Megasquirt Capriin
Moderator: Masi_K
Megasquirt Capriin
Mistä sais hommattua kyseisen aparaatin kun capri semmosen varmaankin tarvitsis?
Re: tietoa
Kyseinen aparaatti, eli ? Ehkä Megasquirt vai jotain muuta ?capri-69 wrote:Mistä sais hommattua kyseisen aparaatin kun capri semmosen varmaankin tarvitsis?
Petteri
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Jo ennen ostamista kannattaa, tai tarkkaanottaen pitää lukea ja hahmottaa itselleen mitä on tekemässä, ja millä välineillä.
www.megasquirt.info
http://www.finsquirt.net/ (kasaus- ja käyttöohje)
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/
www.megasquirt.info
http://www.finsquirt.net/ (kasaus- ja käyttöohje)
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/
Kyse ei ole bolt on ruiskusta .Eli asennus ei ole plug and play mutta jos on palavaa intoa ja tarmoa megasruutta on sitten sopiva rakentelun kohde.
Eli lue ajatuksen kanssa toi megamanuuaali läpi ja selaile foorumia mitä tulee tehdä kun ruisku autoon asennetaan ja tutustu hyvin megassa oleviin ominaisuuksiin.
Tämä on erittäin mielenkiintoinen projekti . ja jos tuo valmis mega kiinnostaa semmoinen on tarjolla mallia "turtana".
Eli lue ajatuksen kanssa toi megamanuuaali läpi ja selaile foorumia mitä tulee tehdä kun ruisku autoon asennetaan ja tutustu hyvin megassa oleviin ominaisuuksiin.
Tämä on erittäin mielenkiintoinen projekti . ja jos tuo valmis mega kiinnostaa semmoinen on tarjolla mallia "turtana".
Joo eli en siis etsikkään mitään bolt on hommia. kirjoitan lyhennetyn tekstin capri projektista täysi päivä kirja www.suomencaprit.com eli auto on hiekkapuhallettu hitsasin täysin läpi moottorin tein 2,0 ohc turbo ic sovitin is sierran efi uiskun sähköineen jotkut moottorin osat koneistutin kun ei ole välineitä kaikkea tehä itse. levikkeet tilasin valmiit englannista. kaikki akselit puhallettu ja maalattu rahaa palanut jo yli 6000e vaikka melkein kaikki on itse tehty jopa runkopalkit ja korin osat mitä on hitsattu! tietysti mega on vaativa asentaa mutta kun kaveri littaa volvoonsa tommosta ni ainakin vähemmän meni sähköä kun efi ruiskun tekemisessä capriin! eikös siihen tarvita uudet kaasuläppä anturi lambda ja jotain muuta vai käykö is sierran kaasuläppä anturi? onko kokemuksia kellään?
Bensa, sytkä, ahdot, nossit, lähtökontrolli ym onnistuu megalla. Mutta siihen joutuu opiskelemaan 4 x enemmän kuin pelkkään bensaan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
joo no ei se opiskelu tässä kohtaa haittaa! mukavampaa tää on opiskella ku ei tarvi mitään peruskoulu aineita kuten historia ja uskonto opiskell koska silloin jäis tää homma väliin! eli asiaan mulla siis 2,0 lohkoon tehty turbo moottori ic ja efi ruisku is sierrasta mitä siis tarvitsen? mega boxihan korvaa efin boxin jos olen ymmärtäny oikein ja sitten tarviin antureita joista on arvot tiedossa ja jotka on portaattomia eli kaasuläpän anturi vai käykö toi mikä mulla jo on? ja lampdan tarviin? mitä muuta?
sivustoja selailtuani ja yhtä megan asennusta seuraillessani ei tuo ylitsepääsemättömältä vaikuta kytkeä! säätäminen varmaan on se hankalin osio! mun mielestä efi ruiskun tekeminen capriin oli isompi homma kun kaasari moottoriseen sen tein siihen! (sähköjen osalta ainakin!) no pitänee etsiä mega ja alkaa tuskailemaan! eihän ikinä mikään ole niin yksinkertaista kuin miltä näyttää! paitsi syntyminen ja kuoleminen.