Tyhjän piirin ohjelmointi ongelma

Keskustelu Megasquirtin firmwaresta ja muista Megasquirtiin liittyvistä ohjelmistoista

Moderator: Masi_K

Post Reply
celman
Megasquirttaaja

Tyhjän piirin ohjelmointi ongelma

Post by celman »

Kun avaan tuon prog08sz ohjelman, niin se kysyy jotain security code juttua? Mistä minä sellaisen löydän?

Piiriä mitä yritän ohjelmoida on siis tyhjä MC68HC908GP32CP. Ja ohjelmointivehkeenä käytän sitä willetten programmeria
ArttuH
Megajumala

Post by ArttuH »

Ei sen mitään koodia pitäisi tarvita. Etkö pääse jatkamaan tuosta mitenkään? En nyt muista ulkoa kaikkia kuvioita mitä tuossa tarvittiin. Ja lisävinkkinä, itse en saanut ohjelmointia onnistumaan Win XP:n kanssa, 98:n kanssa toimi.
Arttu
GSX1100 -85
celman
Megasquirttaaja

Post by celman »

Käytän 98 windowsia ja tuo prog08sz versio on 1.20. Kun luin noita ohjeita, niin ei niissäkään mainita mitään tuosta security codesta, googlella etsin niin siellä oli jollain sivulla että motorola käyttää noissa piireissä tuota security codea, ettei ulkopuoliset pääse kattomaan mitä siinä piirillä on? Tuon pitäis olla kyllä ihan tyhjä piiri mikä mulla on.

Olis hyvä tietää onko kellään muulla kysyny tuollasta, se on joku 8 bittinen koodi? :?
JaniM
Megajumala

Post by JaniM »

Olethan laittanut sen algoritmin .08p sinne oikealle ylös muistaakseni?
Tässä ohjeet:
http://not2fast.wryday.com/megasquirt/9 ... owto.shtml
celman
Megasquirttaaja

Post by celman »

No sinne ohjelmaan ei voi laittaa/painaa mitään, ennenkuin laittaa tuon koodin :( Heti kun se saa yhteyden, niin se kokeilee alussa jotain koodeja, mutta sit sanoo että siihen pitää laittaa joku kahdeksan bittinen koodi? Ohjelmaa ei voi siis käyttää ennenkuin laittaa tuon koodin, olen kokeillut eri versioitakin, mutta silti tekee tuon. Itse levy olis muuten valmis, mutta piiriä ei saa ohjelmoitua :cry:

Image

Siinä kuva, mitä ohjelma sanoo.
ArttuH
Megajumala

Post by ArttuH »

Näyttäisi siltä, että sun prossussa on tosiaan tuo suojakoodi ohjelmoituna, tai ainakin PROG08SZ luulee niin. Mitäs jos pistät rastin tuohon "Ignore security failure"-kohtaan, pääseekö sitten eteenpäin? Prossun tyhjennys pitäisi nimittäin onnistua suojakoodista huolimatta ja sen jälkeen sen voi ohjelmoida normaalisti. Ainakin yleensä tuo suojakoodi estää ainoastaan ohjelmoidun prossan lukemisen.
Arttu
GSX1100 -85
celman
Megasquirttaaja

Post by celman »

Noniin, nyt pääsin tuosta ohi :D piti vain yrittää n.1000 kertaa painaa tuota "RETRY":ä, niin viimein se meni tuonne ohjelmaan 8) Nyt on piiri ohjelmoitu, eikun kokeilemaan stimulaattorilla.

Ei auttanut vaikka laittoi tuon Ignore security homman. Ei saanut olla siinä rastia :? no, pääasia että nyt toimii! :)
Post Reply