimmäinen ledi olis warmup. Varmuuden vuoks kokeiltiin vielä sendiä eculle tietoa uudelleen, ilman mitään vaikutusta. Mittarit kyllä reagoi ihan normaalisti, mutta edelleenkin megan warmup ledi pimeenä, ja stimun warmup (tai joku sellanen) palaa kokoajan.
Järki loppuu kesken!
Noh, onneks ei oo oma vaan kaverin, mutta pitäähän kaveria auttaa
Ideoita
Pitäskö vaan jättää huomioimatta tuo vika, ja toivoa että mega toimii silti oikein?
Järki loppuu kesken!
Ideoita
-
JTbo
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Olisiko se kadonnut .s19 tiedosto täältä?:Rydäri wrote:No joo tulipahan sekoitettua taas asioita...![]()
Kumminkin ton lukon ohjaukseen piti ladata just joku s19 tiedosto,ehkä tuo sama ja sitten muuttaa se liittimen napa Fidle ohjaamaan lukkoa.Sen jälkeen LED-olisi näyttänyt milloin päällä ja ei.
No väliäkö tolla,ne ohjeet ja tiedostot meni kovalevyn mukana,se siitä.
http://members.shaw.ca/corvette.1984/MS.html
Tuossa on ainakin muutoksia koodissa automaattilaatikkoa varten.
Volvo 360GL -88