Yrittää käyntiin mutta potkii vastaan.

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

Yrittää käyntiin mutta potkii vastaan.

Post by Riksa »

Eli mega projekti on nyt siinä vaiheessa että pitäisi saada peli tulille, mutta kone lähtee käyntiin ainoastaan startin avustamana ja vastaan potkien. Heti kun lopettaa starttaamisen niin ei jaksa jäädä käyntiin, vaan sammuu heti. Trikkerinä on 4-1 ja luultavasti sen asetuksissa vikaa kun sytty potkii vastaan???? Trikkerin asetuksena on että trikker a on 1 ja trikker b on 3 mutta mitä muita asetuksia pitää muuttaa että sytyn ajoitus menee oikein??
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

trigger angle pitää määrittää.

Kannattaa kokeilla 026g tai uudempaa koodia, vanhemmissa on wheel decoder bugeja.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

ongelmia kerrakseen.

Post by Riksa »

Eli mitä pitäisi laittaa angleksi, jos trikkeri-pyörä on 4-1 ja hall anturi sijaitsee 60astetta 1 tapin jälkeen ja silloin on kampura yläkuolokohdassa? pitää etsiä uudempaa koodia.
Tänään tutkin aihetta usean tunnin ja totesin että led 17 antama maa antaa kipinään johtavan pulssin mutta led 19 antama ei? eli tänäänkin kone on lähtenyt käymään jo niin että on käynyt jo omillaan mutta vaikea sen on kuitenkin käydä kun pelissä on vain sylinterit 2 ja 3 :D
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Re: ongelmia kerrakseen.

Post by TVH »

Riksa wrote:Eli mitä pitäisi laittaa angleksi, jos trikkeri-pyörä on 4-1 ja hall anturi sijaitsee 60astetta 1 tapin jälkeen ja silloin on kampura yläkuolokohdassa? pitää etsiä uudempaa koodia.
Tänään tutkin aihetta usean tunnin ja totesin että led 17 antama maa antaa kipinään johtavan pulssin mutta led 19 antama ei? eli tänäänkin kone on lähtenyt käymään jo niin että on käynyt jo omillaan mutta vaikea sen on kuitenkin käydä kun pelissä on vain sylinterit 2 ja 3 :D
Trigger angle on 60 astetta. Koita 026g tai uudempaa koodia, 025 versioissa on wheel decoder bugeja ja 024 versioissa dwell-bugeja. Noissa uudemmisaskin on omat pikku buginsa mutta ainakin ne tärkeimmät, wheel decoder ja dwell toimii. Tarkista myös että startatessa megatune näyttää tasaisia kierroksia eikä tule piikkejä.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

koodi

Post by Riksa »

Nyt on koneessa 024?12 koodi ja latailin just noita uudempia koodeja ja huomenna taas uutta yritystä. Toivottavasti rupeaisi pikkuhiljaa toimimaan kun on menny toi megan asennus jo kokopäivätyöksi kun aamulla hallille ja illalla pois ja muuta ei tehdä kun "asennetaan" megaa. Startatessa tulee kierrokset kohtuullisen tasaisesti ilman piikkejä.
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

Huh Huh

Post by Riksa »

No nyt peli lähti käymään kaikilla ja käy kohtuullisesti. Seokset on todella paksulla mutta huomenna pääsee säätämään:) Peli ei toiminut siksi kun uusi syttymoduuli oli rikki (bosch 0 227 100 200 kylläkin uniparts tarvikeosa). Laitoin kaksi GM HEI4 modulia tilalle ja avot kun tuli kipinä kaikkiin tulppiin ja vieläpä hyvin. Koodina edellenkin 024s12, taidan kuitenkin huomenna vaihtaa uudemman koodin jos 24 ja 25 koodeissa on bugeja.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

024s9 bugittaa fuel only tilassa. 024s12 on korjattu se. Muuten ei pitäisi bugittaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Re: Huh Huh

Post by TVH »

Riksa wrote:Peli ei toiminut siksi kun uusi syttymoduuli oli rikki (bosch 0 227 100 200 kylläkin uniparts tarvikeosa).
No olist heti tuon sanonut! mulla teki sama unipointin roska ihan saman, kävi vaan kahdellä pytyllä kunnes hajosi fyysisesti käsiin, irrotin sitä jäähdytyslevystä niin pohja jäi käteen! :o Transpon tarvikeversio samasta yksiköstä on toiminut hiton hyvin ilman ongelmia.

