säätämisen aloittelua.

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
flektivitonen
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Tue Mar 01, 2005 21:54
Location: Helsinki

säätämisen aloittelua.

Post by flektivitonen »

jep. auto on otettu ajoon ja ensimmäisiä säätöjä olen tehnyt.

kaikilla kierrosalueilla moottori käy vähän laihalla. muutin REG_FUEL arvoa vähän ylemmäs, jolloin varmasti tuli bensaa lisää, mutta kulku oli todella nihkeätä.

sain jo tuossa jtbo:lta vinkkejä säätämiseen.
tyhjäkäynnin yläpuolella nyhtää törkeästi. mutta yli 2600-2700r.min käy jo tasaisemmin. tasaisella 100kmh vauhdilla vitosvaihteella myös menee kohtalaisesti nykimättä.

myös tuo FSE-b.paineensäädin tuottaa ongelmia, se ei pidä paineita, kuin 2 päivää samoissa.


noh. tässä tuli tämmönen alkuavautuminen tähän Audin säätöön:D
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Paineet pitäs pysyä aisoissa. Muute mahotonta säätää. Regfuel pitäs antaa olla siinä mihin se lasketaan. VE taulukolla haetaan säädöt. Onko sytkä kanssa säädettävänä ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
olski
Megasquirttaaja
Posts: 61
Joined: Sat Feb 26, 2005 2:02
Location: Vammala

Post by olski »

Ei oo eka FSE jossa on tota vikaa.
Tuunus 20m 2.9 msnedis
flektivitonen
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Tue Mar 01, 2005 21:54
Location: Helsinki

Post by flektivitonen »

mulla on kaverin vastaavaan moottoriin tehdyt kartat, mutta erilaiset suuttimet. tässä on melko hyvä lähtökohta säätöjen hakemiseen. laitoin bleederiventtiilillä myös ahdot alas. max 0.4bar.

laskin itse reg_fuelin pienemmäksi ja vastaamaan suuttimien kokoa. annoin aluksi megan laskea sen arvon, mutta se laski sen väärin eli tähän on tehty joskus jotain muutoksia liittyen reg_fueliin. nyt se on kuitenkin ok.

myös sytty on mukana pelissä ja laitoin myös sen wb-lambdan tilaukseen.
ajattelin vaihtaa tuon FSE:n kiinteään 3bar-turboauton säätimeen, niin loppuu nuo kikkailut tolla bensanpaineella.

läpi koko kierrosalueen on lambdamittarissa näkynyt 5-6 lamppua vihreänä, eli aika laihalla mennään. toki säädetään lisää ainetta, kunhan viikonloppu koittaa ja pääsee ajelemaan taas.
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Jos tasaisesti on pikkaisen laihalla, niin silloinhan kannattaa ottaa ja skaalata koko kartaa. Fuel Tables -> VE-Map -> Tools -> Table Transform -> sitten ruutuun vaikka 1.1 (rikastaa 10%), tarkasta että pallukka kohdassa transform ja klikkaat ok.

Siitä voi sitten osakaasulla vähän laihentaa. Tuning -> VE Table ja sitten G näppäintä, niin osoitin kulkee itsekseen, shift+nuoli ylös rikastaa ja shit+nuoli alas laihentaa.

Tyhjäkäyntialuelle voit laittaa sellaisen tasaisen kohdan karttaan, jos seilaa.

Kylmäkäynnistykset onkin sitten jo ikävämpiä säätää, kun parin yrityksen jälkeen ei kone ole enää täysin kylmä. Näitä en ole vielä omassani saanut kovinkaan hyväksi, neljännellä startilla sentään jää jo käyntiin :oops:
Volvo 360GL -88
flektivitonen
Megasquirttaaja
Posts: 42
Joined: Tue Mar 01, 2005 21:54
Location: Helsinki

Post by flektivitonen »

pieni briiffaus olisi vielä tarpeen. ne asetukset laajakaistalambdan kanssa.

ymmärsinkö oikein

-settings.ini:stä WB innovate 0-5v päälle
-megatunesta WB päälle ja tietojen syöttö MS-boksiin
-WB-ohjaimesta ulostulolle määrittely: 0V =10:1, 5V = 20:1

-muuta?
Post Reply