Avasin ko. koneen josta tarkotus vääntää ahdettu peli. Löyty tommonen ikäänkuin paikka hall-anturille sekä pari nastaa. Pystyykö tolla ohjaamaan suorasytytystä suoraan vai onnistuuko esimerkiksi lisäämällä nastoja vai eikö onnistu lainkaan/helposti.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... wheel.html
Tuossa puhutaan noista 4-1 pyöristä eli onko se sitten minimi? Aika hankalalta näyttää nuo 2 version johdotus diagrammit, 3 melko selvä. Taitaa tosin saada täältäkin foorumilta noita levyjä joissa on nuo sytytys hardikset jo levyllä. Noitten nastojen on sitten varmaan oltava tasasin välimatkoin. Tämä voi koitua ongelmaks kun tuo limppu ei oo täys ympyrä.
Tässäpä nyt muutama kuva systeemistä:
http://www.kolumbus.fi/hooceehoo/triggerwheel.JPG
http://www.kolumbus.fi/hooceehoo/triggerwheel2.JPG
http://www.kolumbus.fi/hooceehoo/triggerwheel3.JPG
http://www.kolumbus.fi/hooceehoo/triggerwheel4.JPG
Jos joku tietävämpi viitsis neuvoa nii oisin kiitollinen. Bensapuoli on paljon helpompi ymmärtää.
Opel 13S triggeri
Moderator: Masi_K
Tappien tai nastojen pitäisi olla tällä tavalla
http://kuvax.net/i/?7220rissapy_r_.jpg
http://kuvax.net/i/?7220rissapy_r_.jpg
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Entäs jos nastoja laittaa 2 kappaletta? Tuleeko niitten olla 180 asteen välein? Tämä on sitten varmaan 3-1 setuppi? Ei nimittäin oikein luonnistu 3 nastan asentaminen noihin oikeisiin asentoihin, koska nastat tulee kampuran limppuun joka ei tunnetusti ole täysympyrä. Tuo ihme piikki siinä kyllä on mutta eipä satu ykk kanssa yksiin. Onkos tuolla väliä mikä pytty on ykk:ssa?
Mitäs tuo nyt sitten meinaa? Kahdella tapilla se liipaisu kampuralta voisi onnistuakkin helposti, muuten on mentävä tuonne jakajan puolelle tai laitettava staattiset ennakot.Kautta vuosikymmnenten jakajassahan se triggerointi on tavannut olla, mutta tosiaan siinä on sitten toteutuksesta riippuen hieman klappia. Nelitahtinen neloskone tarvitsee jakajassa neljä tappia, tai kampiakselilla kaksi tappia. -KariM
kuinkas 6 sylinterises? mikä on vähimmäis määrä tappeja kampuralla tai nokkien päässä?_P_ wrote:Että kaksi tappia 180ast välein kampuralla toimii myös ja ilman mitään wheel decoder kikkailuja, sehän on sama asia kuin 4-tappia jakajassa kun pyörii tuplanopeudella nokkaan nähden.Mitäs tuo nyt sitten meinaa?