imuilman lämpöanturi
Moderator: Masi_K
imuilman lämpöanturi
eli minkälainen kelpaa ja mistä saa?
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 103
- Joined: Sat Feb 26, 2005 6:51
- Location: tampere
kattelin tossa, et sulla on turbovehje kyseessä. Monet sanoo, ettei cossun anturi olis riittävän nopea reagoimaan. Mulla on käytössä bosch 0280130085. maksaa jonku 25e mutta on paljon nopeampi reagoimaan lämmön muutoksiin (jotka ovat turbossa rajumpia).
Kaitpa toi cossunkin anturi pelaa jotenkuten. Onhan se cossukin turbo...
edit: Kannattaa lukea tämä topikki
Kaitpa toi cossunkin anturi pelaa jotenkuten. Onhan se cossukin turbo...
edit: Kannattaa lukea tämä topikki
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 103
- Joined: Sat Feb 26, 2005 6:51
- Location: tampere
Minkä auton anturi tuo on ja onko se nopea eli ahdettuun sopiva?TVH wrote:1.6i-2.0i moott ilma-anturi HARMAA/VALKEAr (M12x1.5). . . . 37-3318 10.90 ???
Tuollanen anturi löytyy motonetistä, eikä tarvitse muuttaa anturikarttoja tai bias-vastuksia.
Löytyykö mistään tuon cossun anturin speksejä että voi vertailla muihin antureihin?
MS Extra 029q2 EDIS-4
Kyllä toi cossun anturi reagoi JUST tarpeeks nopeesti. Kun ajelen rauhallista 50km/h vauhtia pintakaasulla, näyttää lämpö jotain 10ºc paikkeilla, ja polkasen kerran nopeasti kaasua, on lämmöt jo miinuksen puolella. Ulkolämpö about -5ºc.
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
mulla on tuo bosch:n nopea malli ja tuntuu kieltämättä aika nopealta, mutta sitten kysymyksiä, mitä se oikein säätää ja mistä niitä imuilman lämpötila anturin megasquirtille tekemiä säätöjä pääsee muuttamaan (ei ainakaan yht'äkkiä tullut mitään valikkoa vastaan megatunesta
)
sen huomasin, että suuttimien aukiolo-aika pienenee niin paljon, että kone sammuu anturin kytkemisen jälkeen n. 2 sek. kuluttua.
vai pitääkö nuo imuilman lämpötila anturin antamat tiedot huomioida jo perus bensakartassa
moottoria ei siis saa käyntiin, jos anturi on kytkettynä kiinni megasquirttiin, lupaa kyllä, mutta ei jaksa lähteä käyntiin.
sytytykseen en huomannut mitään muutoksia, mutta mulla olikin käytössä kiinteä ennakko muiden kokeilujen takia (tyhjäkäynnin säätö ym.)

sen huomasin, että suuttimien aukiolo-aika pienenee niin paljon, että kone sammuu anturin kytkemisen jälkeen n. 2 sek. kuluttua.
vai pitääkö nuo imuilman lämpötila anturin antamat tiedot huomioida jo perus bensakartassa

moottoria ei siis saa käyntiin, jos anturi on kytkettynä kiinni megasquirttiin, lupaa kyllä, mutta ei jaksa lähteä käyntiin.
sytytykseen en huomannut mitään muutoksia, mutta mulla olikin käytössä kiinteä ennakko muiden kokeilujen takia (tyhjäkäynnin säätö ym.)
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
No jos sulla ei ole anturi kiinni, mega ruuttaa rikastusta -40C asteen mukaan, joten sen kartan joutuu tekemään kyllä ihan uusiksi jos on kartta tehty ilman anturia ja laittaa sitten anturin kiinni.
Tai uusiksi ja uusiksi, rikkaamalle säätämään kaikkia arvoja, senhän saa sieltä valikosta koko kartan rikastettua kerralla.
Tai uusiksi ja uusiksi, rikkaamalle säätämään kaikkia arvoja, senhän saa sieltä valikosta koko kartan rikastettua kerralla.
Volvo 360GL -88
ok. tuota vähän pelkäsinkinJTbo wrote:No jos sulla ei ole anturi kiinni, mega ruuttaa rikastusta -40C asteen mukaan, joten sen kartan joutuu tekemään kyllä ihan uusiksi jos on kartta tehty ilman anturia ja laittaa sitten anturin kiinni.
Tai uusiksi ja uusiksi, rikkaamalle säätämään kaikkia arvoja, senhän saa sieltä valikosta koko kartan rikastettua kerralla.

no, ei tuo kova homma ole, nyt kun tietää, ettei etsi turhaan mitään valikkoa, josta sitä voi säätää...
Eli tää on siis täysin "bolt-on" kamaa myös MS2? Eihän se oo tietty iso vaiva mitata, muttaTVH wrote:1.6i-2.0i moott ilma-anturi HARMAA/VALKEAr (M12x1.5). . . . 37-3318 10.90 ???
Tuollanen anturi löytyy motonetistä, eikä tarvitse muuttaa anturikarttoja tai bias-vastuksia.


ja kierrehän oli se M14 x 1.5 varmasti, niinkuin joku tossa mainitsi, ettei ne duunaa nyt väärää kierrettä paineputkeen?

Onko tossa siis avoin elementti? Mistä bilikasta toi muuten on?