Käynti vielä paranee uudemmalla koodilla wheel decoder parannusten ja varsinkin dwell parannusten ansiosta.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

Hiton halpa modulit

Post by Riksa »

Tänään käyttelin volvoa n.20min kun taas kahdelle pytylle. toinen hei moduuli kyrvähti. Virittelin ensimmäisen moduulin hei moduulin rinnalle ja taas käy kaikilla(ja laitoin dwell ohjauksen päälle kun aikaisemmin oli fixed ), n.30km ajelin sinnetänne ja ihmellinen seosten seilaaminen ihmetyttää kun humppaa kokoajan eestaas eikä oo hetkeäkään paikallaan ja syttykartta on perseellään kun rupee aika herkästi nakuttamaan ahdoilla. Huomenna lisää ajelemista ja toivottavasti saisi karttoja kohdilleen. Niin ja ennenkuin laitoin dwell ohjauksen päälle niin modulit lämpeni aika paljon ja nyt kun dwell päällä niin pysyy aika viileinä. Ensimmäinen moduuli tuskin kuitenkaan hajosi asetusten takia kun ei saanut edes käymään, mutta tämä hei moduuli taisi mennä opettelun piikkiin?
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

Re: Huh Huh

Post by Riksa »

TVH wrote: Käynti vielä paranee uudemmalla koodilla wheel decoder parannusten ja varsinkin dwell parannusten ansiosta.
Jaa en tiiä mikä vikana kun kokeilin useampaa uutta koodia ja en saanut autoa edes käyntiin vaikka syötin kaikki asetukset sisään yksitellen enkä koittanut edes käyttää vanhan koodin asetuksia. Missäköhän vika?? Muuten auto toimii loistavasti, syttykartat alkaa olla kohdillaan ahdot 1.2bar ja nakutusta ei ole enään riesana ja veto kohdillaan, kunhan saan uudet suuttimet kiinni niin pitää laittaa vielä bensa kartatkin kohdilleen niin luultavasti alkaa tapahtumaan :)
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Re: Huh Huh

Post by TVH »

Riksa wrote:
TVH wrote: Käynti vielä paranee uudemmalla koodilla wheel decoder parannusten ja varsinkin dwell parannusten ansiosta.
Jaa en tiiä mikä vikana kun kokeilin useampaa uutta koodia ja en saanut autoa edes käyntiin vaikka syötin kaikki asetukset sisään yksitellen enkä koittanut edes käyttää vanhan koodin asetuksia. Missäköhän vika?? Muuten auto toimii loistavasti, syttykartat alkaa olla kohdillaan ahdot 1.2bar ja nakutusta ei ole enään riesana ja veto kohdillaan, kunhan saan uudet suuttimet kiinni niin pitää laittaa vielä bensa kartatkin kohdilleen niin luultavasti alkaa tapahtumaan :)
Mistä se jäi kiinni, ei kipinää, ei bensaa, ei mitään toimintaa?
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Riksa
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Mon Sep 05, 2005 19:09
Location: Järvenpää

koodi

Post by Riksa »

Luultavasti kipinä tulee miten sattuu? tai ei tuu kun toinen "pari" ja sekin väärään aikaan. Kaikki asetukset on kuitenkin ollut kohdillaan yritettäessä.
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Omituista. Et ole ainoa ketä tuosta kipinän sekoilusta startatessa raportoi. Mun omassa kuitenkaan ei sekoile ollenkaan, tosin mulla on standardi 60-2 pyörä ja vr-anturi. Itse tehdyillä pyörillä hampaiden ja kolojen pituus voi ratkaista koodin toimivuuden tai siis päinvastoin.

Testaa myös nostaa cranking rpm kaksinkertaiseksi starttauskierroksiin nähden, se auttoi mulla huomattavasti starttauksiin, ilmeisesti bensansyötön takia.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Post Reply