Tyhjäkäyntiä laihemmalle-> kierrokset alkaa seilata
Moderator: Masi_K
Tyhjäkäyntiä laihemmalle-> kierrokset alkaa seilata
Eli mistähän johtuu tollanen että kun yrittää tyhjäkäynti seoksia laihentaa ni alkaa seilaamaan kierrokset välillä 650-900rpm?? Yritin sytkiäkin säätää jos olis auttanu mutta ei oikein vaikutusta. Tämä siis lämpimässä koneessa. Myös kylmäkäynnistyksen jälkeistä tyhjäkäyntiä kun yrittää laihemmalle sieltä warmup wizardista ni sama juttu
Imuilman lämpöanturi on ahtoputkessa vähän ennen kaasuläppää, ei pitäis johtua juurikaan lämpöä tuohon. Ja ajattelin vähän laihentaa tuota tyhjäkäynti seosta kun FMI 1.4 mittari näyttää melkein 0.8 lambda arvoksi tyhjäkäynnillä, on melkeinpä rikkaammalla kuin ajossa, jos vähänkin yrittää laihentaa niin se seilaaminen alkaa heti...
Liian vähän ruiskutuksia/kierros. Mulla oli sama homma kun oli 2 squits/alternating asetukset, seoksen piti olla reippaasti stoikiometrisestä raskaammalla. 4 squirts/alternating korjasi tilanteen niin että seilaaminen alkaa vasta kun seos on oikeasti aivan liian laihalla (megatunen lambda-palkissa ei mitään eloa).
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Minkä kokoiset suuttimet? Mulla seilaa 4 ja alternating asetuksilla kun ruiskutusaika menee liian pieneksi alle 13:1 seoksilla, 2 ja alternating asetuksilla käy karkeasti ja seilailee vissiin sen takia kun ruiskutetaan niin harvoin... Ja suuttimet ~350cc.
Pitänee vaihtaa leimalle jotkut pikkusuuttimet niin saattas jopa selvitä päästötestistä.
Pitänee vaihtaa leimalle jotkut pikkusuuttimet niin saattas jopa selvitä päästötestistä.
Jos sulla on tyhjäkäyntiruuvi kaasuläpässä, avaa sitä enemmän ja myöhäistä sytkää että kierrokset laskee takaisin. Sytkäkarttaan voi tehdä kuopan niin että esim. 900kierroksella on ennakko 6 astetta ja 800 kierroksella 12, jolloin kierrosten vajotessa lisääntynyt ennakko auttaa koneen toipumaan. Kyllä se sieltä löytyy kun kokeilee erilaisia asetuksia.peanuts wrote:Tänään sitten kokeilin tuota 4 sqiuirts/ alternating, ei auttanu asiaa, en saa vieläkään tyhjäkäyntiä laihemmalle. Karttaa ku muttelee niin ensin ei meinaa tapahtua mitään ja sit alkaa taas tuo seilaaminen
e: Tuli vielä mieleen että heikko kipinä aiheutti mulla aaltoilua kanssa, mun tapauksessa sytkäongelmat korjaantui vasta kun heivasin jakajan mäelle ja laitoin suorasytkän kiinni.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)